کشته شدن مهسا روز ثبت ظلم حکومت دینی علیه زنان است

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی، در پیامی سالروز «کشته‌ن مهسا (ژینا) امینی» در ۲۵ شهریور سال ۱۴۰۱ را «روز ثبت ظلم حکومت بدادی دینی علیه زنان ایران» دانست.

خانم محمدی در پیام خود تاکید ه «در روز در کنار پدر و مادر مهسا و دست در دست هم صدای فریاد اعتراض انقلابی باشیم و همه‌مان با هر امکان و نشان در هر صحن و خیابان، نمایش اعتراض باشیم.»

او گفته : «جنبش انقلابی “زن، زندگی، ازادی” نشان از” اقتدار معترض” و مسقط “مشروعیت “و اقتدار “حکومت دینی بدادی .»

اشاره خانم محمدی اعتراضات سراسری و ادامه‌دار در ایران سال گذشته جرقه آن در پی جان باختن مهسا (ژینا) امینی در باز گشت ارشاد، زده و دامنه آن سرعت گسترش یافت. در جریان سرکوب ید اعتراضات بیش از صدها نفر از جمله ۶۴ نوجوان و ۳۴ زن، کشته ند.

فعال سیاسی زندانی در پیام خود تاکید : « «یک سال گذشت. کشتار و اعدام جوانان در خیابان و در زندان و باز و شکنجه و حبس زنان و مردان گرچه ملتی را اندوه نشانده اما حکومت را با فلاکت، انزجار و تزلزل هراس‌آلودی مواجه ه .»

نرگس محمدی ‌دلیل فعالیت‌های مدنی خود از جمله انتقاد از سرکوب اعتراضات مردم، حمایت از زندانیان سیاسی، مخالفت با مجازات اعدام و دفاع از حقوق شهروندان در دوهه اخیر بارها روانهٔ زندان ه و هم‌اکنون نیز در زندان .

فعال سیاسی زندانی در ادامه پیام خود تصریح ه «تید سرکوب» توسط جمهوری اسلامی، «نه از سر اوج قدرت از حضیض ذلت ».

او تاکید ه همزمان با «گسترش حوزه های سرکوب» توسط حکومت جمهوری اسلامی «حکومت بیش از پیش در باتلاق عدم مشروعیت فرو رفته .»

نرگس محمدی در پایان پیام خود گفته «پیروزی نهایی قطعی »

مرداد امسال در پی صدور حکم جدید علیه نرگس محمدی، مجموع دوره زندان فعال حقوق بشر ده سال و ۹ ماه ‌همراه ۱۵۴ ضر شلاق افزایش یافت.

خانم محمدی ‌ویژه در ماه‌های گذشته با انتشار نامه‌های متعدد درباره وضعیت زندان‌ها و بازگاه و خشونت علیه زندانیان و باز‌گان اعتراضات سراسری هار داده .

او اواسط آذر پارسال در نامه‌ای جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، «تعرض زنان حین باز و در بازگاه‌ها» را «بخشی از برنامه سرکوب» جمهوری اسلامی علیه زنان معترض و مبارز خوانده .

با فاده از ستاگرام و رادیو فردا

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *