کاخ سفید میزبان ملونی؛ رهبران آمریکا و ایتالیا در مورد چین گفت وگو می‌کنند

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز پنجشنبه ۵ مرداد، در کاخ سفید میزبان جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا خواهد بود؛ انتظار می‌رود جنگ اوکراین و روابط ایتالیا با چین از مهم‌ترین موضوعات مورد گفتگو در این دیدار باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کاخ سفید، روز چهارشنبه گفت: جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، «روابط خوبی» با ملونی دارد و هر دو طرف تاکید کرده‌اند که این سفر «فرصتی برای تایید مجدد شراکت قوی بین کشورها از جمله بیش از میلیاردها دلار کمک نظامی و دیگر کمک‌های غرب به اوکراین» است.»

اولین سفر ملونی به واشنگتن در حالی انجام می شود که او با تصمیم در مورد حفظ عضویت ایتالیا در ابتکار زیرساخت طرح «کمربند و جاده» مواجه است، برنامه‌ای که واشنگتن با آن مخالفت کرده است.

طرح «کمربند و جاده» چین، یک پروژه زیرساختی عظیم است که با هدف ساخت و احداث بنادر، خطوط انتقال لوله، خطوط ریلی و بزرگراه‌ها از کشورهای آسیایی تا اروپایی، برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ از سوی شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، مطرح شد.

در سال ۲۰۱۹، ایتالیا به عنوان اولین و تنها کشور عضو گروه ۷، به طرح زیرساخت‌های چین پیوست، با این حال منتقدان می‌گویند که این شراکت، به چین امکان کنترل فناوری‌های حساس و زیرساخت‌های حیاتی را می‌دهد.

جورجیا ملونی، اولین نخست‌وزیر ایتالیا در اکتبر گذشته به قدرت رسید و با برنامه‌ریزی برای ریاست آتی ایتالیا بر گروه ۷ در سال ۲۰۲۴، به دنبال ایفای نقش قاطعانه‌ای در خارج از کشور است.

او و ائتلاف جناح راست، درباره سقط جنین و حقوق دگرباشان جنسی، مواضعی در تضاد با مواضع جو بایدن، اتخاذ کرده‌اند.

دیدار بایدن و ملونی کمتر از یک هفته پس از میزبانی کنفرانس بین‌المللی مهاجرت در رم و تلاش ایتالیا برای مقابله با حجم بالای مهاجرانی که با قایق از شمال آفریقا وارد این کشور می‌شوند، صورت خواهد گرفت.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *