کشته‌ شدن مهسا به خاطر پوشش دردآور بود، امروز ایرانی از هر تبار و قوم بیدار و متحد شده است

امام جمعهٔ اهل سنت زاهدان در خط‌های نماز جمعه ۲۴ شهریور گفت تحویل جنازهٔ مهسا (ژینا) امینی پس از بازش تنها دلیل پوشش، «دردآور» .

مولوی عبدالحمید در ادامه سخنرانی خود در نماز جمعه در آستانه سالگرد مرگ مهسا امینی در باز گشت ارشاد ایراد گفت: «چرا باید کسی سرش برهنه با یا کم حجاب ه با کشته شود؟»

او با اشاره سرکوب معترضان توسط نیروهای نظامی و امنیتی در اعتراضات اخیر ایران گفت: «هیچ مأموری از نظر شرعی و قانونی اجازه کار را ن. در هرجای دنیا اعتراضات وجود اما هیچ‌جا معترضان را نمی‌کشند و چشم آن‌ها را کور نمی‌کنند.»

همزمان با سخنرانی مولوی عبدالحمید سایت حقوق بشری «حال‌وش» از اختلال ید ترنتی در زاهدان و چند شهر دیگر ان سیستان‌ و بلوچستان خبر داد.

خط‌های نماز جمعه زاهدان نیز صورت زنده از صفحهٔ ستاگرامی مولوی عبدالحمید در حال پخش ، چند مرت قطع .

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خط‌های خود با اشاره واقعهٔ «جمعهٔ خونین زاهدان» گفت خوهٔ مردم زاهدان هنوز مجازات «عاملان و آمران در هر رده و سطحی» و قانون و انصاف می‌گوید «اگر مأموری ناحق مردم را بزند، باید مجازات شود».

او با بیان خاطر آمدن «بیداری در ایران بسیار خوشحالیم» گفت «امروز ایرانی از هر تبار، قوم و گرایش مذهبی متحد ه‌اند» و «بیداری سرآغاز پیروزی و توسعه‌یافتگی هر ملتی ».

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره «جواب‌ ندادن سی‌های ۴۴ ساله جمهوری اسلامی» گفت: « سی‌ها باید تغییر کند و باید مردم رضایت پیدا کنند.»

مولوی عبدالحمید در ادامه با بیان مسئله معیشت «مردم ایران را زانو درآورده» گفت: «پول ایران از ارزش افتاده و مردم امیدی ندارند وضعیت اعتبار پول ایران تر شود.»

بر اساس تصاویر منتشر ه در شب‌های اجتماعی پس از پایان نماز جمعه مردم زاهدان در جمعیت زیاد خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

ان سیستان و بلوچستان و ‌ویژه شهر زاهدان از هشتم مهرماه سال ۱۴۰۱ پس از نماز جمعه اهل سنت و با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی نزدیک یکصد تن از مردم در «جمعه خونین» کشته ند صحنه اعتراضات مداوم در روزهای جمعه ه «جمعه‌های اعتراضی» شهرت یافته .

دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی با وجود باز‌های گسترده و صدور احکام سنگین زندان و فشار بر مولوی عبدالحمید و اطرافیان او با گذشت نزدیک یک سال در سرکوب جمعه‌های اعتراضی زاهدان ناکام ه‌اند.

با فاده از گزارش‌های شب‌های اجتماعی و رادیوفردا/ پ. م./ ف. دو.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *