چهار راه پول سازی – رابرت کیوساکی | قسمت سوم



«چهارراه پول‌سازی» کتابی نوشته رابرت کیوساکی( -۱۹۴۷) و شارون لیچر، نویسنده و سخنران انگیزشی است. این کتاب از مجموعه نوشته‌های کیوساکی، در زمینه افزایش هوش مالی و بهبود روحیه کارآفرینی و ریسک‌پذیری است. این کتاب افراد یک جامعه را به چهار گروه کارگر، سرمایه‌گذار، تاجر و کارفرما تقسیم می‌کند و به آن جدول گردشی پول می‌گوید.

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است:
بخش اول: بخش اول این کتاب درباره‌ی تفاوت‌های اساسی میان قشرهای مختلف جامعه به ویژه چهارگروهی که در جدول گردشی پول قرار دارند، صحبت می‌کند. با دانستن این‌گونه از تفاوت‌ها افراد می‌تواند دریابند که در چه جایگاهی قرار دارند و چگونه می‌توانند آن را تغییر دهند.

بخش دوم: این قسمت از کتاب درباره‌ی تفاوت‌ها و تغییرات مشخصی برایمان توضیح می‌دهد. مطالب اصلی در این بخش این است که افراد مجبورند چه کسی باشند تا این‌که مجبور باشند چه کارهایی را انجام دهند.

بخش سوم: در این بخش ما با هفت گام آموزنده آشنا می‌شویم. با استفاده از این نکات به راحتی می‌توانیم در میان خانه‌های جدول حرکت کنیم. اگر شما می‌خواهید در جایگاه دلخواه خود در جدول گردشی قرار بگیرید، باید هوشیارانه‌تر عمل کنید و از آن‌چه که نباید انجام دهید، خودداری نمایید. این کتاب برای افرادی نوشته شده که برای هر گونه تغییری آماده هستند و می‌خواهند به امنیت و رضایت شغلی بیش‌تری دست پیدا کنند.

در حال حاضر ما در اوایل عصر ارتباطات هستیم و فرصت‌های مناسبی داریم تا به قدرت‌های بیش‌تری نسبت به گذشته دست پیدا کنیم. افرادی که می‌خواهند سرمایه‌گذار و یا تاجر شوند، باید موقعیت‌های خود را بشناسند و زمان تحقق اهداف خود را بدانند. برای موفقیت همگی به آموزش و اطلاعاتی نیاز داریم که ما را در کوتاهترین زمان به بهترین نتایج برسانند. اگر به دنبال کتابی هستید که حاوی اطلاعات مناسب و آموزش‌های لازم برای زندگی موفق در عصر ارتباطات باشد، همین کتابی که در دست دارید، بهترین است.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) در 8 آوریل 1947 در هاوایی دیده به جهان گشود. پدرش مردی دانشگاهی و فرهیخته و مادرش پرستار بود. رابرت کیوساکی پس از اتمام تحصیلات دبیرستان، به ارتش آمریکا پیوست و به جنگ ویتنام اعزام شد. او برای فعالیت‌های خود در این جنگ مدال افتخار نیز دریافت کرد. پس از پایان جنگ از ارتش آمریکا بیرون آمد و به فروشندگی پرداخت.

رابرت کیوساکی به عنوان اولین فعالیت اقتصادی خود، دستگاه زیراکس می‌فروخت. او این کار را به مدت سه سال دنبال کرد، اما در نهایت از این بازار بیرون آمد و یک شرکت در زمینه‌ی تولید کیف پول مردانه افتتاح کرد که سرانجام خوشایندی نداشت و ورشکسته شد. پس از این، رابرت کیوساکی بار دیگر شرکتی بنیان گذاشت که لباس و کلاه تولید می‌کرد. این شرکت هر چند به سوددهی فراوانی رسید، پس از مدتی دچار مشکل و تعطیل شد.

رابرت کیوساکی در زمینه‌ی خرید و فروش ملک و زمین نیز فعالیت می‌کرد و از طریق این کسب‌ و کار، هم‌اکنون 1000 واحد ساختمان در اختیار دارد که ارزش آن‌ها چند میلیون دلار برآورد می‌شود. رابرت کیوساکی سرانجام در 47سالگی تصمیم گرفت که خود را از فعالیت‌های تجاری بازنشسته کند و دانشش در زمینه‌ی کسب و کار را به دیگران آموزش دهد. او شرکت آموزشی ارهارد را خرید و سخنرانی‌ها و سمینارهای آموزشی خود را آغاز کرد. رابرت کیوساکی در سال 1994 این شرکت را فروخت.
رابرت کیوساکی در سال 1997 کتاب مشهور «پدر پولدار، پدر بی‌پول» را نوشت و از این طریق، شهرت جهانی به دست آورد. از آنجایی که این کتاب با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد، رابرت کیوساکی به همراه همسرش، کیم کیوساکی، تصمیم گرفت تا مؤسسه‌ای به نام «پدر پولدار» افتتاح کند و از این طریق، به دیگران در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و تجارت آموزش دهد.

00:00 چهار راه پول سازی
02:10 رابرت کیوساکی
05:08 سخنرانی رابرت کیوساکی
09:34 کتاب صوتی چهار راه پول سازی
11:59 زندگینامه رابرت کیوساکی
14:26 رابرت کیوساکی کیست
16:27 بیوگرافی رابرت کیوساکی
18:11 سمینار رابرت کیوساکی
20:03 کتاب رابرت کیوساکی
22:22 کتاب صوتی چهار راه پول سازی رابرت کیوساکی
26:15 رابرت کیوساکی دوبله فارسی

#چهار_راه_پول_سازی_رابرت_کیوساکی
#رابرت_کیوساکی
#کتاب_صوتی_رابرت_کیوساکی

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *