چگونه یک تلاش جدید برای جبران خسارت، درک یک متخصص از تاریخ را تغییر داد

زمانی که کالیفرنیا یک کارگروه جبران خسارت در سال 2020 برای مطالعه اثرات نسلی برده داری و سایر سیاست های نژادپرستانه در ایالت و پیشنهاد ایده های سیاستی خاص برای بازپرداخت، این اولین تلاش سراسری در کشور بود.

این تیم نه نفره شامل قانونگذاران، علما، رهبران جامعه و وکلا بود. هشت نفر از 9 عضو سیاه پوست بودند. نهمین وکیل آمریکایی، دونالد کی.

در دهه 1980، تاماکی به صورت حرفه ای در تیم حقوقی کار می کرد بازگشایی شد پرونده تاریخی دادگاه عالی 1944 کورماتسو علیه ایالات متحده. تصمیم دادگاه در آن پرونده برای توجیه جابجایی اجباری دولت فدرال و بازداشت بیش از 120000 آمریکایی ژاپنی و ژاپنی تبار در طول جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت.

تاماکی و همکارانش در سال 1983 دادگاه فدرال را متقاعد کردند که این دادگاه را لغو کند فرد کورماتسو محکومیت به دلیل امتناع از تبعیت از دستور بازداشت، که راه را برای آمریکایی‌های ژاپنی در سال 1988 هموار کرد. دریافت جبران خسارتکه شامل 20000 دلار برای هر بازمانده و عذرخواهی رسمی رئیس جمهور رونالد ریگان بود. یکی از آن باقی می ماند چند نمونه در ایالات متحده از یک تلاش موفق غرامت.

جنبش جبران خسارت ژاپنی آمریکایی با توجه به اینکه قانونگذاران ایالتی – با توجه به راهنمایی های کارگروه جبران خسارت – اهمیت جدیدی پیدا کرده است. بسته قانونی غرامت سیاه.

ماه گذشته، من تاماکی را در خانه اش در پیمونت ملاقات کردم، به این امید که بیشتر در مورد بینش هایی که او با گروه ضربت به اشتراک گذاشته بود، بشنوم. اما در طول مکالمه 90 دقیقه ای ما، برای من مشخص شد که تمکی به همان اندازه که کمک کرده بود، از خدمت در گروه ضربت نیز آموخته است.

تاماکی در کنار کوکی ها و قهوه با کره بادام زمینی گفت: «فکر می کردم درباره تاریخ آمریکا چیزی می دانم. “اما من بعد از بررسی عمیق این موضوع متوجه شدم که واقعاً چیزهای زیادی نمی دانم.”

تاماکی از اتاق آفتابی که ما در آن نشسته بودیم خارج شد و چند دقیقه بعد با یک نسخه پشت جلدی برگشت گزارش درب منزل کارگروه. این نشان می دهد که مردم سیاه پوست چگونه بودند در کالیفرنیا به بردگی گرفته شده است اگرچه به عنوان یک کشور آزاد به اتحادیه ملحق شده بود. و توضیح می‌دهد که چگونه سیاست‌های تبعیض‌آمیز مسکن، رأی‌گیری و عدالت کیفری توانایی سیاه‌پوستان کالیفرنیایی را برای انباشتن ثروت برای نسل‌ها مختل کرده است.

تاماکی گفت که کار بر روی این گزارش دیدگاه او را نسبت به نژاد و نژادپرستی در آمریکا تغییر داده است. او گفت که برای سال‌ها صحبت‌های خود را درباره حبس آمریکایی ژاپنی‌ها با اشاره به قوانین زمین‌های بیگانه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، زمانی که مهاجران آسیایی از خرید یا اجاره املاک کشاورزی منع شدند، آغاز می‌کرد. یا در مورد قانون محرومیت چین در سال 1882 صحبت می کرد که عملاً مهاجرت از چین را ممنوع می کرد.

اما تمکی گفت که این روزها سخنرانی های خود را با رسیدن به تاریخ بسیار دورتر آغاز می کند. 1619 – هنگامی که یک کشتی حامل بیش از 20 برده آفریقایی به مستعمره ویرجینیا انگلیس رسید.

تمکی گفت: «من اکنون این اتفاقاتی را که برای ما در جامعه ما رخ داده است، اساساً به عنوان یک فرعی از آسیب شناسی نژادی می بینم که مدت ها قبل از رسیدن ما به این سواحل آغاز شده است. و این مبدأ سال 1882 نیست – 1619 است.

تمکی گفت که ده ها سال پیش والدین او به نتیجه مشابهی رسیده بودند.

در سال 1942، 8000 آمریکایی ژاپنی از منطقه خلیج، از جمله والدین تاماکی و خانواده بزرگ او، جمع آوری و به بازداشتگاه های موقت در پیست مسابقه ای تانفوران، اکنون یک مرکز خرید در سن برونو است.

او گفت که یکی از اولین چیزهایی که والدینش پس از رسیدن به پیست مسابقه متوجه شدند، تابلوهایی بود که روی آنها نوشته شده بود «سفید» و «رنگی» که بالای توالت‌های جدا شده و فواره‌های آبخوری آویزان بود.

او گفت: «آنها این کنایه را از دست ندادند که اساساً آنچه که به عنوان احساسات ضد سیاهپوستان و دشمنی شروع شد، کل ساختار بود – فقط به این جمعیت تغییر کرد.


جشن سالانه 20 آوریل که به 4/20 معروف است، دهه هاست در سراسر کشور جشن گرفته می شود. ولی از کجا آمد؟

پاسخ: گروهی از نوجوانان در دبیرستان سن رافائل در شهرستان مارین.

در اوایل دهه 1970، این گروه که خود را والدوس می نامیدند، در ساعت 4:20 بعد از ظهر گرد هم می آمدند تا ماری جوانا بکشند و ساحل ملی پوینت ریس را برای یافتن ماری جوانایی که به طور مخفیانه در آنجا کاشته شده بود جستجو کنند. به گزارش کانال تاریخ به زودی “420” مخفف آنها برای علف هرز شد و این اصطلاح مطرح شد.


با تشکر برای خواندن. دوشنبه برمی گردیم

PS اینجاست جدول کلمات متقاطع کوچک امروز.

سومیا کارلامانگلا، مایا کلمن و برایانا اسکالیا به کالیفرنیا امروز کمک کرد. می توانید از طریق آدرس CAtoday@nytimes.com به تیم دسترسی پیدا کنید.

برای دریافت این خبرنامه در صندوق پستی خود اینجا ثبت نام کنید.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *