۴٫ امریکا و مسئله تغییرات آب و هوایی: چشم‌اندازها و عملکرد

مسئله تغییرات آب و هوایی یکی از چالش‌های بزرگ جهان مدرن است که تمام کشورها و سازمان‌های بین‌المللی را مورد توجه قرار داده است. در این میان، امریکا به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادها و بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در جهان نقش مهمی در شتاب‌بخشیدن به اهداف کاهش انتشار آن ها ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی چشم‌اندازها و عملکرد امریکا در رابطه با تغییرات آب و هوایی می‌پردازیم.

یکی از مباحث مهم در تاثیرات تغییرات آب و هوایی در امریکا، بحران آب است. امریکا با توجه به تغییر الگوی بارش‌ها و کاهش ذخایر آب، با مشکلات آبی روبرو شده است. از این رو، تمرکز بر بهبود مدیریت منابع آب، کشاورزی پایدار و کاهش مصرف آب در صنعت و شهرها از اهداف مهم امریکا است.

علاوه بر آب، تغییرات آب و هوایی در امریکا تاثیرات دیگری نیز به همراه دارد. افزایش دما، تعداد و شدت سوانح طبیعی مانند سیل، خشکسالی و آتش‌سوزی‌ها را بیشتر می‌کند. برای مقابله با این تهدیدات، امریکا استراتژی‌های مختلفی اعمال می‌کند. در سطح دولت، تشکیل سازمان‌های مرکزی مدیریت بحران و اولویت‌بندی برنامه‌های آمادگی و سازوکارهای بازسازی معتبر از جمله فعالیت‌هاست.

اما چشم‌انداز امریکا درخصوص تغییرات آب و هوایی همچنان دارای چالش‌ها است. در سطح داخلی، عدم توافق واحدهای مختلف دولتی در مورد اهداف و سیاست‌های تغییرات آب و هوایی به تعطیل شدن برنامه‌ها و افتکاه پیشرفت کار در این زمینه منجر می‌شود. علاوه براین، خروج امریکا از پیمان باریس در سال ۲۰۱۷ باعث تخلیه چند ساله خط‌مشی‌ها و طرح‌هایی شد که در هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای به جلو برداشته می‌شد.

این مسائل در کنار نگرانی‌های برخی سازمان‌های محیط زیستی و متخصصین حوزه تغییرات آب و هوایی باعث شده است که بهبود عملکرد امریکا در این حوزه را مورد توجه قرار دهند. از جمله پیشنهاد‌هایی که مطرح می‌شود، تعهد به اهداف قابل اندازه‌گیری در کاهش گازهای گلخانه‌ای، اجرای برنامه‌های سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های سبز، افزایش نیروی کار متخصص در زمینه تغییرات آب و هوایی و نقش پویای اتحادیه‌ها و محافل بین‌المللی در تسهیل همکاری‌های بین‎المللی در این حوزه است.

اگر امریکا قدم برداری مشترک با دستیابی به همکاری و تعهدات متقابل با بقیه کشورهای جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی نماید، می‌تواند تاثیر بزرگی بر سیاست‌های جهانی در این زمینه بگذارد. این اقدامات می‌تواند بهبودی قابل توجه در عملکرد امریکا به دنبال داشته باشد و تاثیرات مثبتی در کاهش تغییرات آب و هوایی داشته باشد.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *