کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲ دولت نوروزی، آنا فیرث، باب بلکمن و سناتور جری هورکان-۱ شهریور۱۴۰۲



کنفرانس قیام مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک
نقش اروپا و جامعه بین المللی
سخنرانی دولت نوروزی نمایندهٔ شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان:
همان‌طور که می‌دانید محور اصلی و موضوع اصلی برنامه، گسترش حمایت از قیام مردم ایران برای یک ایران دموکراتیک با جدایی دین و دولت در ایران است و هم‌چنین دربارهٔ تعهدات جامعهٔ جهانی است، به‌ خصوص به‌ عنوان نگرانی بخشی از پارلمان اروپا و اتحادیهٔ اروپا و بخش وسیع‌تری از جامعهٔ جهانی. ما بسیار قدردان هستیم چون می‌دانیم بسیاری از شما، کار بسیار سخت و دشواری داشته‌اید تا در این دوران بسیار بغرنج تاریخمان در کنار ما بایستید، در نبرد علیه یک دیکتاتوری مذهبی بسیار ظالم. برای این‌که آرزوی صد ساله مردم ایران را تحقق بخشیم، برای آوردن آزادی و دموکراسی و حقوق‌بشر و برابری برای همه ایرانیان و به‌ خصوص زنان.
پس بار دیگر بسیار خوشحالم به‌ خاطر حضور تک‌تک شما و حمایتتان از جنبش ما و به‌ امید ادامهٔ این مبارزه. ما به‌ شما مبارزان نیاز داریم که در کنار ما و میلیونها نفر از مردم ایران که خواهان تغییر اساسی در ایران هستند بایستید.
در این جلسه نمایندگان پارلمان، هم‌چنین سیاستمداران و مبارزان برجستهٔ حقوق‌بشر و وکلا و مشاوران برجسته حقوقی به‌ ما پیوسته‌اند. و آنها دست‌کم از۳۰کشور در این جلسه حضور دارند.
آنا فیرث نمایندهٔ پارلمان انگلستان:
مردم ایران خواهان یک جمهوری دموکراتیک هستند که بر اساس اصول آزادی و دموکراسی بنا شده باشد. این امر در برنامهٔ ۱۰ماده‌یی مریم رجوی تجسم یافته است
عصر بخیر، خانم‌ها و آقایان و مهمانان گرامی. برای من بسیار مایهٔ خوشوقتی است که امروز عصر اینجا، به‌ نمایندگی از پارلمان انگلستان، حضور دارم.
برایم مایهٔ افتخار است که در بسیاری از کنفرانس‌ها در پارلمان انگلستان به‌صورت آنلاین با مریم رجوی ملاقات کردم و افتخار می‌کنم که نقش خود را در کمک به‌ ایران برای ساختن یک آینده دموکراتیک جدید ایفا کنم. بگذارید به‌ صراحت بگویم، آنچه در حال حاضر در داخل ایران رخ می‌دهد، شرورانه است و تنها چیزی که برای موفقیت شرارت لازم است این است که مردان و زنان نیکوکار سکوت کنند. می‌دانم که امروز اینجا به‌نیابت از همهٔ شما صحبت می‌کنم وقتی می‌گویم که ما در مورد وقایع ایران سکوت نخواهیم کرد، در پارلمان انگلستان نیز سکوت نمی‌کنیم.
بنابراین امیدوارم امروز به‌رژیم ایران پیام روشنی بدهیم که در برابر تهدیدهای آنها سر خم نخواهیم کرد.
هر چه بیشتر تلاش کنند بر دولتهای ما تأثیر بگذارند تا حق آزادی بیان، حق آزادی تجمع ما را محدود کنند، ما بیشتر به‌ مقابله خواهیم پرداخت و تلاش‌های خود را برای حمایت از مردم ایران افزایش خواهیم کرد.
بسیار خوشحالم که موفقیت سازمان‌دهندگان اجلاس امروز را در کسب حق تجمع در همین‌جا در پاریس شنیدم. زیرا در حالی‌که برخی از دولتها امروز تلاش می‌کنند با رژیم ایران مماشات کنند، در انگلستان، ما معتقدیم که جهان باید حقیقت را بشنود. مردان و زنان جوان قتل‌عام شدند، معترضان دستگیر شدند و مورد تعرض قرار گرفتند، اجساد با چنین جراحات وحشتناکی به‌ خانواده‌ها بازگردانده شدند که قابل‌ تشخیص نیستند. جنایات بقدری وحشتناک است که شنیدن آنها ما را منزجر می‌کند. تصاویر به‌ قدری تکان‌دهنده است که سعی می‌کنیم آنها را از حافظه خود پاک کنیم. اما این رژیمی است که ما با آن مواجهیم و این رژیمی است که برخی از دولتها قصد دارند با آن مماشات کنند
و به‌ همین دلیل است که کار ما امروز و در همهٔ روزها بسیار مهم است. ما باید صدای مردم ایران باشیم، زیرا مردم ایران مردمی هستند که در این جنگ پیروز خواهند شد. زیرا این دقیقاً یک جنگ است. نه جنگ با دشمنی که به‌دنبال تصرف سرزمین شماست، بلکه دشمنی است که می‌خواهد تک‌تک حقوق و آزادی‌های فردی را از کل جمعیت بگیرد. حقوق و آزادی‌هایی که ما در غرب قدر آن‌ را نمی‌دانیم.
به‌ تازگی آمار اعدام‌های رژیم را شنیده‌ایم. ما شاهد گروگان‌گیری از سوی این رژیم بوده‌ایم تا از آنها به‌ عنوان ابزار در بازیهای سیاسی استفاده کند. ما شاهد تشدید تلاش‌های رژیم برای دستیابی به‌ تسلیحات اتمی و سایر قابلیت‌های موشکی بوده‌ایم. این رژیمی است که اقداماتش را از روی قدرت جلوه می‌دهد، اما فاقد هر نوع اعتباری است. ما می‌دانیم که بخش عظیمی از جامعهٔ ایران در حال حاضر در فقر بسر می‌برند، در حالی‌ که تحت‌ نظر سپاه پاسداران و سایر مقامات ارشد، ثروت ملت را غارت می‌کنند. با این‌ حال، در برابر سبعیت رژیم، جنبش اعتراضی هم‌ چنان به‌شکوفایی خود ادامه می‌دهد. ایرانیان در هر منطقه از کشور و از هر قشر جامعه، هر روز شجاعانه اعتراض می‌کنند. جنبش برای تغییر دموکراتیک چه در قالب اعتصاب، چه تجمع یا شیوه‌های دیگر، در حال رشد است و نقشی که اپوزیسیون ایران ایفا می‌کند قابل توجه است. کانون‌های شورشی در داخل ایران کار می‌کنند تا این جنبش را سازمان بدهند، محبوبیت آن‌ را افزایش بدهند و به‌ دنیا نشان بدهند که یک آلترناتیو دموکراتیک برای این رژیم وجود دارد و این آلترناتیو دموکراتیک در برنامهٔ ۱۰ماده‌یی مریم رجوی برای ایران آینده تجسم یافته است. مشاهدهٔ حمایتهایی که برنامهٔ ۱۰ماده‌یی در ماههای اخیر دریافت کرده باور نکردنی بوده است.

سیمای آزادی ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

#ایران
#نه_شاه_نه_شیخ
#freeiran2023

https://www.iranntv.com/
شبکه‌های اجتماعی سیمای آزادی
https://www.facebook.com/SimayAzadi/
https://www.instagram.com/accounts/login/?next=/simayazadi/

https://www.pinterest.co.uk/simayazadi/_created/
https://t.me/SimaINTV
https://vimeo.com/simayazadi

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *