‌ یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند گفت که با وجود حمله روسیه…

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند گفت که با وجود حمله روسیه به اوکراین، واشینگتن به تعامل با مسکو برای احیای برجام ادامه می‌دهد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفت دولت جو بایدن، مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای ایران را که بخشی از برجام است، تحریم نمی‌کند.

به گفته این مقام، مسکو اکنون باید به این اطمینان رسیده باشد که تحریم‌های برقرار شده از سوی آمریکا علیه روسیه به‌دلیل جنگ آن کشور در اوکراین، «نباید بر اجرای برجام تاثیر بگذارد».

وبسایت اکسیوس نیز شامگاه سه‌شنبه نوشت که یک مقام ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با این وبسایت تایید کرده که تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه در ارتباط با اوکراین، شامل برجام نخواهد بود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز سه‌شنبه گفت کشورش «تضمین‌های کتبی» از آمریکا دریافت کرده است مبنی بر این‌که تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو، مانع از همکاری دو کشور در چارچوب برجام نخواهد بود.

RadioFarda_

ند پرایس،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «به روسیه اجازه نمی‌دهیم از توافق هسته‌ای با ایران به عنوان دریچه فرار برای دور زدن تحریم‌های مرتبط با اوکراین استفاده کند.»
iranintl

📡 @VahidOnline

وزارت خارجه آمریکا: روسیه را برای مشارکت در پروژه‌های هسته‌ای تحت برجام تحریم نمی‌کنیم

وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید که تعامل با مسکو در زمینه بازگشت به اجرای کامل برجام ادامه دارد و آمریکا روسیه را به دلیل مشارکت در پروژه‌های هسته‌ای منطبق با برجام تحریم نخواهد کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *