۲. پاسخ به سوالات شایع درباره آب‌وهوای رشت

در این مقاله قصد داریم به بررسی ۲. پاسخ به سوالات شایع درباره آب و هوای شهر رشت بپردازیم. شاید برخی از مسافران و یا علاقمندان به این شهر در اینترنت سوالاتی درباره آب و هوای رشت داشته باشند. بنابراین در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

سوال اول: آیا طولانی‌ترین هفته سال در رشت چند روز است؟
پاسخ: بله، به خاطر پر بارش بودن و میزان زیاد ابرها در این منطقه، در برخی سال ها در شهر رشت تعداد روزهای بارندگی بسیار زیاد است. در بعضی سال ها، هفته هایی با بیش از ۷ روز بارش مشاهده شده است. این موضوع سبب شده که رشت با لقب سرزمین باران شناخته شود.

سوال دوم: آیا تابستان های رشت گرم است؟
پاسخ: عموماً تابستان های رشت نسبتاً معتدل هستند. به دلیل موقعیت جغرافیایی رشت و نزدیکی به دریا، در تابستان های این شهر دماها بیش از حد گرم نمی‌شود. معمولاً دمای هوا در تابستان حدود ۲۵-۳۰ درجه سانتیگراد است، که برای بسیاری از افراد به عنوان هوای خنک و خوشایند تلقی می‌شود.

سوال سوم: آیا زمستان های رشت سرد و برفی هستند؟
پاسخ: بله، زمستان های رشت عموماً به دلیل موقعیت جغرافیایی و تأثیر هوای دریایی، به سرما و بارش برف گرم و معتدل می‌باشند. در برخی سال ها در رشت برف می‌بارد ولی نه به میزان بسیار زیاد و نه به طور مداوم. بنابراین بارش برف در رشت به عنوان رویدادی ویژه محسوب می‌شود.

سوال چهارم: آیا مناسب است در هر فصلی به رشت سفر کرد؟
پاسخ: به طور کلی با توجه به آب و هوای خنک و معتدل رشت، این شهر در تمام فصول سال مناسب برای بازدید است. در فصل بهار و تابستان می‌توانید از هوای خنک و زیبای رشت لذت ببرید و در فصل پاییز می‌توانید از چشم‌اندازهای زیبای رنگارنگ درختان برگ‌ریز لذت ببرید. همچنین در فصل زمستان می‌توانید تماشای شهر با برف و هوای دل‌نشین را تجربه کنید.

با توجه به این پاسخ‌ها، اطلاعاتی درباره آب و هوای رشت به دست آمد. بنابراین اگر شما به دنبال شهری با هوای خنک و معتدل هستید، رشت گزینه‌ی مناسبی برای سفر خواهد بود. همچنین مناظر طبیعی و فرهنگ بومی این شهر به طور کلی گزینه‌ی بسیار جذابی برای گردشگری هستند.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *