یوسفی: استقلال هنوز نشانی از یک مدعی برای قهرمانی ندارد/ بازی‌های تدارکاتی تیم ملی چیزی به داشته‌های مربیان و بازیکنان اضافه نمی‌کند

محسن یوسفی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: کسب ۹ امتیاز در ۴ هفته آنچنان نتیجه عالی برای استقلال محسوب نمی‌شود و پیروزی مقابل صنعت‌نفت، ملوان و استقلال خوزستان دلیلی برای داشتن وضعیت ایده‌آل نیست. استقلال اسمش بزرگ است و در هر شرایطی، حتی بدون سرمربی هم ابتدای هر فصل مدعی قهرمانی است. کار بازیکنان، مربیان و اعضای تیم فوتبال استقلال جایی سخت‌تر می‌شود که هواداران فقط قهرمانی می‌خواهند. در مجموع باید دید در پایان فصل استقلال چه عملکرد و عنوانی را در مسابقات به دست می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه تیم فوتبال استقلال هنوز مشکل دارد، گفت: فقط به خاطر اینکه بازیکنان خوب در استقلال حضور دارند، فعلاً تیم به سمت جلو می‌رود، اما این موارد دلیل نمی‌شود که فکر کنیم تیم مشکلی ندارد. استقلال در هفته‌های اخیر هنوز نشانی از یک تیم خوب و مدعی برای قهرمانی ندارد، چون سرمربی ارتباط خوبی با مدیرعامل ندارد و نفرات مدنظر کادرفنی در پست‌های مختلف از سوی مدیریت جذب نشده‌اند. بهتر است هر چه زودتر مشکلاتی که در باشگاه وجود دارد، برطرف شود تا در انتهای فصل باز هم حسرت نخورند.

*رسیدن به فوتبال عربستان دیگر غیرممکن است

کارشناس فوتبال در مورد وضعیت فوتبال ایران تاکید کرد: فضای فوتبال عربستان دیگر در حد آسیا نیست و رسیدن به فوتبال آن‌ها دیگر غیرممکن است. قطر استادیومی ساخت که بعد از اتمام رقابت‌های جام جهانی به کشور دیگری منتقل شد و بالطبع داشتن این امکانات و تجهیزات باعث رشد و پیشرفت فوتبال‌شان می‌شود. در حالی که ورزشگاه آزادی را هر چند سال یک بار بازسازی می‌کنند و باز هم درست نمی‌شود. برای پیشرفت ابتدا باید ساختار و برنامه داشت. از سوی دیگر عدم امکانات و تجهیزات در فوتبال تأثیر منفی روی این رشته پرطرفدار خواهد گذاشت.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی می‌تواند در جام ملت‌های آسیا موفق باشد، تصریح کرد: بازی‌های تدارکاتی که برای تیم ملی فوتبال تدارک دیده می‌شود آنچنان بازی‌های تأثیرگذاری نیست که چیزی به داشته‌های فنی مربیان و بازیکنان اضافه کند، اما با این حال تیم ملی فوتبال ایران همیشه جز مدعیان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بوده است. امیر قلعه‌نویی تجربه سرمربیگری در تیم ملی را دارد و باید از این تجربیاتش برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا استفاده کند تا تیم ملی را به جایگاه اصلی خودش برساند.

*مسئولان به برخی جزئیات فوتبال اهمیت نمی‌دهند تا ایران به سطح اول آسیا برگردد

یوسفی در خصوص اینکه برای موفقیت باید به کوچکترین موارد اهمیت داده شود، خاطرنشان کرد: مسئولان به برخی از جزئیات فوتبال ایران اهمیت آنچنانی نمی‌دهند تا تیم ملی به سطح اول فوتبال آسیا برگردد. یکی از این موارد جزیی، عدم وجود سیستم VAR در مسابقات لیگ برتر است. در تمامی کشورها، استفاده از سیستم VAR برای بازیکنان عادی شده است. قطعاً به دلیل اینکه بازیکنان لیگ برتر شناخت و آگاهی به سیستم کمک داور ویدئویی ندارند در مسابقات بین‌المللی با سر در گمی مواجه خواهند شد. متاسفانه مسئولان ورزش و فوتبال ایران اهمیتی برای رفع این ایرادهای جزئی نمی‌دهد و اگر تیمی هم در مسابقات موفق نشد، زیاد برای آن‌ها مهم نیست.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *