یک نمده مجلس از «احتمال ازسرگیری» مذاکرات درباره برجام در ژاپن خبر داد

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از احتمال از سرگیری مذاکرات درباره توافق هسته‌ای موسوم برجام میزبانی ژاپن خبر داده .

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سی خارجی مجلس در مصاح‌ای با دیده‌بان ایران روز یکشن نهم مهرماه منتشر ، گفته ، مذاکره با کشورهای حاضر در توافق هسته ای موسوم برجام «در چارچوب یک نشست و در یک کشور ثالث برگزار می‌شود.»

آقای حیدری دومین مقام جمهوری اسلامی موضوع نقش میانجیگری ژاپن برای مذاکرات هسته‌ای می‌پردازد. هفته گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، گفته ژاپن ابتکاری را برای از سرگیری مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ارائه داده .

شهریار حیدری گفته : « تازگی و خصوصا در چند ماه گذشته، پیام‌هایی از سمت کشورهای غربی و اخیرا هم آمریکا اعلام ه . نظرم ساز‌وکار نشست برجام تا حدودی فراهم می‌شود و در آینده، با توجه اعلام آمادگی ژاپن، ممکن در کشور ثالثی مذاکرات ازسرگرفته شود.»

نمده مجلس اضافه ه :«چه برجام سرانجام برسد و چه نرسد، موضوع باید در چارچوب یک گفت‌و‌گو و نشست نتیجه برسد. الان هم برجام هم در اروپا و هم در آمریکا در دستورکار قرار ، منتهی سی و روی آمریکا در مورد متفاوت .»

نمده مجلس جزییات بیشتری در خصوص احتمال از سرگیری مذاکرات درباره برجام میزبانی ژاپن ارائه نه‌ .

با حال، وزیر امور خارجه ایران گفته در دیدار ماه اوت از توکیو و ملاقات با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر، و سپس یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن، پیشنهاد را از دولت کشور دریافت .

مذاکرات احیای برجام برای بازگرداندن ایران و آمریکا تعهدات خود در چارچوب توافق تابستان سال گذشته بدون نتیجه متوقف . آمریکا٬ پس از شکست مذاکرات٬ ایران را درخو‌های فرابرجامی متهم ه .

در همین حال، وب‌سایت خبری تحلیلی امواج‌میدیا روز سه‌شن چهارم مهر نوشت «چندین منبع آگاه» وب‌سایت گفته‌اند «مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اجازه ورود مذاکرات مستقیم با ایالات متحده را دریافت ه‌اند.»

نوشته وب‌سایت، «منابع بلندپایه ایرانی نخوند نامشان فاش شود گفته‌اند علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ار هسته‌ای آماده تا اوایل هفته‌های آینده با برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید در عمان دیدار کند.»

وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش گزارش، انجام مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا در عمان را تکذیب .

وزارتخانه در اطلاعیه‌ای، گزارش‌های یاد ه را «بازی‌های رسانه‌ای» و «فاقد اعتبار» خواند.

با فاده از دیده‌بان ایران و رادیو فردا

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *