ادعای شاخ‌دار ترمیم شکاف دیوار کعبه توسط وهابیون ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی در…

👎 ادعای شاخ‌دار ترمیم شکاف دیوار کعبه توسط وهابیون

📣 ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که مدعیست: «شکاف «رکن یمانی» هرساله در روز ۱۳ رجب تولد علی ابن ابی‌طالب، ترک بر می‌دارد و وهابیون برای اختفاء و سرپوش گذاردن بر این معجزه، کمیته‌ای را مأمور تعمیر و مرمت خانه خدا کرده‌اند. سنگ‌های این قسمت خاص، در سنوات مختلف به اشکال گوناگون تعمیر گردیده‌است.» خبرهای مشابهی سال‌ها در رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی منتشر شده‌بود.

🔹 این یک واقعیت عینی است که بخش کوچکی از دیوار کعبه در گوشه جنوب غربی بنا، با ظاهر و شکل متفاوتی دیده می‌شود.

🔹 در روایات اسلامی (که آزمون‌پذیر تاریخی نیستند و نمی‌توان‌ها آنها را تایید یا رد کرد) گفته می‌شود که علی ابن ابی‌طالب در داخل این ساختمان به‌دنیا آمده و در برخی از روایات شیعه هم گفته‌ شده که مادر علی ابن ابیطالب، هنگام ورود به ساختمان برای زایمان، از در وارد نشد، بلکه دیوار در محل نزدیک رکن یمانی شکافته‌شده او از این نقطه وارد آن شده‌است.

🔹 ما نمی‌دانیم ساختمان کعبه کی ساخته شده، چقدر قدمت دارد و اکتشافات باستان‌شناسی هم در این مکان ممنوع است. اما می‌دانیم که بنا بارها تعمیرات اساسی داشته‌است. به‌خصوص که این منطقه سیل خیز است و دیوار شمالی و شرقی بنا، چند بار ریزش کرده‌است.

🔹 در زمان سلطان مراد چهارم عثمانی در سال ۱۶۲۹ میلادی (قرن یازدهم هجری) سیلی، به‌طور کلی ساختمان را تخریب کرد و تنها قسمتی از دیوار جنوبی باقی ماند. این آخرین باریست که این بنا، بازسازی کلی شده‌است.

🔹 در این بازسازی که ۴۰۰ سال پیش انجام شد، بخش گوشه سمت جنوب غربی یعنی همان رکن یمانی که از بنای پیشین باقی‌مانده‌بود، به همان‌صورت باقی ماند و بقیه بنا مجددا با گرانیت ساخته شد.

🔹 بنای قدیمی‌تر که بنای جدید روی آن ساخته شده براساس روایات اسلامی نهایتا در زمان عبدالملک مروان خلیفه اموی، و حدود یک قرن بعد از تولد علی ابن ابی‌طالب ساخته شده‌است.

🔹 بنابراین این ادعا که «وهابی‌ها شکاف کعبه که هنگام تولد علی ابن ابی‌طالب ایجاد شده را تعمیر می‌کنند اما هر سال ۱۳ رجب دوباره ترک ظاهر می‌شود» شاخ‌دار است.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

💬 @Factnameh
📷 @Factnameh
💬 @Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *