کشتن اره ماهی در حال انقراض در فلوریدا چیست؟

راهنمایان ماهیگیری در فلوریدا کیز شروع به گزارش مشاهدات غیرمعمول به راس بوچک در پاییز گذشته کردند. ماهی های طعمه کوچک، به خصوص در شب، شروع به چرخیدن در دایره های تنگ در آب می کردند، به نظر می رسید در مضیقه بودند.

با گذشت ماه‌ها، گزارش‌های بیشتری به دکتر Boucek، زیست‌شناس در Bonefish & Tarpon Trust، یک گروه غیرانتفاعی حفاظت از محیط زیست رسید. ماهی های بزرگتر – جک، اسنوک – در آب های کم عمق اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک به صورت مارپیچی یا وارونه شنا می کردند. ماهی های تار و کوسه های گاه به گاه نیز همینطور بودند.

دکتر Boucek با دانشمندان در سازمان های دولتی و دانشگاه ها تماس گرفت. آنها جلساتی برگزار کردند، از آب و ماهی نمونه گرفتند و سعی کردند بفهمند چه چیزی ممکن است باعث رفتار عجیب ماهی شود. انگل؟ نشت فاضلاب؟ آلاینده دیگری؟

سپس، در ماه ژانویه، این بیماری مرموز شروع به مبتلا شدن به ماهی اره‌ای دندان کوچک کرد، نوعی پرتو بزرگ و به ظاهر ماقبل تاریخ که به دلیل ظاهر منبر پوزه‌مانند آن که با دندان‌های تیز پوشیده شده است، نامگذاری شد. ماهی های اره ای، که در معرض خطر انقراض هستند و به طور قابل اعتماد فقط در جنوبی ترین فلوریدا یافت می شوند. شروع به مردن کرد.

دکتر بوچک گفت که جستجو برای پاسخ فوری شد، “دومین گونه ای در حال انقراض با سرعت بی سابقه ای شروع به مرگ کرد.”

او اکنون بیشتر وقت خود را با لباس خیس، باله و ماسک غواصی، جمع‌آوری نمونه و ثبت داده‌ها از حسگرهایی که در اعماق دریا مستقر می‌کند، می‌گذراند و به دنبال تغییرات یا الگوهایی است که ممکن است به حل معما کمک کند.

به گفته کمیسیون ماهی و حیات وحش فلوریدا که در حال بررسی تلفات است، حداقل 38 ماهی اره در سال جاری تاکنون مرده اند. آر. دین گرابز، بوم شناس ماهی در دانشگاه ایالتی فلوریدا، گفت که شاید تنها صدها ماده اره ماهی در حال تولید مثل در طبیعت باقی مانده باشند. ماهی می تواند تا 18 فوت رشد کند، طبق نظر کمیسیون.

یک تیم تحقیقاتی به رهبری دانشمندان ایالتی برای انجام آزمایش‌ها، برچسب زدن به ماهی‌های اره و نمونه‌برداری از خون آنها مسابقه داده‌اند. قانونگذاران فلوریدا 2 میلیون دلار بودجه اضطراری برای کمک به انجام کار اختصاص دادند.

برخی تعجب می کنند که آیا تابستان گذشته است رکوردشکنی دمای دریا، که مرجان سفید شده در سراسر کیز، ممکن است اکوسیستم را تغییر داده و باعث رشد غیرعادی ریزجلبک شده باشد.

در بهترین نتیجه تا به امروز، آنها آموخته‌اند که ریزجلبک‌هایی که به طور طبیعی در نزدیکی کف دریا وجود دارند، سطح بالایی از سموم تولید می‌کنند که به شدت بر سیستم‌های عصبی ماهی‌ها در هنگام شنا کردن در آن مناطق تأثیر می‌گذارد.

مایکل پارسونز، استاد علوم دریایی در دانشگاه ساحلی خلیج فلوریدا، گفت: این ممکن است توضیح دهد که چرا ماهی های در حال چرخش زمانی که از کف دریا (جایی که غلظت سم بیشتر است) به سمت سطح آب (جایی که غلظت کمتر است) بازیابی می شوند. اره ماهی ساکنان کف دریا هستند.

از اوایل آوریل، سازمان ملی شیلات دریایی در تلاش برای نجات و احیای ماهیان اره ای است که در مضیقه دیده شده اند، یک تلاش تدارکاتی دلهره آور که این سازمان آن را اولین در نوع خود در ایالات متحده می نامد. این تیم اولین ماهی اره خود را که یک نر 11 فوتی بود، در 5 آوریل نجات داد، پس از اینکه یکی از مردم آن را در حال شنا به صورت دایره ای در خلیج Cudjoe مشاهده کرد. اکنون در آزمایشگاه و آکواریوم Mote Marine در ساراسوتا در حال بهبود است، به این امید که در نهایت بتواند به طبیعت بازگردد.

از زمان شروع بحران، بیش از 150 ماهی اره ای بیمار مشاهده شده است. ماهی‌های اره‌ای چرخان تا شمال شهر پالم بیچ مشاهده شده‌اند، اما دانشمندان رفتار آن‌ها را با ماهی‌های پایین‌تر مرتبط نکرده‌اند.

گرگ فورستنورث که در لیتل تورچ کی زندگی می‌کند و ماه‌ها ماهی‌های در حال چرخش را مشاهده می‌کند و ویدئوهایی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، گفت که در اواخر ماه گذشته در ساحلی در نزدیکی کی وست، نگاهی به یک ماهی اره‌ای در حال مبارزه با طول حدود 14 فوت مشاهده کرده است.

او گفت: «همسرم شروع به گریه کرد. “کاش بهتر بود. من اینجا نشسته ام و به تماشای اکوسیستم در حال از هم پاشیدن خود می نشینم و ناتوانم که جلوی آن را بگیرم.»

هر اتفاقی که در حال رخ دادن است نه تنها اره‌ماهی‌های در خطر انقراض و سایر حیات‌های دریایی را تهدید می‌کند – حدود 426 ماهی مرده از بیش از 50 گونه به ایالت گزارش شده است – بلکه معیشت بسیاری از ساکنان Lower Keys را که شغلشان با ماهیگیری ورزشی مرتبط است، تهدید می‌کند.

دکتر بوچک گفت که برخی از راهنمایان ماهیگیری از مشتریان خود خواسته اند که سفر خود را لغو کنند زیرا نگران هستند که به دلیل نگرانی مردم مبنی بر اینکه ماهی صید شده برای خوردن ایمن نباشد. دولت می گوید مردم نباید ماهی هایی را که رفتار غیرعادی از خود نشان داده است مصرف کنند.

یکی از گونه‌های ریزجلبک شناسایی شده، Gambierdiscus، چندین سم تولید می‌کند، از جمله ترکیبی که مسئول شکل رایج مسمومیت ماهی در انسان به نام ciguatera است. اما معمولا ماهی را بیمار نمی کند.

آلیسون دلاشمیت، مدیر اجرایی انجمن راهنمایان کلیدهای پایین، گفت: “چند ماه پر استرس بود، فقط سعی کردم یک پازل بسیار پیچیده را کنار هم بگذارم.”

آلیسون رابرتسون، استادیار علوم دریایی در دانشگاه آلابامای جنوبی، هشدار داد که ممکن است بیش از یک چیز برای ماهی بیمار و در حال مرگ مقصر باشد. ماهی در کلید، که در آن تعدادی از سموم برای سال ها وجود دارد، ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض قبلی مستعد رفتار غیرعادی باشند.

دکتر رابرتسون گفت: “ما در واقع فکر می کنیم که اثر ترکیبی سموم متعدد باعث ایجاد اثرات رفتاری می شود که ما شاهد آن بوده ایم.”

برای جمع‌آوری داده‌های تازه، دکتر Boucek، 39 ساله، که در یک قایق بادبانی در ماراتون، در میدل کیز زندگی می‌کند، هر چند روز یک‌بار با یک قایق بیرون می‌رود تا حسگرها را بررسی کند.

یک صبح اخیر، سروان نیک لابادی، راهنمای ماهیگیری 33 ساله، دکتر بوکک را به شش مکان در اطراف سوگرلوف کی، در حدود 15 مایلی شمال کی وست برد و مختصات GPS را برای ردیابی حسگرهای شناسایی شده توسط شناورهای شناور خواند. دکتر بوچک گفت که اولین سایت، با نام مستعار تارپون بلی، جایی بود که برخی از اولین ماهی های چرخان گزارش شده بود.

او به یاد می آورد: “شما با این افراد 70 ساله صحبت می کنید و آنها می گویند: “من هرگز این را ندیده ام.”

او لباس شنای خود را پوشید و با فریاد “واو!” همانطور که او به آب سرد برخورد کرد. او نوک یک سنسور را تمیز کرد و دیگری را به کار گرفت. او می‌توانست تا ته کم عمق را به خوبی ببیند، اما همچنان به دنبال کوسه‌های گاو نر بود، که، او و آقای لابدی موافق بودند که می‌تواند «بسیار خشن» باشد.

دكتر بوچك كار خود را با دست و با مداد ضبط كرد. او فیکساتور را برای حفظ نمونه آب اضافه کرد و آن را در یک خنک کننده قرار داد.

او گفت: “هر روز، شما فکر می کنید که نوعی الگو دارید، و هفته بعد این الگو کاملا از بین می رود.”

او نتوانست سنسوری را در محل دیگری که آب کدرتر بود پیدا کند. اما دکتر Boucek به نشانه‌های امیدوارکننده‌ای اشاره کرد، از جمله یک کوسه پرستار و یک ماهی قرمز در Sugarloaf Marina، جایی که مدتی بود ماهی‌های کمی در آن دیده می‌شد. او در نزدیکی شکم تارپون، برای اولین بار در این فصل، “گل کفال” را مشاهده کرد، لکه تیره ای که هنگام غذا دادن به ماهی ها در کف دریا ایجاد می شود.

او به هیچ ماهی اره ای برخورد کرد.

با این حال، مدت زیادی پس از پهلوگیری قایق و خروج از مارینا، خبر در میان راهنمایان و دانشمندان ماهیگیری پخش شد: یک اره ماهی کوبنده در ساحلی در کی وست سرازیر شده بود. گردشگران مرگ آن را تماشا کردند.

کیتی بنت مشارکت در تحقیقات

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *