یک بانوی روزنامه‌نگار دیگر و فعال حقوق زنان روانه زندان اوین شد

یک بانوی روزنامه‌نگار دیگر و فعال حقوق زنان روانه زندان اوین شد

نسیم سلطان‌بیگی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، روز سه‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه، برای گذراندن دوران حبس، خود را به زندان اوین معرفی کرد.

سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی در مردادماه سال جاری در دادگاه انقلاب تهران، هر یک به ‌اتهام «اجتماع و تبانی» به سه سال و هفت ماه حبس و به‌ اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به هشت ماه حبس محکوم شدند.

دو روز پس از آن که خانم شفیعی، روزنامه‌نگار اقتصادی، خود را به اوین معرفی کرد، اکنون دوستان و همکاران نسیم سلطان‌بیگی هم در شبکه ایکس، توییتر سابق نوشته‌اند که او هم روز سه‌شنبه به اوین می‌رود.

در همین روز مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، در نشست مطبوعاتی خود این دو روزنامه‌نگار را متهم کرد که «مطالبی را به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به رسانه‌های معاند و افراد وابسته به گروهک‌ها مثل رسانه هرانا مربوط به حوزه ضد انقلاب ارسال کرده‌اند».

ستایشی ادامه داد: «اقدامات این دو نفر پذیرفته نیست که مطالب آنها در رسانه‌های ضد انقلاب و ضد بشری منتشر و بازنشر می‌شود.»

مسعود ستایشی که در مقام سخنگو وظیفه دارد به پرسش‌ها پاسخ دهد و از ابهام مسائل بکاهد هیچ توضیح نداده است که آیا این‌ها اتهام جدیدی برای این دو روزنامه‌نگار است یا مصادیق اتهاماتی است که به حکم حبس منجر شده است.

اظهارات این مقام قوه قضاییه در روز سه‌شنبه در حالی است که سعیده شفیعی پیشتر در پستی اینستاگرامی درباره اتهام خود نوشته بود: «چه چاره که حکومت تاب و تحمل انتقاد ندارد؛ برای سیزده مقاله‌ای که در یک ماهنامه نوشته‌ام مرا به سه سال و شش ماه حبس محکوم کرده است.»

به گزارش رادیو فردا، روزنامه‌نگاران اگرچه همواره در جمهوری اسلامی تحت فشار قرار داشته‌اند، اما از زمان اعتراضات گسترده پس از جان‌ باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، تحت فشارهای مضاعفی قرار گرفته‌اند.

همزمان با ۱۷ مردادماه که در ایران «روز خبرنگار» نام‌گذاری شده، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با اشاره به بازداشت بیش از یک‌صد خبرنگار و روزنامه‌نگار پس از آغاز اعتراضات در ایران، تأکید کرد که «دوران سیاه روزنامه‌نگاری» همچنان ادامه دارد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *