کشته شدن «دو تن در انفجارها» در یک تاسیسات نظامی در حومه دمشق


یک گروه ناظر بر تحولات سوریه روز یکشنبه نهم مهرماه گزارش داد که دست کم دوتن در سه انفجار در تاسیسات نظامی در حومه غربی دمشق کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، گفته است، بامداد یکشبنه صدای سه انفجار بزرگ در تاسیسات نظامی وابسته به لشکر چهارم ارتش سوریه و سپاه پاسداران در حومه غربی دمشق شنیده شد.

طبق این گزارش به هنگام شنیدن شدن صدای این انفجارها سامانه دفاع هوایی در دمشق فعال نشد و «خسارات سنگینی به این تاسیسات وارد» شد.

پیشتر رسانه‌های سوری وابسته به مخالفان دولت دمشق از یک حملهٔ دیگر منتسب به اسرائیل در سوریه، در نزدیکی مرز این کشور با لبنان، خبر داده بودند.

براساس گزارش‌ چندین رسانهٔ سوری وابسته به مخالفان حکومت بشار اسد، اسرائیل پایگاه‌های ارتش سوریه و شبه‌نظامیان ایرانی را در غرب پایتخت که به سوی مرز لبنان نزدیک‌تر است، هدف قرار داد.

در اسرائیل اما رسانه‌ها، با انتشار گزارش‌هایی از وقوع چندین انفجار در حد فاصل روستای الاسد با شهرک دیماس در اطراف دمشق، احتمال دادند که نیروی هوایی کشورشان با آگاه شدن از رسیدن یک محمولهٔ جدید تسلیحاتی ایران برای حزب‌الله، این محموله را در آستانهٔ انتقال به لبنان هدف گرفته است.

سوریه هفتهٔ گذشته گفته بود در حملهٔ اسرائیل به فرودگاه نظامی حلب در غرب این کشور یک تن کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند. سوریه همچنین کشته شدن چهار نظامی خود و زخمی شدن چهار تن دیگر را در حملهٔ روز ۱۶ مرداد اسرائیل به دمشق تأیید کرده بود.

به‌گفتهٔ رسانه‌های اسرائیل، عملیات اسرائیل در سوریه اغلب محموله‌های تسلیحاتی را هدف قرار می‌دهد که اسرائیل مظنون به انتقال آن‌ها از سوی حکومت ایران برای حزب‌الله در لبنان است.



فیلمها و خبرهای بیشتر در کانال تلگرام پیک ایران

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *