کمیته انضباطی دانشگاه آزاد بر «تذکر اساتید» به دانشجویان درباره حجاب اجباری تأکید کرد

همزمان با هشدار فرمانده کل ارتش اوکراین درباره تشدید حملات هوایی روسیه، وزارت دفاع آلمان از برنامه این کشور برای ارسال بیشتر سامانه‌های ضد هوایی «پاتریوت» به اوکراین خبر داد.

الکساندر سیرسکی، فرمانده کل ارتش اوکراین روز ‌شنبه، ۲۵ فروردین اعلام کرده بود روسیه حملات خود را در شرق اوکراین افزایش داده و وضعیت جنگی در منطقه به شدت در حال وخامت است.

همزمان وزارت دفاع آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به تشدید حملات روسیه، آلمان در نظر دارد با ارسال سامانه‌های ضد هوایی بیشتر، توان دفاعی اوکراین را تقویت کند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز بعد از اعلامیه وزارت دفاع، طی تماسی با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین بر همبستگی آلمان با این کشور تاکید و درباره نحوه استحکام توان دفاع هوایی این کشور مذاکره کرد.

الکساندر سیرسکی هشدار داده است که گرم‌تر شدن هوا شرایط را برای نقل و انتقال نیروها و تانک‌های روسی مساعد کرده است.

او گفت نیروهای روسی مرتبا مواضع ارتش اوکراین در مناطق لیمان و باخموت را مورد هدف قرار می‌دهند و تانک‌های روسی در جبهه پوکرووسک استان دونتسک در تلاش برای پیشروی هستند.

روسیه طی روزهای گذشته حمله به زیرساخت‌های انرژی اوکراین را نیز افزایش داده است.

در میان درخواست‌های مکرر اوکراین از آمریکا برای ارسال تسلیحات، خصوصا سامانه‌های ضد هوایی، دولت جو بایدن با مخالفت تعدادی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه کنگره برای تصویب بسته کمک مالی و نظامی به اوکراین مواجه شده است.

کریستوفر کاوولی رئیس ستاد فرماندهی اروپایی ایالات متحده آمریکا می‌گوید روسیه یک «تهدید مزمن» برای جهان است و ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین برای دفع تجاوز کرملین حیاتی است.

آقای زلنسکی روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان با استقبال از ارسال سامانه‌های پاتریوت ارتش آلمان گفت در «زمان بحرانی کنونی» تسلیحات ضد هوایی برای اوکراین بسیار حیاتی است.

زلنسکی هفته گذشته نیز اعلام کرده بود سیستم‌های پاتریوت ساخت ایالات متحده به شدت مورد نیاز هست «تا از کل کشور محافظت کنیم».

آقای شولتس بعد از گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، آلمان را به مقصد چین ترک کرده تا با مقامات ارشد پکن دیدار کند.

چین مهم‌ترین متفق روسیه است و کشورهای غربی بارها از دولت پکن خواسته‌اند برای پایان دادن به جنگ اوکراین روسیه را تحت فشار قرار دهد.

چین چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که «انتقاد یا فشار» در مورد روابط خود با روسیه را نخواهد پذیرفت.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *