۶۸ هزار معلم بازنشسته در یک سال و نیم اخیر از سیستم آموزشی خارج ه‌اند

رسانه‌های دانشجویی ایران از «اعتصاب دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس» خبر داده و نوشتند جمع گسترده‌ای از دانشجویان دانشگاه طی روزهای یکشن و دوشن در «اعتراض فشار حر و خفقان حاکم بر دانشگاه» از رفتن کلاس‌ها خودداری ه‌اند.

بر اساس گزارش کانال‌‌های تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور و دانشجویان پیشرو، اعتصاب دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس طی روزهای یکشن و دوشن، ۲۱ و ۲۲ آبان، با فراخوان جمعی از دانشجویان دانشگاه و با شعار « سرکوب پایان دهید»، برگزار ه .

شوراهای صنفی دانشجویان تاکید ، اعتصاب در «اعتراض فشار حر و خفقان حاکم بر دانشگاه» شکل گرفت «با قبال دانشجویان» دانشگاه تربیت مدرس همراه ه .

نوشته شوراهای صنفی دانشجویان، در جریان اعتصاب دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، مقامات دانشگاه تلاش ه‌اند «وضعیت دانشگاه را عادی نشان دهند» اما «گزارش‌های متعددی از پیوستن دانشجویان اعتصاب» حکایت .

دانشجویان چند دانشگاه دیگر نیز طی چند روز اخیر از «تحصن» و «اعتصاب» برای بیان اعتراضات خود فاده ه‌اند اما بیشتر اعتراضات «خوه‌های صنفی» از جمله مشکلات خوابگاه‌ها و ویژه کیفیت نامناسب یا گرانی غذای سلف سرویس‌های دانشگاه‌ها مرتب ه .

از جمله روز سه‌شن گذشته دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان در «اعتراض افزایش بی‌رویه قیمت غذا و مناسب نن کیفیت غذای» دانشگاه اقدام اعتصاب غذا ه و نشان اعتراض سینی‌های غذای خود را در حیاط دانشگاه چیدند.

با حال شوراهای صنفی دانشجویان تاکید «اعتصاب دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس» منظور اعتراض ادامه سرکوب دانشجویان و دانشگاهیان شکل گرفته و واکنشی «فشارهایی حر در فضای دانشگاه و خوابگاه‌های دخترانه» بر دانشجویان اعمال می‌کند.

گفته فعالان دانشجویی، از آغاز سال تحصیلی جدید فضای دانشگاه‌های ایران با «احضار گسترده دانشجویان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و کمیته‌های انضباطی» و همچنین صدور احکام «تعلیق موقت از تحصیل» و «اخراج» دانشجویان و تعدادی از ادان، « ت امنیتی» ه .

با حال در چند هفته اخیر و با نزدیک ن روز دانشجو در آذر ماه، بر شمار اقدامات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف افزوده ه .

پیش از «اعتصاب دو روزه دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس»، بیش از یکصد تن از فعالان دانشجویی و دانش‌آموختگان دانشگاه علامه نیز در روز شن ۲۰ آبان ماه بیانیه‌ای اعتراضی را با ذکر نام و امضای خود منتشر ند.

در بیانیه، دانشجویان دانشگاه علامه ضمن اعتراض «سرکوب زنجیره‌ای دانشجویان و دانشگاهیان»، صدور احکام «تعلیق از تحصیل»، «اخراج» و «حبس» برای فعالان دانشجویی را محکوم ند.

دنبال اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های ایران بیش از پیش تحت باز موقت، صدور احکام حبس، تعلیق موقت از تحصیل و همچنین اخراج از دانشگاه قرار گرفته‌اند.

علاوه بر ، ده‌ها اد دانشگاه نیز طی ماه‌های اخیر خاطر حمایت از دانشجویان معترض، از عضویت در هیات علمی دانشگاه «تعلیق» یا «اخراج» ه‌اند.

با فاده از گزارش کانال‌های نلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور و دانشجویان پیشرو؛ ش.ر/س.ن

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *