۴. آب و هوای رویایی شیراز، شهری که همیشه بهار است

شیراز، شهری که همیشه بهار است. این عبارت را اغاز کردم اما جدا از آن، آیا واقعاً آب و هوای شیراز می‌تواند رویایی باشد؟ بیایید در این مقاله به بررسی این سوال بپردازیم و شاهد رازهای آب و هوای شیراز شویم.

به سرزمینی سفیدپوش برده می‌شویم، شیراز. بهشتی به نام ایران. شهری که هر فصل در آن همچون بهار می‌بالد و برخلاف سایر شهرهای ایران، دیگر ابتدای بهار برای روشنکر شدن خود را نمی‌گذراند. آب و هوای رویایی شیراز همواره ادامه‌ی زمان بهار را در خود حفظ می‌کند و از میلاد تا شب‌های سرد زمستان، بوی تازگی و زندگی به هوا اضافه می‌شود.

شیراز یک شهر که تحت تأثیر تقاطع آب و هوای خلیج فارس و کوهستان‌های آسیایی قرار دارد. در نتیجه، شهر برخوردهایی از تمامی فصل‌ها را در خود جای داده است. اگرچه تابستان‌های گرم و گرسنه را نیز در خود جای داده است، اما منحصر به فرد بودن شیراز در زمینه آب و هوا در فصل بهار است.
وقتی بهار به بدن آب و هوای شیراز بخشیده می‌شود، شوق و پرشوری را در قلب این شهر می‌بینید. درختان بالای معابر، باغ‌های شلوغ مردم و رنگارنگی همه جا. آن‌گونه که می‌گویند، چشم‌اندازی که به نظر می‌رسد هر لحظه بر روی آن عکس‌برداری می‌شود. در تمامی نقاط شیراز، رنگ‌های صورتی و سبز به چشم می‌خورد که مارک زندگی خوش در این شهر برجسته‌ست.

در فصل بهار، هوای شیراز نسیمی خوشبو را با خود به همراه دارد. بوی گل‌های اطراف و بوی عنبر معتدل شیراز، قلب ما را تازه و خوشحال می‌کند. برقصاندن برگ‌ها، کوچک و بزرگ، تا کمی تصویری مرموز از زندگی در طبیعت را ایجاد کنند؛ این احساس برای هر کسی آشنا و دوست‌داشتنی است.

شیراز همچنین تاریخی است. با مردمان فرهیخته و فراوانی که در این شهر زندگی می‌کنند، جاذبه‌های تاریخی بیشماری دیده می‌شود. از ادبیات فردوسی و سعدی گرفته تا معروف‌ترین نماد فرهنگی، بازار واقفیه، همه برای دیدن و فردا شدن در این شهر زیبا، حاضر هستند.

مردمان شیرازی نیز به تناسب آب و هوای بی‌نظیر این شهر، مهمان‌نواز و خوشرو هستند. از خدمات بی‌نظیر در هتل‌ها گرفته تا مصرف محصولات باغی تازه و بهاری، مردم در این شهر همیشه آماده‌ی استقبال از گردشگران هستند.

یکی از جاذبه‌های مشهور شیراز در بهار، باغ ارم. باغی که همه چیز در آن به دستان‌یافته است و از همگونی جایی که خانه و مخزن آن در بر داشته، بسیار متفاوت است. باغی که با راحتی دست، زمین و آب را به غرفه‌هایی رنگارنگ برگزیده و به شکل رویاهای هر شخص پلی برای دست یافتن به بهشتی به نام این شهر سفید دوخته است.

در پایان نمی‌توانم از دستاوردهای اقتصادی و تاریخی شیراز به‌صراحت جزمی به دست بیاورم. اما بهترین چیزی که می‌توان به شهر شیراز داد، دست خود اوست. شیراز با دستان شهرنشینان بزرگ شده است، دستانی که همیشه آب و هوای رویایی پرورش دادند، دستانی که هر جا بودند، تابستان و بهار را به همراه داشتند.

ما فقط می‌توانیم در شیراز زندگی کنیم. شیراز از هر جنبه‌ای زندگی خوشایندی دارد. همه چیز برای رویایی شدن، در دست شیراز موجود است. آب و هوای آن را بشناسیم و ببینیم که چطوری آب و هوای رویایی به درهای مردمان دوست و همراه شیراز بر می‌سپارند.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *