ژاپن برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران «ابتکاری» ارائه ه

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ژاپن «ابتکاری» را برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران و شش قدرت بزرگ از جمله ایالات متحده پیشنهاد ه .

آقای امیرعبداللهیان مطلب را در مصاح با خبرگزاری «کیودو نیوز» اعلام ه و افزوده هرگونه «ابتکار» از سوی ژاپن با «منافع ایران» همسو با، از سوی تهران مثبت تلقی خواهد .

وزیر امور خارجه ایران جزئیاتی از «ابتکار» ارائه نه و تنها گفته در دیدار ماه اوت از توکیو و ملاقات با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر، و سپس یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن، پیشنهاد را از دولت کشور دریافت .

وی در گفت‌وگوی تازه خود گفت: «ما از نقش سازنده ژاپن در احیای توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم.»

تهران در کلام بارها گفته خوار احیای برجام ، اما مذاکرات برای احیای توافق بین‌المللی هسته‌ای امضاه در ۲۰۱۵، ماه‌ه عملاً متوقف مانده .

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، روز اول مهر نیز در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک گفته طرح سلطان عمان دربارهٔ بازگشت برجام همچنان روی میز و اگر طرف‌های مقابل آماده باشند، جمهوری اسلامی برای بازگشت برجام جدی .

او در ادامه، در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش گفت بعد از تبادل زندانی‌ها با آمریکا و آزادسازی پول‌های مسدود ه ایران در کره جنوبی، «تبادل پیام‌ها» با واشینگتن ادامه .

در همین حال، وب‌سایت خبری تحلیلی امواج‌میدیا روز سه‌شن ۴ مهر نوشت «چندین منبع آگاه» وب‌سایت گفته‌اند «مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اجازه ورود مذاکرات مستقیم با ایالات متحده را دریافت ه‌اند.»

نوشته وب‌سایت، «منابع بلندپایه ایرانی نخوند نامشان فاش شود گفته‌اند علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ار هسته‌ای آماده تا اوایل هفته‌های آینده با برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید در عمان دیدار کند.»

گزارش منبع هنوز ‌طور مستقل قابل تأیید نیست.

مذاکرات هسته‌ای وین برای احیای برجام میان ایران و دیگر اعضای باقی‌مانده در توافق با حضور غیرمستقیم آمریکا در ار پارسال با ارائه پیش‌شرط ناگهانی روسیه برای مصون ماندن روابط تجاری مسکو و تهران از تحریم‌های غرب علیه کرملین در پی تهاجم نظامی اوکر، برای مدتی متوقف .

با فاده از نیپون، کیودو نیوز و امواج‌میدیا؛ پ.پ / ب.ب

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *