۲۵ انجمن ایرانی خواستار مقابله با جمهوری اسلامی به عنوان «حامی تروریسم» شدند

همزمان با بالا گرفتن نگرانی‌ها نسبت به آغاز عملیات نظامی زمینی اسرائیل در رفح و شکست مذاکرات امنیتی در قاهره، جو بایدن برای دومین بار در یک هفته گذشته با بنیامین نتانیاهو تلفنی گفت‌وگو کرد.

کاخ سفید روز پنجشنبه ۲۶ بهمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو٬ نخست وزیر اسرائیل٬ درباره «مذاکرات آزادی گروگان‌ها» بحث و رایزنی کردند.

طبق این بیانیه٬ جو بایدن «بر تعهد خود برای تلاش خستگی ناپذیر برای حمایت از آزادی هر چه سریعتر همه گروگان‌ها با اذعان به وضعیت وحشتناک آنها پس از ۱۳۲ روز در اسارت حماس، تاکید کرد.»

کاخ سفید اضافه کرد که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل در این تماس تلفنی در خصوص «وضعیت غزه و فوریت حصول اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی»، گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه، جو بایدن در ادامه موضوع وضعیت رفح را مطرح و بر این دیدگاه خود تاکید کرد که «عملیات نظامی در این منطقه نباید بدون برنامه معتبر و قابل اجرا برای تضمین امنیت و حمایت از غیرنظامیان» انجام شود.

جو بایدن در تماس تلفنی خود با بنیامین نتانیاهو در یکشنبه گفته بود عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه تا زمانی که امنیت شهروندان فلسطینی تضمین نشده است، نباید آغاز شود.

مخالفت نتانیاهو با تشکیل کشور فلسطین

در همین زمینه، بنیامین نتانیاهو پس از این تماس تلفنی با جو بایدن با انتشار پیامی در شبکه ایکس تاکید کرد که اسرائیل «زیر بار پذیرش» تاسیس کشور فلسطینی نخواهد رفت.

نخست وزیر اسرائیل تصریح کرد که کشورش فشارهای بین‌المللی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی را قاطعانه رد می‌کند و «چنین ترتیبی تنها از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین، بدون پیش‌شرط‌ها، به دست می‌آید.»

بنیامین نتانیاهو در ادامه تاکید کرد: «اسرائیل به مخالفت خود با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین ادامه خواهد داد. به رسمیت شناختن (تاسیس کشور فلسطین) در پی کشتار ۷ اکتبر پاداش بزرگی به تروریسم خواهد بود و از دستیابی به صلح در آینده جلوگیری می‌کند.»

دفتر نخست وزیری اسرائیل می‌گوید مکالمه جو بایدن و بنیامین نتانیاهو به مدت ۴۰ دقیقه طول کشید.

در همین حال، رویترز می‌گوید حمله نیروهای اسرائیلی در روز پنجشنبه به بیمارستان ناصر٬ بزرگترین بیمارستان فعال غزه، باعث نگرانی نسبت به سرنوشت صدها بیمار و کارکنان پزشکی و بسیاری از فلسطینی‌های آواره که از جنگ به آنجا پناه برده بودند، شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *