چند نمونه از تصاویر قدیمی و ادعاهای نادرست در روز انتخابات: عکس رای‌دهنده‌ای که…

چند نمونه از تصاویر قدیمی و ادعاهای نادرست در روز انتخابات:

🔹 عکس رای‌دهنده‌ای که به شکم روی تخت خوابیده و در حال رای دادن است، با این توضیح منتشر شده: «اون که به فکر کشورشه روی تخت و ویلچر هم میاد…»حساب‌های کاربری مخالفان جمهوری اسلامی نیز آن را به عنوان عکس امروز منتشر کرده‌اند.

🔹 اما عکس مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ است.
اولین بار خبرگزاری میزان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، این تصویر و زوایای دیگری از همین صحنه را منتشر کرده است. نوشته‌های روی صندوق، نشان می‌دهد مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است؛ یک مرکز توانبخشی در اصفهان که رای‌گیری در آن انجام می‌شود.

🔹 خبرگزاری تسنیم عکسی قدیمی را به همراه گزارشی با عنوان «آغاز انتخابات در پایتخت وحدت ایران/ سیستان و بلوچستان» منتشر کرده‌است. عکس لااقل پیش از این یک‌بار در سال ۹۸ در همین رسانه منتشر شده است.

🔹 تصویر دیگری هم با توضیح «یک قاب تصویر خوب» و توصیفاتی از این دست در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با انتخابات امروز دست به دست می‌شود. این عکس نیز قدیمی است و پیشتر در انتخابات سال ۱۳۹۶ منتشر شده است.

🔹 تصویری با عنوان «#سیرک_انتخابات بهترین زمان برای مزدور شناسی دم سفارت‌خونه‌هاست»، در شبکه‌های اجتماعی مخالفان جمهوری اسلامی منتشر شده است.

🔹 دو انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ یعنی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، برای انتخاب افراد در شهرهای ایران است و در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی، صندوق رای وجود ندارد.

🌐 @Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *