۱۰. شیراز، شهری که دل‌ها را فتنه می‌زند: درگیری با زیبایی‌های مثال‌زدنی این شهر

شیراز، شهری که دل‌ها را فتنه می‌زند: درگیری با زیبایی‌های مثال‌زدنی این شهر

شیراز، شهری است که در خاطره هر فردی که آن را تجربه کرده است، زندگی می‌کند. در این شهر، هر کجا که نگاه کنید، اثری از زیبایی‌های بی‌نظیر و مثال‌زدنی این شهر پیدا خواهید کرد. شیراز، شهری پر از تاریخ و فرهنگ است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

از بزرگترین زیبایی‌های این شهر می‌توان به باغ‌های ایرانی شیراز اشاره کرد. باغ ارم و باغ افرا در دل شهر و باغ اقا قلی طالقانی در خارج از شهر، تنها نمونه‌هایی هستند که شما را به دنیایی از فرهنگ و زیبایی بی‌مانند وارد می‌کنند. باغ‌های ایرانی محیطی ایده‌آل برای استراحت و آرامش هستند و زیبایی‌های ویژه‌ای دارند که در هیچ جای دیگری نمی‌توان یافت.

نقشهای تاریخی نیز از جاذبه‌های معروف شیراز به شمار می‌روند. قاب قشلاق، مسجد نصیر الملک و مسجد وکیل نیازی، بازمانده‌هایی از دوران گذشته هستند و شاهکارهایی از معماری ایرانی محسوب می‌شوند. صحن جامع نصیرالملک نیز با تزئینات بینقش و منظوم، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

شهر شیراز از شاعران و ادیبان بزرگی مانند حافظ و سعدی به جا مانده است. مزار سعدی و حافظ در این شهر قرار دارد و هر ساله زیارتگاهی برای علاقمندان به ادبیات فارسی می‌شود. با خواندن شعرهای زیبا و بی‌نظیر حافظ و سعدی در کنار آرامشی که این مکان‌ها ارائه می‌دهند، شما را به جهانی از عشق و حکایات سرایان شیراز می‌برند.

شیراز، شهری است که به هر بوم و بن، شاهکاری از معماری و هنر ایرانی است. گنبدی‌های طلا و آبی در مسجد نصیرالملک، بافت های معماری سنتی و خانه‌های با باغچه‌ها، همه در کنار هم زیبایی بی‌نظیری را بوجود آورده‌اند که چشم هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های شیراز می‌توان به تپه پرسپولیس و دروازه قران در نزدیکی شیراز اشاره کرد. این جاذبه‌ها نیز به دستور کیرش بزرگ ساخته شده‌اند و در اوج قدرت و امپراطوری هخامنشی قرار می‌گرفتند. تاریخ و سنگ میلاد در شهرهای ایران روز به روز فراموش می‌شود اما پرسپولیس همچنان حکایتی جالب از ابرقهرمانان گذشته ماست.

شیراز شهری است که دل‌ها را فتنه می‌زند. زیبایی‌های مثال‌زدنی این شهر همیشه در گوگوشه‌ها و خیابان‌های آن شبیه گنجی پنهان هستند که منتظر کشف شدن هستند. هر روز در سرزمین شیراز، علاقمندانی که دل به سفر به این شهر به خود می‌کشانند، بیشتر متوجه ثروت‌های بی‌قیمت این شهر می‌شوند. از فرهنگ و تاریخ تا معماری و سواحل زیبای شیراز، هر کدام از این جذابیت‌ها توانسته‌اند نقش خود را در روزمره همه ایفا کنند.

بنابراین، اگر به دنبال تجربه ای متفاوت و خاص هستید، شیراز می‌تواند یک مقصد مناسب برای شما باشد. بیایید به شهری که دل‌ها را فتنه می‌زند سفر کنید و بزرگترین هنرمندان تاریخ و دو مشاهیر ادبیات فارسی را در کنار هم ببینید. با خاطره‌هایی از شیراز به زندگی بازگردید و در حس وحشتناک خاصی که این شهر به شما القا می‌کند غرق شوید.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *