یک زن ترک در حمله مسلحانه به کنسولگری سوئد در ازمیر مجروح شد

مقامات و رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که یک زن ترک روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد در حمله مسلحانه به کنسولگری افتخاری سوئد در استان غربی ازمیر به شدت مجروح شده است.

تنش‌ها میان سوئد و کشورهای اسلامی در پی اعتراضات گسترده به هتک حرمت قرآن در این کشور اروپایی افزایش یافته است.

در آخرین این موارد، دو مرد پناهجو روز دوشنبه در اقدامی مشابه آن‌چه که طی هفته‌های اخیر انجام داده‌اند، یک نسخه از کتاب مقدس مسلمانان را مقابل پارلمان سوئد به آتش کشیدند.

دفتر فرمانداری ازمیر گفت، مردی دارای «معلولیت ذهنی» در ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه ظهر سه‌شنبه اقدام به این حله در محله کوناک ازمیر کرد.

رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که این حمله خارج از کنسولگری افتخاری سوئد رخ داده است. این گزارش‌ها می‌گویند، زنی که در این حادثه مجروح شده به عنوان منشی در کنسولگری سوئد کار می‌کند و اکنون شرایط وی وخیم است.

دفتر فرمانداری ازمیر نیز اعلام کرده که عامل این حمله مسلحانه بازداشت شده و پلیس ترکیه تحقیقات درباره حادثه را آغاز کرده است.

واحد مطبوعاتی وزارت خارجه سوئد در پاسخ به پرسش‌های خبرگزاری فرانسه وقوع این حمله را تایید کرد و گفت که این وزارتخانه در تماس با سرکنسولگری در استانبول است که آن نیز به نوبه خود با کنسولگری افتخاری در ازمیر در ارتباط است.

این نهاد گفت: «سرکنسول سوئد فردا برای بررسی شرایط و ابراز تاسف خود به ازمیر سفر می‌کند.»

وزارت خارجه سوئد همچنین تاکید کرد که درباره چگونگی تهدیدات و اقداماتی که برای مقابله با این تهدیدها صورت می‌گیرد، توضیحی نخواهد داد چرا که ممکن است این توضیحات به اقدامات امنیتی لطمه بزند.

کنسولگری‌های افتخاری حافظ منافع اتباع خود در خارج از کشور هستند، اما دیپلمات‌های حرفه‌ای این اماکن را اداره نمی‌کنند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ س.ن/ک.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *