۵. بوشهر: سرزمین غروب آفتاب صد سال گذشته

بوشهر، سرزمین غروب آفتاب صد سال گذشته

بوشهر، شهری مجسمه‌سازی شده است که بارش زیبای غروب آفتاب را در سنگ‌های ساحلی خود، صد سال می‌لمساند و با شفق زرد و نارنجی خود، دل‌های آدم‌ها را فریب می‌دهد. شهری که همچون قدمت و تاریخ خود، همچنان به سبب زیبایی‌ها و غنای فرهنگی خود، در دل‌های ما زنده است.

وقتی به شهر بوشهر پا می‌گذارید، در آغوش خلیج فارس، احساس آرامشی می‌کنید که ناگهان به دل روحتان می‌لرزد. آن هوا کم‌نظیر، دریاچه رنگین کمانی که در ساحل به دیدار شما می‌آید و ایستگاه مردم دلسوز و مهمان‌نوازی شهری خوشابحال، شما را به سوی عشق اول خود، بوشهر، می‌کشاند.

در این سرزمین غروب آفتاب، هر روز چشمانتان را بر کارخانه نفت و گاز باز می‌کنید و می‌بینید که چقدر بوشهر یک شهر صنعتی است. اما نباید با این واقعیت‌ها فراموش کنید که بوشهر علاوه بر رشد و توسعه بخش صنعتی خود، به یک دایره‌ی زیبا و معماری منحصر به فرد پیوسته است.

بوشهر، به‌عنوان یکی از شهرهایی با تنوع فرهنگی فراوان، رویای هر سفردوست را برآورده می‌کند. این شهر با خصوصیات فرهنگی و قومیت‌های مختلف مانند عرب، گیل و بختیاری، بخشی از فرهنگ ایران را نمایان می‌سازد. فستیوال‌ها و مراسم‌های سنتی این شهر می‌تواند شما را به دیگر دنیاها منتقل و تجربه‌ی بی‌نظیری را برایتان شکل دهد.

اما بی‌شک، بهترین زمان برای سفر به بوشهر، غروب آفتاب است. آن همان غروبی که شکوفه‌های رنگین کمانی خود را در آسمان درخشان به نمایش می‌گذارد. هر شب، زیبایی‌های بی‌کران طبیعت و آفرینش در بوشهر را می‌بینید که با شکوفه‌های نارنجی و زرد درخشانشان به دنیای ماجراجویی می‌آیند.

ساحل دست نوشته‌ی بوشهر است. آن ساحل عاشق‌انگیز، تمام اشعه‌های آفتاب را در دامن خویش می‌بیند و با لمس حساسانه‌اش، دل زائران را به خود می‌بندد. مردمی که پلوئی استاندارد را در خط ساحل به شما سرو می‌کنند و شما در کنار ذرات شن و ماسه، آرامیده به سراغ وزن‌های عشق و تنهایی‌اتان می‌روید. آنوقت فهمیده‌اید که بوشهر، زمینی است که غروب آفتاب گذشته‌ی صد سال را در نگاهی درخشان به نمایش می‌گذارد.

همینجاست که بر شما مانند تمام مسافران قدیم و جدید بوشهر، حکایت می‌کنم. تماشاکنیدهایی که با گذشت صد سال می‌دانند که غروب هر شب در بوشهر وجود دارد و همیشه دریایی از غروب‌ها، به انتظار فراغت دارد. در غروبی فوق‌العاده در بوشهر باشید. در خلیج فارس در آغوش طبیعت و زیبایی باشید و دستانتان را به سوی غروب دلفریب بکشید. قدمت این شهر، قدم‌های شما را همراهی خواهد کرد و با غروبی جدید همراهتان خواهد شد.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *