کتاب صوتی بیشعوری |خوانش کتاب بیشعوری اثر دکتر خاویر کرمنت |قسمت سوم



کتاب صوتی بیشعوری |خوانش کتاب بیشعوری اثر دکتر خاویر کرمنت |قسمت سوم

درباره کتاب بیشعوری

خاویر کرمنت اعتقاد دارد بیشعوری یک بیماری و اعتیاد است، نه بداخلاقی و سوءرفتار؛ بر همین اساس نیز کتابی را تحت عنوان بیشعوری تالیف کرده و به معرفی بیشعوری اززوایای مختلف پرداخته است. درواقع او راهنمای عملی برای شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت را در اختیار مخاطب قرار داده است.

خاویر کرمنت می‌گوید: احتمالا بارها در جامعه با افرادی برخورد کرده‌اید که برخلاف ظاهر موجه و موقعیت اجتماعی و فرهنگی عالی، آگاهانه به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند؛ این افراد به نوعی بیماری به نام بیشعوری دچار هستند. متاسفانه این بیماری در دنیای معاصر به سرعت در حال رشد است. او اعتقاد دارد: بیشعوری حماقت نیست. بیشتر بیشعورها از هوش بالایی برخوردارند و همین هوش و معلومات و گاه موقعیت اجتماعی، آنها را به انسان‌های بیشعور تبدیل می‌کند.

کرمنت پس از آنکه شما را با این واقعیت دردناک جهان کنونی آشنا کرد؛ به دنبال راه حلی برای رفع آن می‌گردد.

خاویر کرمنت می‌گوید خودش تا چهل سالگی از عارضه بیشعوری رنج برده است.اما زمانی که این بیماری را در خود شناسایی کرد، به دنبال رفع آن برآمد؛ پس هیچ‌وقت برای داشتن زندگی سالم و آرام دیر نیست. او تاکید می‌کند: پس از اولین مراحل تشخیص و درمان، به‌سرعت همه چیز در اطرافتان تغییر می‌کند. جایگاه ارزشمندی در جامعه به‌دست می‌آورید و دیگران برای با شما بودن، از هم سبقت می‌گیرند.

خواندن کتاب بیشعوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب بیشعوری بر اساس تجربیات نویسنده است و به عنوان یک کتاب در حوزه علم روانشناسی قرار نمی‌گیرد. برای همین پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال نگاه کردن به دنیا از زاویه فردی دیگر و تحلیل‌های او هستییم، کتاب بیشعوری گزینه مناسبی است. علاوه بر این شما با خواندن کتاب بیشعوری می‌توانید به جزئیاتی توجه کنید که تا پیش از این به چشمتان نیامده است.

در بخشی از کتاب به نام «بی‌شعوریسم» می‌خوانیم:

«جذب و استخدام بی‌شعورها در هر کشوری بخشی از فعالیت‌های دولت مرکزی است. دلیلش هم خیلی ساده است. دولت قدرت عمل زیادی در شکل‌دهی روش زندگی ما دارد و بی‌شعورها هم بدشان نمی‌آید از قدرت؛ مخصوصا قدرتی که با آن بشود به دیگران گفت «بخوان و بنویس» تا از این طریق این آدم‌ها را بتوان به استخدام دولت درآورد.

دولت از دو بخش بزرگ تشکیل می‌شود: اول سیاستمدارها؛ یعنی صاحب‌منصب‌های منتخب ما که فکر می‌کنند دولت را اداره می‌کنند. دوم سیستم بوروکراتیک فسیل‌شده؛ یعنی همان کسانی که واقعا دولت را می‌گردانند.

هر دویِ این بخش‌ها بی‌شعورها را جذب می‌کند و به‌این‌ترتیب خودشان هم قربانی بی‌شعوری می‌شوند. البته شاید ما رغبتی به پذیرفتن این واقعیت که سناتورها، نمایندگان مجلس و قانون‌گذاران محلی‌مان بی‌شعورند نداشته باشیم، به‌ویژه اگر خودمان به آن‌ها رأی داده باشیم، اما در بیش‌ترِ انتخابات‌ها، انتخاب واقعی ناممکن یا غیرممکن است. در انتخابات فقط این امکان پابرجاست که به نامزدی که خطرش را کم‌تر احساس می‌کنیم، رأی بدهیم.

آیا دولت منتخب ما خود تبدیل به بخشی از توطئه‌ی بی‌شعوری شده است؟»

👨🏻معرفی نویسنده کتاب بیشعوری خاویر کرمنت:

نویسنده کتاب بیشعوری خاویر کرمنت یکی از مشهور‌ترین نویسندگانی است که توانسته است با نوشتن این کتاب مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند و درصد افرادی که کتاب می‌خوانند را افزایش دهد.

این نویسنده با در نظر گرفتن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خودش این کتاب را تالیف کرد.

مهم ترین موضوعی که در این کتاب به آن اشاره می شود، عنوان بیشعوری است و این که بیشعوری یک بیماری به حساب می‌آید و انسان های بیشعور طبیعتا عادت کرده‌اند که بیشعور باشند و این جزء بداخلاقی آن‌ها نیست.

به همین دلیل معتقد است که این بیماری نیز یک درمان دارد.

اولین باری که کرمنت متوجه شد که یک آدم بیشعور است. شاید به زمانی برمیگردد که پسرش به حرفش گوش نداد و آن چیزی که او علاقه داشت را در تحصیل ادامه نداد.

و یا اینکه دخترش دیگر به او اهمیت نمی‌داد و یا این که همکارانش آن طور که باید با او رفتار نمی‌کردند و بهتر است بگوییم، اصلا رفت و آمد نداشتند.

کرمنت زمانی متوجه این بیماری شد که با یکی از دوستان روانشناسش در این زمینه و در مورد مشکلاتی که در خانواده‌اش پیش آمده صحبت کرد.

تنها حرفی که این روانشناس به او زد، این بود که تو بیشعوری !!! جمله ای که قبول کردنش برای او سخت بود و به همین دلیل منجر به این شد که او دوستش را برای مدتی ترک کند.

بعد از مدت‌ها وقتی با خود فکر کرد متوجه شد که واقعا بیشعور است به همینت دلیل با دوستش تماس گرفت و اینبار با زبان خودش به او گفت که من یک بیشعورم.

این کتاب مفهوم کلی بیشعوری را از زبان یک بی‌شعور درمان شده بیان می کند. بیشعوری که توانست خود را در مدت زمانی درمان کند.

بعد از این که کرمنت به این بیماری خود پی برد، سعی کرد تمام تلاش خود را بکند تا این مشکل خود را برطرف کند.

بعد از این که توانست خود را درمان کند، تصمیم گرفت تمام بیشعور‌ها را با روش خودش درمان کند و این که بیشعوری درمان ندارد چرا که بیماری نیست را قبول نداشت. پس از آن تصمیم به نوشتن این کتاب طنزآمیز گرفت.

00:00بیشعور تجاری
08:49 بیشعور مدنی
20:00بیشعور مقدس مآب
29:06بیشعور عرفان باز
38:24بیشعور دیوان سالار
47:33بیشعور بیچاره

#کتاب_صوتی #دکلمه #کتاب_صوتی_بیشعوری #بیشعوری #یلدا_شکیبا #خاویر_کرمنت

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *