یک کودک-مجرم دیگر را امروز اعدام کردند؛ مقتول هم بسیجی نبود

یک کودک-مجرم دیگر را امروز اعدام کردند؛ مقتول هم بسیجی نبود

یکی از جنایات رژیم قرون‌وسطایی ولایت‌فقیه، اعدام کودکان است. اعدام کودکانی که در اثر سیاست های ویرانگر همین رژیم، تبدیل به کودک-مجرم شده‌اند.

این در حالی است که همه کشورهای جهان، پیمان‌نامه‌هایی را به تصویب رسانده‌اند که آنها را ملزم می‌کند در هیچ شرایطی مجرمان نوجوان- افرادی که هنگام ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشته‌اند- را اعدام نکنند.

ایران‌اینترنشنال به مدرکی دست یافته که نشان می‌دهد زندانی اعدام شده در زندان سبزوار در روز جمعه سوم آذر که به اتهام قتل به دار آویخته شد، در زمان وقوع جرم، بازداشت و اعدام، کمتر از ۱۸ سال داشته و «کودک‌-مجرم» بوده است. حمیدرضا آذری متولد ۲۰ مرداد ۱۳۸۵ بود. (عکس بالا)

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی به ایران‌اینترنشنال گفت که او را سحرگاه روز سوم آذر در زندان سبزوار اعدام کرده‌اند و تاکنون پیکرش را به خانواده‌اش تحویل نداده‌اند.

حکم اعدام این کودک‌-مجرم روز جمعه در حالی‌ که ۱۷ سال و سه ماه از عمرش می‌گذشت، اجرا شد.

به گفته این منبع آگاه، حمیدرضا تنها فرزند خانواده‌اش بود و با وجود سن کمی که داشت از چند سال پیش به عنوان کارگر ضایعاتی مشغول به کار شده بود.

مهرماه امسال روزنامه خراسان در گزارشی نوشت فرد محکوم شده به اعدام در پرونده قتل حمیدرضا الداغی که مقام‌ها و رسانه‌های حکومتی از او با عنوان «شهید امر به معروف» یاد می‌کنند، در سال ۱۴۰۰ در پی یک نزاع دسته‌جمعی مرتکب قتل شده اما به دلیل اینکه به سن قانونی نرسیده بوده، با قرار تامین کیفری آزاد شده است.

خراسان در ادامه گزارش خود خبر داد: «هنوز مدت زیادی نگذشته بود که نوجوان مذکور، به اتهام قتل الداغی بازداشت شد.»

مقتول، حمیدرضا الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ و عضو تیم هندبال دانشگاه تربت‌جام بود و گفته شده هشتم اردیبهشت امسال، «بر اثر اصابت چاقو طی درگیری با دو جوان که برای دختری ایجاد مزاحمت کرده بودند»، جان باخته است.

پس از کشته‌ شدن الداغی، رسانه‌های وابسته به حکومت تلاش کردند او را «شهید امر به معروف» معرفی کنند و مدیر آموزش و پرورش سبزوار او را «شهید غیرت و امر به معروف» نامید.

علی رضوانی، از خبرنگاران شناخته شده صداوسیما که در پرونده‌های اعتراف اجباری زندانیان سیاسی حضور دارد در راستای سناریوی «بسیجی سازی» حمیدرضا الداغی مصاحبه‌هایی را با تک تک اعضای خانواده او انجام داده است.

اما خانواده آقای الداغی روایت حکومت را تکذیب می‌کنند، همسر وی در ویدیویی که خبرگزاری دانشجو منتشر کرده به وضوح می‌گوید که «حمید بسیجی نبود».

مسیح علی‌نژاد از فعالان مبارزه با حجاب اجباری در همان زمان در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به شهادت نزدیکانش او قبلا در جریان انقلاب “زن زندگی آزادی” توسط همین بسیجی ها که امروز جسم بی‌جانش را مصادره کرده اند، با شوکر مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته بود.»

خانم علی‌نژاد ادامه داده است: «خانواده این جوان به شدت زیر فشار هستند تا سناریوی امنیتی جمهوری اسلامی را تکرار کنند و بگویند فرزندشان بسیجی بوده است. نگذاریم این داعشی‌ها نام و یاد شریف این جوان آزاده و شجاع را مصادره کنند.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *