کتاب صوتی روش کنترل ذهن قسمت اول



درباره کتاب صوتی روش کنترل ذهن
کتاب صوتی «روش‏‌های کنترل ذهن» را «خوزه سیلوا» (دانشمند مردمی آمریکا) بنیان‌گذار روش سیلوا و متخصص فرا روان‌درمانی، به رشته‌‏ی تحریر درآورده است. این کتاب روش‏‌های استفاده از توانایی ذهنی و پیش رفتن به‌ سوی آگاهی برتر را به ما می‏‌آموزد. روش این کتاب بر پایه‌‏ی مراقبه و همچنین تصویرسازی ذهنی است.

تحلیل کتاب صوتی روش کنترل ذهن
سیلوا در این کتاب که دارای 27 فصل است، روش‏‌های مراقبه و رسیدن به سطح آلفا و تصویرسازی ذهنی همراه با گفتگوی درونی را به ما می‏‌آموزد و معتقد است که انسان هرچه بیشتر به مراقبه بپردازد، ذهن او آرامش و ثبات بیشتری پیدا می‏‌کند و درنتیجه زندگی او متزلزل نخواهد بود و بیشتر می‏‌تواند از توان ذهنی خود بهره جوید و قوه‏‌ی تجسم خود را تقویت کند. همچنین باثبات ذهن نیروهای عجیب و غیرقابل‌باور آن را تجربه خواهیم کرد و به آگاهی برتر دست خواهیم یافت. به گفته‏‌ی سیلوا همان‏طور که قلب ما دارای ارتعاش است، مغز ما نیز ارتعاش دارد و امواج مغز یک فرد بیدار بیست دور در ثانیه است.

مغز دارای چهار موج «بتا»، «آلفا»، «تتا» و «دلتا» است. از این چهار موج، بتا برای برقراری ارتباط با محیط اطراف و دنیای فیزیکی است و سه تای دیگر برای ارتباطات روحی و رویا دیدن است. هرکدام از این موج‏‌ها در بسامد خاصی از فرکانس‏‌های مغزی قابل بهره‏‌جویی و فعال شدن هستند و زمانی که ما با مراقبه (البته نه مراقبه معمولی زیرا روش مراقبه‌‏ی سیلوا فعال است نه نافعال) کنترل ذهنمان را به دست می‏‌گیریم. قادر خواهیم بود از این توانایی‌‏ها حداکثر بهره را ببریم و هدایت و کنترلشان را به دست بگیریم. متد سیلوا یکی از اولین روش‌هایی است که فعالیت هوشیارانه‏‌ی ذهن در سطح موج آلفا و فعال کردن و استفاده از نیمکره‏‌ی راست مغز برای اندیشیدن را آموزش می‏‌دهد. او معتقد بود با این روش می‏‌توان انرژی مثبت را چه از راه دور و چه از راه نزدیک منتقل کرد و کنترل آن را به دست گرفت. نیمکره‏‌ی راست مغز نقش مهمی را در روش سیلوا ایفا می‏‌کند و به‌واقع نیمکره‏‌ی راست وظیفه‏‌ی حل و ارائه‌‏ی راه‏‌حل برای مشکلات و برطرف کردن عیب‏‌ها و نواقص را دارد. پس با به کنترل درآوردن آن می‏توانیم از خلاقیت‏‌هایش استفاده‏‌های زیادی کنیم.

برای کنترل نیمکره‏‌ی راست مغز ابتدا باید ارتعاشات مغزی‌مان را به طول‌موج آلفا برسانیم و سپس می‌‏توانیم از نیمکره‏‌ی مغزمان بهره ببریم. برای رسیدن به سطح پایه یا آلفا از روش شش به یک استفاده می‏شود. 6- بعد بیرونی، 5- خسته شدن پلک چشم‏‌ها، – بسته شدن پلک چشم‏‌ها، 3- آرامش تن، 2- آرامش روان، 1- سطح پایه (آلفا)، تکرار برخی عبارت‏‌ها در سطح آلفا بسیار سودمند است. مانند «من هرروز از هر لحاظ بهتر و بهتر می‌‏شوم» و «من همیشه تن و روانم را سالم نگاه خواهم داشت».

روش سیلوا به‌ طور کل روش رسیدن به سطح آلفا، سپس تصویرسازی مثبت در جهت خواسته‏‌هایمان و بعد بیرون آمدن از سطح آلفا است که آن نیز مانند وارد شدن به سطح آلفا روش خاص خود را دارد.

برشی از کتاب روش‌های کنترل ذهن
«من کمک می‏‌کنم تا مراقبه را بیاموزید. هرچه بیشتر به مراقبه بپردازید، به همان نسبت عمیق‏تر به درون خود سفر خواهید کرد. با انجام مراقبه شخصی به آرامشی درونی و به ثبات دست می‌‏یابید. ثبات این آرامش موجب می‌‏شود که دیگر هیچ‌چیز نتواند زندگی فرد را متزلزل سازد. با انجام مراقبه، به آرامشی عمیق و همیشگی دست می‌‏یابید؛ تجربه‏‌ای شادی‌بخش برای دستیابی به سطوح عمیق آگاهی. هنگام مراقبه متوجه می‌‏شوید که دیگر هیچ‌گونه نگرانی و احساس گناهی ندارید. زیباترین چیز هنگام مراقبه در سطح آلفا این واقعیت است که احساس گناه و خشم خود را نمی‏‌توانید با خود همراه کنید.
وجود چنین احساساتی باعث می‏‌شود که خودبه‌خود از سطح آگاهی مراقب‏‌ها، خارج شوید؛ اما این‌گونه احساسات منفی با تمرین مداوم به ‌مرور از شما فاصله می‏‌گیرند و سرانجام روزی برای همیشه محو خواهند شد. این بدان معنی است که فعالیت‌‏های ذهنی‏‌ای که بدن را بیمار می‏‌سازند، خنثی می‌‏شوند و بدن سالم می‏‌شود».

در قسمت دیگری از کتاب آمده است:

«بیش از چهارمیلیون ‌نفری که تا امروز در دوره‌‏های آموزشی سیلوا شرکت کرده‌‏اند، می‏‌دانند که پس از چهار روز آموزش با روش کنترل ذهن، می‏توان به این احساس دست‌یافت. هرچه با کاربرد روش‏‌هایی که موجب بروز چنین احساساتی می‌‏شوند، بیشتر آشنا شوید، به همان میزان، زندگی شما سالم‏تر، پربارتر و بی‌دردسرتر خواهد شد. در این کتاب «خوزه سیلوا» به شرح برخی از این روش‏‌ها پرداخته تا بتوانید به‌تنهایی آن‏ها را به کار بندید».

ابتدا شروع دوره‌های آموزشی را پیگیری می‌‏کنیم و به بررسی آنچه اتفاق می‏‌افتد، می‏‌پردازیم.
در کلاسی به مدت یک ساعت و بیست دقیقه، گزارشی مقدماتی درباره‏‌ی دوره‏‌ی آموزشی ارائه می‌‏شود و مربی مفهوم «کنترل ذهن سیلوا» را تشریح کرده، به بررسی کلی دو دهه تحقیقی که، توسعه‏‌ی این روش در طول آن شکل‌گرفته، می‌‏پردازد. وی سپس به ‌اجمال به روش‏‌هایی اشاره می‏‌کند که شرکت‌کننده از طریق انجام آن‏‌ها قادر خواهد بود آموخته‏‌های خود را برای دستیابی به تندرستی، حل مشکلات روزانه، تسهیل روند آموزشی و تشدید آگاهی‌‏های ذهنی به کار گیرد. آنگاه شرکت‌کنندگان به مدت بیست دقیقه به استراحت می‌‏پردازند. طی این استراحت کوتاه‌مدت، شرکت‌کنندگان با یکدیگر بهتر آشنا می‌‏شوند. این افراد از گروه‏‌های مختلف شغلی همچون پزشک، منشی، معلم، راننده‏‌ی تاکسی، خانم‏‌های خانه‏‌دار، دانش‌آموز و دانشجو، روان‌پزشک، کشیش و بازنشستگان تشکیل می‌‏شوند.

#کتاب #کتاب_صوتی

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *