کرمیلین درباره تأسيس شعبه شرکت تسلیحاتی بریتانیایی در اوکراین هشدار داد

«بی.ای.ئی» یکی از بزرگترین شرکت‌­های تسلیحاتی بریتانیا، خبر داد که با هدف «تسریع» خدمات این شرکت به نیروهای مسلح اوکراین در این کشور یک زیرمجموعه محلی راه‌اندازی کرده است.

حکومت روسیه در واکنش به این خبر بلافاصله هشدار داد که تأسیسات این شرکت بریتانیایی در اوکراين هدف حملات نظامی خواهد بود.

شرکت «بی.ای.ئی» در بیانیه خود که روز پنجشنبه نهم شهریور منتشر شد، اعلام کرد قصد دارد از نزدیک نیازهای مبرم ارتش اوکراین را مشخص کند و در این راستا تولید گلوله توپ‌های سبک ۱۰۵ میلی‌متری را بررسی خواهد کرد.

این شرکت بریتانیایی یکی از تولیدکنندگان مهم اسلحه و مهماتی است که از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه از سوی حامیان غربی اوکراین برای ارتش این کشور ارسال شده و علاوه بر این خدماتی نظیر پشتیانی، آموزش و تعمیرات در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار می‌دهد.

شرکت «بی.ای.ئی» در بخشی از بیانیه خود افزود: «امضای قرارداد و راه‌اندازی یک زیر مجموعه قانونی در اوکراین بر پایه اعتماد موجود بین دو طرف صورت گرفته است و زمینه همکاری بهتر برای ارائه کمک مستقیم به نیروهای مسلح اوکراین را فراهم خواهد کرد.»

بریتانیا هم از نظر تسلیحاتی و هم از نظر مالی یکی از حامیان مهم اوکراین بوده است.

حکومت روسیه بلافاصله این اقدام شرکت «بی.ای.ئی» را محکوم کرد و گفت راه‌اندازی کارخانه­‌های تسلیحاتی در اوکراین به هیچ‌وجه به کاهش خصومت و تنش بین دو کشور کمک نخواهد کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، روز جمعه دهم شهریور در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگاران گفت: «مسلماً هر کارخانه تولید تسلیحات، به خصوص اگر این تسلیحات به سوی ما (روسیه) شلیک کنند، مورد توجه ویژه ارتش روسیه خواهد بود.»

تحت تأثیر افزایش هزینه‌های نظامی کشورهای غربی به دلیل حمایت از اوکراین، درآمد و سود شرکت «بی.ای.ئی» افزایش یافته است.

این شرکت اخیراً اعلام کرده که در شش ماهه اول سال جاری میلادی سود آن ۵۷ درصد بیشتر از شش ماهه قبل بوده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *