یک “وارث ایرلندی” او را محکوم کرد. او یک پادکست برای ردیابی او راه اندازی کرد.

او به عنوان یک وارث بدشانس ظاهر شد که با خانواده ایرلندی خود بر سر یک ارث گزاف در حال مبارزه بود. هواداران ده ها هزار دلار به او قرض دادند.

اما ماریان اسمیت که در مین به دنیا آمد، یک وارث ایرلندی نبود و هیچ ثروتی هم نداشت. او در طول سال‌ها متهم به استفاده از فریبکاری‌های دقیق برای کلاهبرداری از مبالغ هنگفت پول در طرح‌هایی بود که منجر به دو محکومیت جنایی شد.

اکنون خانم اسمیت، 54 ساله، با اتهامات بیشتری مواجه است، این بار از سوی مقامات بریتانیا، که به دنبال استرداد او از ایالات متحده هستند. طبق شکایتی که در دادگاه فدرال در مین ارائه شده است، اتهامات مربوط به کلاهبرداری و سرقت، از مارس 2008 تا اکتبر 2010، زمانی که خانم اسمیت در ایرلند شمالی زندگی می کرد، مربوط می شود. سرویس مارشال های ایالات متحده گفت که او ماه گذشته در مین دستگیر شد.

جاناتان والتون، تهیه کننده تلویزیون واقعیت مستقر در لس آنجلس که رسالت شخصی خود را برای افشای خانم اسمیت پس از محکوم شدن او به دزدی بیش از 63000 دلار از او، “یک معجزه” بود، گفت.

آقای والتون که از آثارش می‌توان به «تانک کوسه» و «جنگجوی نینجا آمریکایی» اشاره کرد، در مصاحبه‌ای گفت: «این زن یک زن حرفه‌ای است». “کسانی هستند که زندگی خود را با خودنمایی به عنوان افراد دیگر می گذرانند تا شما را فریب دهند.”

وکیلی که در اسناد دادگاه برای خانم اسمیت ذکر شده بود بلافاصله به ایمیل‌ها و پیام‌های تلفنی پاسخ نداد.

آقای والتون گفت که در سال 2013 با خانم اسمیت آشنا شد و آنها به سرعت دوستان صمیمی شدند. او با پوشیدن لباس‌های دیزاینر و سخاوتمندانه با پولش، ادعا کرد که از خانواده‌ای ایرلندی است.

او گفت: «او همیشه برای من و شوهرم هدایایی می‌خرید. “البته ما معتقدیم که او این وارث ایرلندی است.”

او گفت که آنها به خاطر رنج ناشی از طرد شدن توسط خانواده هایشان به هم پیوند خوردند. او گفت: «او مثل خواهر من بود.

او گفت که او به زودی با ناراحتی نزد آقای والتون آمد و مدعی شد که خانواده‌اش توطئه کردند تا او را از ارثی به ارزش ده‌ها میلیون دلار حذف کنند و او را به پول نقد رها کنند. آقای والتون به او پول قرض داد و حتی به او اجازه داد حدود 50000 دلار از کارت های اعتباری خود شارژ کند. او معتقد بود که او به او پس خواهد داد.

او گفت که در عوض، خانم اسمیت از پول خود برای تسویه غرامتی که پس از محکوم شدن به جنایت قبلی که شامل اختلاس از یک آژانس مسافرتی بود، استفاده کرد.

آقای والتون خانم اسمیت را به پلیس گزارش داد. هیئت منصفه او را در سال 2019 به جرم دزدی از آقای والتون مجرم تشخیص داد و به پنج سال زندان محکوم شد. بر اساس اسناد دادگاه، او در اوایل دسامبر 2020 آزاد شد.

سپس آقای والتون که قبلا بوده است وبلاگ نویسی در مورد پرونده او و شنیدن سایر متهمان، در سال 2021 قدمی فراتر برداشت و با “ملکه کانپادکستی درباره دوستی او با خانم اسمیت و محاکمه او.

بدهی کارت اعتباری او که هر ماه سود دریافت می کرد، باعث شد تا او را به ورشکستگی برساند و امتیاز اعتباری او را خراب کرد. او گفت: «می‌خواستم درباره او به مردم هشدار دهم. من می‌خواستم به او توجه کنم. من می‌خواستم قربانیان دیگری را پیدا کنم.»

او گفت که از افرادی شنیده است که خانم اسمیت را به داشتن هویت های جعلی دیگر متهم کرده اند، از جمله یک بازرس حضانت کودک، یک روانشناس و یک کشیش شیطان پرست.

بلافاصله پس از انتشار پادکست، او شروع به دریافت راهنمایی کرد که خانم اسمیت در مین زندگی می کند. او گفت: «شنوندگان به من می گفتند که او را در پمپ بنزین یا سوپرمارکت دیده اند.

آقای والتون بر این باور است که نکاتی که او به یک کارآگاه در ایرلند شمالی داد به دستگیری خانم اسمیت کمک کرد. پلیس ایرلند شمالی از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرده است.

بر اساس شکایتی که دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه مین ارائه کرده است، اتهامات پشت دستگیری او در ماه گذشته مربوط به دوره ای است که خانم اسمیت به عنوان مشاور وام مسکن کار می کرد. یک زوج گفتند که به خانم اسمیت 20000 پوند یا حدود 25500 دلار داده اند تا در یک حساب پس انداز با بهره بالا در بانک مشترک المنافع استرالیا سرمایه گذاری کند. اما وقتی با بانک تماس گرفتند، به نظر نمی رسید که حساب وجود داشته باشد.

زوج دیگری گفتند که طبق سند دادگاه حدود 72000 پوند یا 91000 دلار برای خرید ملک سرمایه گذاری به او دادند. خانم اسمیت اسنادی را ارائه کرد که ظاهراً جزئیات فروش را نشان می داد و حتی مبالغ ماهانه مستاجران فرضی را برای آنها ارسال کرد. آنها گفتند اما فروش هرگز انجام نشد و ردیابی خانم اسمیت دشوار بود.

بر اساس این شکایت، خانم اسمیت در مجموع از موقعیت خود برای سرقت حدود 135000 پوند یا 170000 دلار سوء استفاده کرده است که او را به چهار فقره کلاهبرداری و چهار فقره سرقت متهم می کند.

این اتهامات اولین بار در سال 2009 و پس از بازگشت آقای اسمیت به ایالات متحده به مقامات ایرلند شمالی گزارش شد و مقاماتی که پرونده را بررسی کردند تصمیم گرفتند یک بار دیگر در سال 2019 آن را پیگیری کنند.

جلسه استرداد خانم اسمیت که همچنان در بازداشت به سر می برد، برای 17 آوریل تعیین شده است.

آقای والتون، که پادکست او اکنون تقریباً 11 میلیون بار دانلود شده است، گفت: “قلم ممکن است قوی تر از شمشیر باشد، اما پادکست هنوز قوی تر است.” او گفت که می‌خواهد دیگران را تشویق کند که جلو بیایند.

او گفت: «عموم شدن به کلاهبردار صدمه می زند. “این چیزی است که شما باید انجام دهید.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *