۵ نکته مهم برای تجربه یک خرید لذت بخش

۵ نکته مهم برای تجربه یک خرید لذت بخش

۵ نکته مهم برای تجربه یک خرید لذت بخش
۵ نکته مهم برای تجربه یک خرید لذت بخش

قوانین خرید لباس شامل اطلاعاتی هوشمندانه است که شما را به سمت مناسب ترین انتخاب، برای اندام و استایلتان هدایت می کند. قطعا برایتان پیش آمده که بعد از مدت‌ها فکر کردن راجع به خریداری یک محصول، باز هم بعد از خرید آن پشیمان شده باشید! بازگرداندن و یا تعویض لباس برای شما زمان، هزینه و زحمت اضافه را در پی دارد. برای جلوگیری از این اتفاقات و خرید درست لباس، لازم است مجموعه ای از نکات مربوط به رنگ، جنس، اندازه و قیمت را بدانید و رعایت کنید. قبل از خواندن این مقاله، به شما توصیه می کنیم که کمدتان را مرتب کنید. این کار به شما این فرصت را می دهد که به کمد عاری از شلوغی خود، نگاهی دقیق بی اندازید و متوجه نیاز های خود بشوید. همچنین باید کمدتان را دقیق بررسی کنید و استایلتان را بشناسید. بهتان قول می‌دهیم که بعد رعایت این نکات، لباس هایی را وارد کمدتان کنید که واقعا می پوشید و از خریدشان راضی هستید.

 

استایل خود را تشخیص دهید

 

قدم اول، استایل خود را بشناسید

در مقدمه اشاره کردیم که قبل خواندن این مطلب کمد لباستان را بررسی کنید، چرا که نقشه راه شما برای یک خرید موفق خواهد بود. برای دانستن قوانین خرید لباس، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که لباس ها در مورد شما و شخصیتتان، چه می گویند؟ این سوال شما را یک قدم به شناخت استایل شخصیتان نزدیک تر میکند. آیا میخواهید راحت به نظر برسید یا رسمی و اتو کشیده و یا حتی استایلتان حال و هوای هنری داشته باشد؟

رنگ

بررسی کنید که بیشتر چه رنگ هایی در کمد لباستان می بینید‌. رنگ هایی که انتخاب می کنید باید با شخصیت و حال و هوای شما مطابقت داشته باشد‌. همچنین رنگ ها باید متناسب با موقعیتی که در آن قرار می گیرید انتخاب شوند.

 مدل

آیا فرم و سیلوئتی خاصی از لباس مورد علاقه شماست؟ بررسی کنید که بیشتر چه مدل لباس هایی را دوست دارید. بعضی از افراد علاقه زیادی به پوشیدن پیراهن و سارافن دارند و عده ای دیگر، کت های مختلف را انتخاب اول پوشش خود می دانند.

سبک

یکی ازمهم ترین قوانین خرید لباس، شناسایی سبک شخصیتان است. شاید هنوز ندانید که چه سبکی از پوشش مورد علاقه شماست. با بررسی موارد قبلی، راحت تر می توانید سبک خود را شناسایی کنید. آیا علاقه به لباس های کژوال و راحت دارید یا رسمی و کلاسیک؟ سبک های مختلف لباس را مطالعه کنید و ببینید علاقه شما بیشتر به چه سبکی است. سبک مورد علاقه شما شامل چند کلمه کلیدی است که آن را توصیف می کند. برای مثال آن کلمات ممکن است ساده، شیک، بی زرق و برق و با کیفیت باشد که استایل (مینیمال) را تعریف می کنند. با استفاده از این روش ها می توانید در خرید تمرکز داشته باشید.

 

mood board راهنمایی برای خرید لباس

 

مهم ترین نکات برای خرید لباس

حالا که استایل خود را شناسایی کردید، در اینجا می خواهیم قوانین خرید لباس که مربوط به انتخاب لباس مناسب با شخصیت، اندام و سلیقه شماست را باهم مطالعه کنیم. حالا که سبک خود را شناختید نیازی نیست که از فروشگاه های همیشگی خرید کنید. اکنون می توانید فروشگاهی را انتخاب کنید تا با سبک پوشش شما مطابقت داشته باشد. موقع انتخاب فروشگاه و برندی که می خواهید از آن خرید کنید، در نظر داشته باشید که آیا صادق، پاسخگو و مسئولیت پذیر است؟

Mood Board درست کنید

شاید شما هم تصاویر زیادی از لباس های مختلف را در گوشی خود ذخیره کرده اید که هنگام خرید، حتی یادتان هم نمی آید که از آن ها استفاده کنید‌. پیشنهاد ما به شما تهیه یک مود برد است. مود برد مجموعه ای از تصویر لباس هایی است که نیاز دارید و با شخصیت و استایل شما هماهنگی دارد. این در واقع منبع الهام شما هنگام خرید است و با دیدن اشتراکات بین تصاویر انتخاب شده، می توانید بفهمید که دقیقا چه چیزی می خواهید. لباس هایی را که برای خرید انتخاب کردید، با تصاویر مود برد خود مقایسه کنید و ببینید آیا با ویژگی های آن‌ ها مطابقت دارند یا خیر.

 

فهرست لباس برای خرید

 

فهرستی از لباس های مورد نیازتان تعیین کنید

تهیه یک لیست از چیزهایی که می خواهید، یکی از مهم ترین قوانین خرید لباس است. این کار کمک می کند حواستان پرت نشود و خرید غیر ضروری نکنید. هنگام تهیه این لیست باید توجه داشته باشید، لباس هایی که می خواهید بخرید با لباس هایی که در کمد خود دارید به راحتی استایل شوند. این مسئله درمورد زمانی صدق می کند که نخواهید استایل جدیدی تهیه کنید. اما اگر به فکر خرید یک آیتم هستید که به تازگی مد شده است و با هیچ کدام از لباس هایتان مطابقت ندارد، انتخاب مناسبی برای شما نیست و زود از آن دلزده می شوید.

بودجه تعیین کنید

یکی دیگر از قوانین خرید لباس، در نظر گرفتن یک بودجه مشخص برای خرید است. برای این کار لازم است بعد از این که لباس های مورد نیازتان را لیست کردید، در نظر بگیرید که چقدر می خواهید برای هر کالا هزینه کنید. این برنامه ریزی مالی علاوه بر جلوگیری از خرج بیش از اندازه، دید مناسبی از گزینه ها را پیش رویتان می گذارد. فقط مهم است که به برنامه خود پایبند باشید. روی آیتم هایی از پوشاک سرمایه گذاری کنید که با کیفیت هستند. لباس های خوش دوخت و با کیفیت ممکن است گران تر باشند اما به دلیل دوام و استقامتشان، می توانید از آن ها در دراز مدت استفاده کنید. این کار باعث می شود کمک زیادی به محیط زیست و مد پایدار کرده باشید.

اندازه گیری برای خرید لباس

 

اندازه های خود را تعیین کنید

اندازه هایی که شما به آن در خرید آنلاین احتیاج دارید، دورسینه، دور باسن و دور کمر است. بعد از به دست آوردن این اندازه ها، آن ها را یادداشت و با نمودار سایزبندی موجود در وب سایت فروشگاه های آنلاین، مقایسه کنید. در صورت خرید حضوری هم حتما لباس را در چند سایز امتحان کنید. در اتاق پرو وقت بگذارید و ببینید آیا به راحتی می توانید خم شوید و یا هنگام نشستن و چرخیدن، لباس در تن شما راحت است یا خیر. از مهم ترین قوانین خرید لباس این است که لباس باید متناسب با تیپ بندی شما باشد و ویژگی های ظاهری شما را، متناسب نشان دهد. لباس های خیلی تنگ یا گشاد که با اندامتان تناسب ندارد، نه تنها نمی تواند ویژگی های زیبای ظاهری شما برا برجسته کند، بلکه شما را از داشتن استایلی شیک و ظریف دور می کند.

انتخاب های خود را کوچک کنید

با انتخاب های گسترده شروع کنید، سپس آن ها را ویرایش کنید‌. هنگام خرید آنلاین می توانید گزینه های خود را نشانه گذاری کنید و در آخر از بین آن‌ها، بهترین را انتخاب کنید. این کار را هنگام خرید حضوری هم می توانید انجام دهید. لباس های انتخاب شده در این صورت کنار هم قرار می گیرند و شما می توانید، بین آن ها مقایسه انجام دهید. هنگام این مقایسه گزینه های کمتر محبوب را حذف کنید و در آخر، تصمیم بگیرید که کدام را بیشتر دوست دارید و آن را خریداری کنید.

خرید حضوری یا آنلاین؟

حالا که قوانین خرید لباس را آموختیم، شاید برایتان سوال باشد که کدام نوع خرید برای شما مناسب تر است؟ ممکن است عادت به خرید حضوری داشته باشید و حتی تجربه ای ناموفق در زمینه خرید آنلاین برایتان پیش آمده باشد. شاید هم علاقه به خرید آنلاین دارید و آن را به خرید حضوری ترجيح می دهید. در اینجا می‌ خواهیم بین این دو روش مقایسه ای داشته باشیم تا ببینیم کدام روش، برای شما مناسب تر است.

 

خرید درست لباس

 

خرید حضوری

در خرید حضوری شما می توانید، از بین تمامی قفسه های فروش عبور کنید و آیتم های مورد نظرتان را انتخاب کنید. پس سعی کنید عجله ای خرید خود را انجام ندهید و در اتاق پرو، از راحتی محصولی که می خرید مطمئن شوید. می توانید با دوستتان که به سلیقه آن ایمان دارید، به خرید حضوری بروید چرا که تصمیم گیری را برای شما راحت می کند.

خرید آنلاین

اگر به دنبال یک محصول خاص هستید، این نوع خرید مناسب شماست. این روش به شما اجازه می دهد محصولات برند های مختلف را با هم مقایسه کنید. تنوع محصولات، تخفیف های ویژه و سرعت خرید، از مزایای این روش خرید است. بدیهی است که از معایب آن، امتحان نکردن لباس قبل از خرید است؛ اما شما می توانید جدول سایز بندی برند را مطالعه کنید و همچینن از نظرات مثبت و منفی مشتریان استفاده کنید. همچنین در مورد سیاست های مربوط به بازپس گرفتن کالای فروشگاه اینترنتی نیز قبل از خرید، مطالعه کنید.

 

خرید اصولی لباس

 

در این مقاله قوانین خرید لباس را آموختیم که به وسیله آن ها، می توانیم جاهای خالی کمدمان را به درستی پر کنیم. از خرید آنلاین تا حضوری، عوامل زیادی برای حواس پرتی وجود دارند. عواملی که باعث می شوند اگر برنامه ریزی نشده و با آگهی به خرید نروید، خریدی هیجانی و اشتباه را انجام دهید. بعد رعایت این نکات با دیدی تازه به کمد خود نگاه کنید و با لباس هایتان، استایل های مختلف را تجربه کنید. شما چه نکاتی برای تجربه یک خرید موفق به ذهنتان می رسد؟ با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *