کارخانه نوآوری تخلیه نمی‌شود، مذاکرات با مالک ادامه

مدیر کارخانه نوآوری آزادی در واکنش بیانیه منتشر‌ه مبنی بر تعطیلی و تخلیه کارخانه توسط هم‌آوا، مهر گفت: «خیر، تخلیه نمی‌شود و ما برای ادامه حیات کارخانه با مالک درحال رایزنی هستیم.»

«مهدی عظیمیان» با انتقاد از بیانیه افزود: «موضوع تمدید قرارداد کارخانه نوآوری و ادامه حیاتش از سوی پارک پردیس و معاونت علمی ری‌جمهوری دنبال می‌شود و جای خوبی هم ه . اگر دوستان بیانیه و حواشی را رقم نمی‌زدند، تا یکی‌دو هفته آینده خبر خوشی را اکوسیستم علم و فناوری اعلام می‌یم.»

او با تأکید بر در مذاکراتی تاکنون با شرکت مالک ه‌اند، بحث تعطیلی و تخلیه کارخانه نوآوری آزادی مطرح نه ، گفت: «ما یک مهلت قابل‌قبول برای کل اعضای کارخانه گرفتیم حتی اگر نتوانستیم ملک را بخریم، یک بازه زمانی چندساله را برای جا‌‌جایی اموال، جایابی و انتقال برند ه باشیم. مذاکرات در رابطه خیلی خوب پیش رفته و ان‌شاءالله ‌ز‌ودی یک خبر خوب برای اکوسیستم خواهیم . در مدت حتی ‌دنبال سرمایه‌گذارانی برای خرید ملک کارخانه یم و تمایل داریم بعد از نتیجه ن، اخبار مربوط آن را اعلام کنیم.»

چند روز پیش شرکت هم‌آوا با انتشار بیانیه‌ای اعلام شرکت آما (مالک ملک کارخانه نوآوری آزادی) برای تخلیه مرکز، مهلت 30 روزه مستأجران آن داده . براساس فرجه، کارخانه باید در تاریخ ۸ آذرماه ۱۴۰۲ ‌صورت کامل تخلیه شود.

شرکت اقدام را تخریب آرزوهای یک نسل از جوانان تشبیه ه .

شرکت هم‌آوا در بیانیه خود نسبت فرجه یک‌ماهه برای تخلیه ابراز نگرانی و گفت روزانه ۴ هزار نفر ‌طور میانگین در کارخانه رفت‌وآمد دارند. براساس همین بیانیه، تخلیه قهری کارخانه می‌تواند صدها میلیارد تومان خسارت مادی و معنوی اقتصاد کشور وارد کند.

در بیانیه همچنین آمده خود شرکت سرآوا بیش از ۶۰ میلیارد تومان طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ هزینه ه تا کارخانه شکل کارخانه امروزی راه بیفتد. همچنین اعلام دیگر شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری نیز در طول ۶ سال گذشته، رقمی بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان را صرف بازسازی و تجهیز زیرساخت‌های آن ه‌اند.

بیانیه از تمامی فعالان اکوسیستم ارتاپی و دانش‌بنیان ایران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان و شرکت آما درخو تا اجازه دهند کارخانه نوآوری آزادی ‌عنوان یکی از نمادهای مهم کارآفرینی در ایران زنده و پابرجا بماند و اجازه ندهند خانه کارآفرینان ارتاپی ایران تخریب شود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *