گزارش پایداری ایرانسل برای سومین سال متوالی منتشر

ایرانسل برای سومین سال متوالی و ‌عنوان تنها بازیگر صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات ایران در انتشار گزارش پایداری، گزارش منتهی اسفند ۱۴۰۱ را منتشر .

گزارش دیجیاتو و نقل از روابط‌عمومی ایرانسل، طی سه سال گذشته و با هدف بررسی و ارزیابی جامع عمل سازمان، گزارش پایداری ایرانسل ‌صورت منظم منتشر ه . گزارش نمود تعامل مؤثر با ذی‌نفعان سازمان .

ایرانسل تلاش می‌کند تا در گزارش تأثیرات اجتماعی و زیست‌محیطی عمل خود و ارزش‌های اقتصادی ناشی از آن، با رعایت اصول حاکمیت شرکتی بپردازد.

گزارش سعی تا با نگاهی همه‌جان، دقیق و بدون سوگیری، اطلاعاتی را از عمل سازمان، با روی پایداری، در بازه زمانی اول فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۱، مشترکان، سایر ذی‌نفعان و علاقه‌مندان ارائه دهد.

ایرانسل همچنین با انتشار سومین گزارش پایداری، ‌صورت داوطلبانه، اطلاعات لازم برای ارزیابی کمی و کیفی عملش در زمینه پایداری در کسب‌وکار را ‌صورتی سنجش‌پذیر در اختیار ذی‌نفعان قرار داده .

در سومین گزارش پایداری اپراتور، موضوعاتی از جمله راتژی پایداری ایرانسل با محوریت ESG، نتایج نظرسنجی تعیین اولویت‌های پایداری در کسب‌وکار ایرانسل، زنجیره تأمین مسئولانه، فراگیری شب ارتباطی (سهولت در دسترسی)، انتشار گازهای گلخانه‌ای (ردپای کربن) و مدیریت انرژی، پسماند الکترونیکی، فراگیری دیجیتال، کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساخت برای اقتصاد دیجیتال، مشارکت در بخش عمومی اقتصاد و مدیریت سرمایه انسانی پرداخته ه .

《بیژن عباسی‌آرند》، مدیرعامل ایرانسل، در یاد ابتدایی گزارش، با اشاره افزایش انتظارات از افراد، حکومت‌ها و ‌ویژه سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، برای انجام رفتار مسئولانه و پایدار با تمرکز بر رفاه جوامع و حفظ محیط‌زیست گفته :

«ESG ‌عنوان شاخصی مهم در ارزیابی عمل شرکت‌ها و توجه ESG، هم‌سو با خلق ارزش برای سهامداران و سود مالی و  ارزش‌آفرینی برای طیف وسیعی از ذی‌نفعان از جمله مشتریان، کارکنان، شرکا و… بسیار مهم ‌. باور اصلی کسب‌وکار ما همه اقشار و گروه‌های اجتماعی، سزاوار ره‌مندی از مزایای زندگی دیجیتال هستند. ترکیب قابلیت‌های شب گسترده و ینه ارتباطیِ ایرانسل با فناوری‌های نوظهوری مانند نسل پنجم ارتباطات، محاسبات ابری و هوش مصنوعی، نقش بی‌بدیلی در ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال و کمک حل بسیاری از چالش‌های پیش‌روی مشتریان و جامعه .»

مدیرعامل ایرانسل در یاد، تصریح ه : «ایرانسل همگام با سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها در نقاط مختلف سرزمین پهناورمان، تلاش می‌کند تا روز‌روز سهم بیشتری در توسعه فناوری‌های دیجیتال در کشور ه با. فناوری‌هایی باعث پیشرفت اجتماعی و محافظت بیشتر از منابع طبیعی و محیط‌زیست می‌شوند. ما مفتخریم نقشی اساسی در کاهش شکاف دیجیتال در نقاط مختلف کشور و ‌ویژه در مناطق محروم ایفا ه‌ایم. انتشار گزارش پایداری ایرانسل صورت سالیانه، فرصتی مناسب برای مرور عمل، چالش‌ها، دستاورد‌ها و گفتگو با ذی‌نفعان بنگاه بزرگی مانند ایرانسل . سازمانی مراحل قرار و ر اولیه خود را گذرانده و در دوران بلوغ خود، ‌دنبال شناسایی، گزارش و در نهایت اثرات کسب‌و‌کار خود بر جامعه، اقتصاد و محیط زیست .»

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، اعلام ه همواره می‌کو تا با تسهیل و گسترش دسترسی امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در مسیر تحقق توسعه پایدار ایران قدم بر. ارائه اطلاعات کلان و مهم شرکت از طریق «گزارش پایداری»، می‌تواند نمایی کلی از عمل اجتماعی و زیست‌محیطی و فعالیت‌های ایرانسل در مسیر توسعه پایدار را ذی‌نفعان ارائه دهد. اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست‌محیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذی‌نفعان سازمان قرار می‌دهد.

 بر همین اساس، گزارش پایداری، نگاهی جامع اهداف کلان، رویها و عمل ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی مترتب بر آن .

گزارش پایداری، نسل پیشرفته گزارش‌های بنگاه‌های اقتصادی دنیا ابزاری جامع را برای بررسی و ارزیابی عمل سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیط‌زیست، فراهم می‌کند.

اطلاعات گزارش، تصویری کلان از ماهیت و میزان خلق ارزش اقتصادی-اجتماعی و همچنین کیفیت حاکمیت شرکتی را ذی‌نفعان سازمان ارائه می‌دهد.

گزارش در پنج سرفصل، شامل «پایداری در ایرانسل»، «حاکمیت شرکتی»، «جامعه»، «محیط‌زیست» و «اقتصاد دیجیتال»، تدوین و ارائه ه .

متن کامل گزارش پایداری سال  ۱۴۰۱ و همچنین سال‌های گذشته ایرانسل، جا در دسترس علاقمندان .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *