گوگل احتمالاً ‌زودی Gemini، هوش مصنوعی رقیب GPT-4 را عرضه می‌کند

در دنیای هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها، بدون شک ChatGPT شناخته‌ه‌ترین ابزار . با‌حال، شرکت‌های مختلف می‌خواهند آن را چالش بکشند یکی از آن‌ها، گوگل . گوگل می‌خواهد با مدل زبانی بزرگ Gemini جنگ GPT-4 شرکت OpenAI برود و بارد را قدرتمندتر از گذشته کند.

درحال‌حاضر بارد چت‌بات گوگل در دنیای فناوری می‌تواند کارهای مختلفی انجام دهد. چت‌بات مبتنی بر مدل زبانی بزرگ PaLM 2 و عمل قابل‌قبولی نسبت نسخه اولیه‌اش ، با‌حال نمی‌تواند با GPT-4 رقابت کند. درحقیقت PaLM 2 یک مدل Multimodal نیست، بنابر توانایی‌های فراتر از متن آن محدود . ج Gemini وارد می‌شود.

برخی توسعه‌دهندگان مدل زبانی Gemini دسترسی پیدا ه‌اند

گوگل Gemini

براساس گزارش جدید Information، گوگل Gemini یک موفقیت بزرگ دست پیدا ه آن را آماده عرضه عمومی می‌کند. چندین توسعه‌دهنده مدل زبانی دسترسی پیدا ه‌اند و می‌توانند از آن برای توسعه سرویس‌های خود فاده کنند؛ درست مانند رویی گوگل برای بارد .

روی گوگل اجازه می‌دهد نسخه‌ای از هوش مصنوعی مولد با توانایی‌ها و پیچیدگی‌های GPT-4 ه با. البته گزارش اخیر می‌گوید توسعه‌دهندگان نسخه محدود آن دسترسی پیدا ه‌اند و گوگل خودش روی نسخه اصلی با قدرت مشا GPT-4 کار می‌کند.

درحال‌حاضر نمی‌دانیم تفاوت حجم نسخه کامل و محدود چقدر . گوگل در کنفرانس I/O 2023 اشاره کوتاهی جمینی و آن را یک مدل فوق‌العاده توصیف . با‌حال، تا زمان عرضه عمومی نمی‌توانیم حرف‌های آن را تأیید و یا رد کنیم.

انتظار می‌رود Gemini علاوه بر کاربران عادی، برای کسب‌وکارها هم عرضه شود. نسخه مخصوص کسب‌وکارها رایگان نخواهد و ویژگی‌های بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *