چگونه دختران نیلی باربی را به حالت خوب نزدیک کردند

که در باربی لند گرتا گرویگ، جایی که هر روز بهترین روز است، ستارگان پاپ مانند لیزو، دوآ لیپا و چارلی XCX در حالی که عروسک های لایو اکشن زندگی شاد و سعادتمندانه خود را می گذرانند، موسیقی متنی پر جنب و جوش ارائه می دهند. یعنی تا زمانی که باربی «کلیشه‌ای» مارگو رابی با یک پرسش وجودی نادر و تکان‌دهنده یک خراش رکورد زد: «بچه‌ها آیا تا به حال به مردن فکر می‌کنید؟»

او برای حل این اختلال در زندگی عالی خود، با کوروت صورتی و کمربندهایش به آهنگی پر از گیتارهای آکوستیک و هارمونی نزدیک می‌رود. او با لبخند می‌خواند: «بیش از یک پاسخ برای این سؤال‌ها وجود دارد، که من را در یک خط کج نشان می‌دهد.

آهنگ منتخب باربی در راه او به دنیای واقعی این است «نزدیک به خوب» از دختران نیلی.

The Indigo Girls، یک دوتایی فولکلور از جورجیا که از سال 1987 تاکنون 15 آلبوم استودیویی منتشر کرده‌اند، “Closer to Fine” را به عنوان آهنگ آغازین در LP خود در سال 1989 به نمایش گذاشتند. امیلی سالیرز این آهنگ را پس از آن نوشت که او و خواننده و گیتاریست همکارش، امی ری، از دانشگاه اموری در آتلانتا فارغ التحصیل شدند و مرتباً در حال نواختن یک نوار محلی به نام Little Five Points بودند. این برنامه به یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های زنده دختران تبدیل شد که به لطف پخش رادیویی دانشگاهی و افتتاحیه تور با گروه دیگری از جورجیا، REM، گسترش یافت.

سالیرز در این ماه تلفنی گفت: این ترانه ای در مورد جستجو است: “من اینجا را جستجو کردم و آنجا را جستجو کردم، و اگر فقط سعی کنم آن را راحت کنم و کمی دانش و حکمت را از منابع مختلف به دست بیاورم، آنگاه به وضعیت خوب نزدیک تر خواهم شد.”

“Closer to Fine” با اشعار چهار آکورد، کر اکتاو پرش و اشعار کمی غیرقابل درک، سال‌ها یکی از اصلی‌ترین آهنگ‌های اتاق خوابگاه، گشت‌های کارائوکه و ماشین‌سواری بوده است و قابل شناسایی‌ترین آهنگ Indigo Girls است. “دختران نیلی”، اولین آلبوم آنها برای یک لیبل بزرگ، دو برابر پلاتین شد و برنده جایزه گرمی شد.

سالیرز گفت: “این ملودی بسیار آسان و کر بسیار آسانی دارد و کر تکرار می شود.” وقتی به گروه کر آهنگی می‌رسی که به آن علاقه‌مندی و می‌توانی آن را با صدای بلند بخوانی، فکر می‌کنم فقط از نظر ساختاری، ملودیک، واقعاً یک آهنگ سفر جاده‌ای است و فکر می‌کنم به همین دلیل است که آن را در این نوع صحنه‌ها می‌بینید.»

Ray گفت که “Closer to Fine” 80 درصد از مجوزهای گروه را به خود اختصاص می دهد، اما به طور کلی به این دو نفر در مورد نحوه استفاده از موسیقی آنها بسیار کم گفته می شود. آن‌ها اجازه تبلیغات را نمی‌دهند، اما در فیلم‌هایی مانند «فیلادلفیا» و نمایش‌های تلویزیونی از جمله «دفتر» و «شفاف» دارای موسیقی متن موفقی بوده‌اند. در سال 1995، این دو در نقش گروه خانه ووپی گلدبرگ در فیلم «پسران در کنار» بازی کردند.

ری در یک مصاحبه تلفنی گفت: “من فکر می کنم در آن زمان برای ما بسیار مهم بود که به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنیم.” “این نوع چیزها برای یک هنرمند بسیار ارزشمند است.”

دختران نیلی امید مشابهی به “باربی” دارند، که در حال حاضر یک پدیده جهانی با بازاریابی قدرتمند و شناخت برند بین نسلی است. جلد “نزدیک به خوب” توسط برندی و کاترین کارلیل در نسخه توسعه یافته موسیقی متن فیلم ظاهر می شود.

برندی کارلیل در مصاحبه‌ای گفت: «همیشه احساس می‌کردم آن آهنگ واقعاً تعیین‌کننده شخصیت آن‌ها در آن دوران بود. «این که حتی بیشتر از لزبین ها، روشنفکر بودند. آنها زندگی فراتر از زندگی ای که جوانان می شناختند را پیشنهاد می کردند. و این یک آهنگ بسیار جوان است. “این به دنبال یافتن بیشتر از آنچه فکر می کردید است.”

تصویر

رایان گاسلینگ و مارگو رابی در این فیلم. سالیرز درباره شناخته‌شده‌ترین آهنگ گروه گفت: «این واقعا یک آهنگ سفر جاده‌ای است.اعتبار…تصاویر برادران وارنر

با این حال، با توجه به شرایط کمی در تماس اولیه مدیر آنها، سالیرز گفت که او عصبی است. من نمی‌دانستم چه کسی آن را کارگردانی می‌کند یا هر چیز دیگری، و می‌گفتم: اوه، این درباره باربی است؟ او به یاد می آورد که بهتر است بررسی کنیم تا مطمئن شویم که این مکان کوشر است. اما همانطور که معلوم شد، این در دستان گرتا است و این اتفاق شگفت انگیزی است که رخ داده است. برای من و امی کاملاً غافلگیرکننده بود.»

ری آن را یک هدیه نامید: “این کاملاً شگفت انگیز است که آنها از آن استفاده می کنند.”

«نزدیک به خوب» سه بار در فیلم تکرار می‌شود و در تریلر رسمی آن ظاهر می‌شود، اما در فرهنگ پاپ نیز به‌طور ارگانیک در حال پخش است. در ماه مارس، ویدئویی از کمدین تیگ نوتارو در حال خواندن آن در اتوبوس مهمانی در کنار خدمه ای از جمله گلنون دویل، ابی وامباخ و سارا پالسون آنلاین منفجر شد. آخرین آلبوم گروه، “Look Long” در سال 2020 منتشر شد و آنها در یک تور (معمولاً با آهنگ بسته می شوند) بودند که ماه آینده در ایرلند و بریتانیا برگزار می شود.

نوتارو، که از زمان دیدن ویدیوی «نزدیک به خوب» در برنامه راک آلترناتیو «120 دقیقه» MTV، طرفدار آن بوده است، گفت: «شما تصور نمی‌کنید یک دو لزبین فولکلور در این فیلم باربی داغ صورتی باشد. “به نوعی خودخواهانه و شخصی، احساس می کنم، “آره، ما در تمام این سال ها درگیر چیزی بودیم، می دانید؟” در حال تایید است. بدیهی است که این یک موفقیت بزرگ برای همیشه بوده است، اما این در سطح بعدی است.”

او افزود: “وقتی چنین آهنگی را می شنوم، احساس می کنم که سینه ام از شادی و امید باز می شود.”

The Indigo Girls همچنین موضوع مستندی به نام “این فقط زندگی است بالاخره” به کارگردانی الکساندریا بامباخ است که در ژانویه در ساندنس به نمایش درآمد. این فیلم یادآور این است که چگونه سالیرز و ری، هر دو آشکارا عجیب و غریب و دارای پیشینه مذهبی جنوبی، تحت بررسی و تعصب قرار گرفتند زیرا «نزدیک به خوب» آنها را در کانون توجه اولیه قرار داد.

سالیرز در این مستند می‌گوید: «برای طولانی‌ترین زمان، همیشه احساس می‌کردم که ما بیشترین جوک‌های لزبین‌ها را داریم، به نوعی که کمترین مخرج مشترک را داریم. ری این احساسات را در فیلم تکرار کرد و گفت: “به نظر می رسید تحقیرآمیزترین چیزی که می توانید باشید یک خواننده و ترانه سرای زن همجنس گرا باشد.”

منتقدان به آنها به عنوان بیش از حد جدی یا بیش از حد متظاهر اشاره می کنند، اگر آنها را پوشش دهند. این دو برای جلوه‌های کمیک در «Saturday Night Live» و «South Park» استفاده شدند. حتی الن دی جنرس پس از اینکه شخصیت او در کمدی کمدی خود “الن” در تلویزیون ملی پخش شد، آنها را به عنوان نقش آفرینی به کار گرفت.

بامباخ می‌گوید: «آن دوره زمانی که واقعاً نسبت به زنان بسیار انتقادی بود – نسبت به زنان دگرباش، زنانی که آنطور که یک نظام مردسالار می‌خواست ارائه نمی‌دادند. “من فکر می کنم زمان بسیار مهمی است که ما به گذشته نگاه کنیم، می دانید، فقط چیزهایی که مسخره می کردیم یا می خندیدیم یا می گوییم خوب است.”

برندی کارلیل گفت پس از تماشای این دو نفر که عکس های زیادی در طول سال ها گرفته اند، لحظه “باربی” بسیار شیرین است. او می‌گوید: «بی‌عدالتی واقعی در مورد نحوه رفتار با دختران نیلی در طول این چند دهه اخیر این است که از آنها به‌عنوان نوعی این سگ سوت می‌زنند که روشی قابل قبول برای لزبین‌های مسخره‌آمیز سوت می‌زند، و من همیشه از آن احساس بی‌ثباتی می‌کردم. “و بنابراین دیدن چنین چیزی برای آنها در این مقیاس و تماشای آنها و آن نوع نمادین آهنگ تأیید کننده زندگی که به گوش های جدید راه پیدا می کند، احتمالاً یکی از جالب ترین چیزهایی است که در این سال ها دیده ام.”

کیتی پرویت، خواننده و ترانه سرا، 29 ساله، دختران نیلی را در دبیرستان پیدا کرد، اما در کالج آنها را بیشتر پذیرفت، زیرا گفت که موسیقی آنها به او اعتماد به نفس می دهد تا اشعار شخصی و توصیفی را از تجربیات خود به عنوان یک زن همجنسگرا بنویسد.

او گفت: “بازنمایی در فرهنگ بزرگترین و مهمترین چیزی است که فکر می کنم مردم به طور کامل خودشان را بپذیرند.” “شما به همه این مثال های مختلف نیاز دارید که اجازه دارید چه کسی باشید، و پاسخ این است که هر کسی – شما اجازه دارید هر کسی باشید.”

پرویت “Closer to Fine” را “ستاره شمالی” ترانه سرایی نامید. او گفت: “باورنکردنی است که در سال 2023 دوباره احیا می شود” در “فرانچایزی که من در ارتباط با هترونهنجاری شدید” بزرگ شدم. “من عاشق این هستم که چگونه اکنون آنها آن را به عنوان چیزی فوق العاده فراگیر تغییر نام می دهند.”

بامباخ، که دختران نیل را در طی سینگالونگ‌هایی که توسط مشاوران در کمپ تابستانی جوانان هدایت می‌شد، کشف کرد، در افتتاحیه آخر هفته در آتلانتا، «باربی» را دید و گفت که هنگام پخش «نزدیک به خوب» فریادهایی از شادی و شناخت شنیده می‌شد.

سالیرز گفت: «بسیار خوشحال کننده است که فکر کنیم چیزی وجود دارد که این کارگردان بسیار خوب در این آهنگ دیده است که در این روزها و زمانه ارتباط فرهنگی دارد. اما مهمتر از همه، او قدردانی می کند که زمان به شنوندگان این امکان را داده است که از موسیقی گروه به عنوان یک موسیقی ساده قدردانی کنند.

سالیرز گفت: «بالاخره اجازه داریم فقط خودمان باشیم. “من حدس می زنم که ما به اندازه کافی در اطراف گیر کرده ایم و مثل این است که “اوه، فقط امی و امیلی هستند.” ما دیگر در حد یک شوخی نیستیم و از جهات خاصی در حال شکوفایی از نظر این ارتباط هستیم که مایه خرسندی است. می دانید، دیدن تغییر و حرکت فرهنگ عجیب است – و واقعاً برای ما تغییر کرده است.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *