یک توضیح ساده و کامل درباره اصل عدم قطعیت هایزنبرگ و تبدیلات فوریه- مشاهده این اصل با یک آزمایش ساده



اصل عدم قطعیت هایزنبرگ یکی از مفاهیم اساسی و پایه‌ای توی مکانیک کوانتومی به حساب میاد ولی در مورد این اصل کج‌فهمی‌های زیادی وجود داره. مثلا همه تصور می‌کنند که این اصل فقط مربوط به دنیای کوانتومی ذرات می‌شه و یا این‌که مربوط به محدودیت ابزار و یا تاثیر ابزار اندازه‌گیری روی سوژه مورد اندازه‌گیری میشه. توی این ویدئو در مورد این کج‌فهمی‌ها صحبت کردم و به زبان ساده توضیح دادم که اصل عدم قطعیت در حقیقت چی می‌گه و سعی کردم با کمی ورود به ریاضیات مربوط به این اصل، در حد ریاضیات دبیرستان، کمی تخصصی‌تر هم بهش بپردازم.
در این ویدئو یک توضیح ساده و مفهومی در مورد تبدیلات فوریه که یکی از کاربردی‌ترین مباحث ریاضی در فیزیک و تکنولوژی هست هم بیان کردم که مقدمه‌ای می‌شه برای ویدئو‌‌های آینده که بیشتر به این مبحث خواهم پرداخت.

اگه دوست دارید تولید ویدئوهای جذاب علمی با سرعت و کیفیت بهتری ادامه پیدا کنه می‌تونید از طریق لینک های زیر از کانال مجله خلقت حمایت کنین.
برای دوستان داخل ایران : https://zarinp.al/khelghatmag
برای دوستان خارج از ایران : https://yekpay.me/en/khelghatmag
کیف پول ترون : TPt1mzMvUqX3BmUYtosgjGpqKWaEFBtSzw

جهت حمایت از کانال لطفا عضو بشید و زنگوله اعلانات رو بزنید و کانال رو به هر کسی که فکر می‌کنید به دردش می‌خوره به اشتراک بگذارید تا شما هم در ترویج علم نقشی داشته باشید.
https://www.youtube.com/khelghatmag?sub_confirmation=1

جهت ارتباط با من میتونید از ایمیل زیر استفاده کنید :
yahyataba@gmail.com

مکانیک_کوانتوم
#هایزنبرگ
#اصل_عدم_قطعیت

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *