کارگران فولاد در اهواز برای هفتمین روز متوالی تجمع اعتراضی برگزار کردند

پاکستان و ایران روز دوشنبه گفتند که به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر احترام می‌گذارند و مصمم به گسترش همکاری‌های امنیتی هستند.

آنها همچنین اعلام کردند تلاش‌های خود را برای بهبود روابط، پس از حملات موشکی این ماه به خاک یکدیگر، افزایش خواهند داد.

این مطالب روز دوشنبه نهم بهمن در یک نشست رسانه‌ای مشترک بین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، با جلیل عباس جیلانی، همتای پاکستانی خود، در اسلام‌آباد بیان شد.

وزیر امور خارجه ایران در این روز همچنین اعلام کرد که مقامات پاکستان از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای سفر به این کشور دعوت کرده‌اند و قرار است درباره آن برنامه‌ریزی شود.

حسین امیرعبداللهیان همچنین گفت که «اتفاق نظر داریم که مرزهای دو کشور را به مرزهای اقتصادی، توسعه و مرزهای رفاه مردم ساکن در هر دو سوی مرز تغییر دهیم.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، جلیل عباس جیلانی هم در این نشست خبری گفت که «دو کشور همسایه توانستند به سرعت سوءتفاهم‌ها را حل کنند.»

او اضافه کرد که «دو کشور همچنین برای مبارزه با تروریسم در مناطق مربوطه خود و رفع نگرانی‌های یکدیگر توافق کردند.»

تنش بین ایران و پاکستان در پی حمله «موشکی و پهپادی» سپاه پاسداران در شامگاه ۲۶ دی به آن‌چه که مقامات حکومتی ایران محل استقرار گروه «جیش‌العدل» در بلوچستان پاکستان خوانده‌ بودند، آغاز شد.

پاکستان نیز چند روز بعد در واکنش، یک روستای مرزی ایران را در نزدیکی شهر سراوان هدف قرار داد. در جریان این حملات در مجموع ۱۱ نفر ازجمله شش کودک کشته شدند.

هم‌زمان با ادامه واکنش‌‌های دیپلماتیک ایران و پاکستان در پی این حملات، ۹ تبعه پاکستان نیز بامداد هفتم بهمن در سراوان در پی یک حمله مسلحانه کشته شدند.

مقامات پاکستان این اقدام را محکوم کرده و خواستار «همکاری» برای تحقیق درباره این موضوع شدند.

همزمان با دیدار وزیران خارجه دو کشور، در روز دوشنبه فرمانده مرزبانی انتظامی ایران از درگیری مسلحانه در منطقه جکیگور، در مرز ایران و پاکستان، خبر داد.

احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی ایران به خبرگزاری تسنیم گفت که در پی این درگیری مسلحانه مرزبانان با یک گروه که او «گروهک تروریستی» خوانده، یک نفر از اعضای آن گروه کشته شده و ۲ نفر دیگر مجروح و از محل درگیری متواری شده‌اند.

آقای گودرزی این گروه را که نام آن اعلام نشده متهم به طراحی اقدامات خرابکارانه و مسلحانه کرده است. در هفته‌های اخیر مناطق مرزی میان ایران و پاکستان بسیار پرتنش بوده است.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا و رادیوفردا؛ پ.پ و ف.ع/ پ.پ

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *