آشنایی با شلوار های پیلی دار

آشنایی با شلوار های پیلی دار

آشنایی با شلوار های پیلی دار
آشنایی با شلوار های پیلی دار

پیلی در واقع فقط یک جزئیات بسیاری ظریفی است که مکانیسم ساده تا کردن قسمتی از پارچه در کمر در جلوی شلوار ایجاد می شود. اما همین کار ساده می تواند یک تغییر بزرگ و ظاهری کاملا متفاوت به استایل شما ببخشد.

در ادامه ی این مطلب بیشتر با این آیتم جذاب، یعنی شلوار های پیلی دار آشنا می شویم و نحوه ی استایل کردن با آن را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آشنایی با شلوار های پیلی دار

جذابیت شلوار های پیلی به قدری است که هر چقدر پیش می رویم، تمایل بیشتری برای داشتن آن ها پیدا می کنیم. کسانی که از این آیتم در استایل خود استفاده می کنند نیز، خلاقیت بیشتری در نحوه ی استایل کردن با شلواری های پیلی دار به خرج می دهند.

در استایل های با کت هم، این شلوار ها به ظاهر کت و شلوار شما جذابیت بیشتری می بخشد و آن را از شلوار های جلو صاف یا تخت متمایز می کند.

پیلی ها در اصل فقط یک تا (fold) بر روی قسمتی از پارچه ی شلوار هستند که هم به صورت تک پیلی و هم دو پیلی طراحی و دوخته می شوند. حتی در سال های گذشته شلوار هایی با سه پیلی هم دوخته می شدند که به مرور با دنیای مد و فشن خداحافظی کردند.

شلوار های پیلی دار همچنان محبوبیت خود را از دهه ی 1950 میلادی تا به امروز حفظ کرده اند و می توان گفت جزو آیتم های timeless به حساب می آیند و قرار نیست به این زودی از بین بروند.

پیلی ها از نظر تعداد و جهت و اندازه انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن می پردازیم:

پیلی انگلیسی

اصالت این نوع از پیلی ها به تاریخچه ی شلوار های پیلی دار بر می گردد که در آن پیلی ها به سمت زیپ و پوشاننده ی زیپ قرار می گیرند. این سبک از پیلی ها را می توانید در فیلم ها و سریال هایی بریتانیای قدیم مانند پیکی بلایندرز مشاهده کنید.

 

شلوار پیلی دار از نوع انگلیسی

 

پیلی ایتالیایی

پیلی ایتالیایی دقیقا برعکس پیلی انگلیسی است که به سمت جیب و کنار شلوار قرار می گیرند. یعنی پارچه ی اضافی به سمت جیب ها چین می خورد.

 

شلوار پیلی دار از نوع ایتالیایی

 

پیلی بوسه

این نوع از پیلی ها در واقع تلفیقی از سبک ایتالیایی و انگلیسی است. در پیلی بوسه پین بزرگ تر به سمت جیب ها و چین دوم در سمت زیپ قرار گرفته و دوخته می شود و شکلی با ظاهر هشت فارسی در جلوی شلوار ایجاد می کند.

 

شلوار پیلی بوسه از جنس مخمل کبریتی

 

به صورت کلی پیلی ها به شکل دادن شلوار ها کمک می کنند و پارچه ی اضافی که در پیلی ها استفاده می شوند باعث می شود فضای بیشتری در ران ها برای تحرک ایجاد کند و همچنین خط اتوی شلوار را حفظ می کند.

شلوار پیلی دار برای چه کسانی مناسب است؟

پیلی ها در واقع برای باریک تر نشان دادن کمر و خط کمر طراحی شدند. در قدیم، این شلوار مخصوص کسانی دوخته می شد که از جیب های شان استفاده ی زیادی داشتند که پارچه ی این قسمت از شلوار به دلیل فشار مضاعف، باعث می شد در قسمت جیب به مرور افتاده به نظر برسد و پف کرده باشد. این پیلی ها باعث می شوند ساختار محکمی در دور کمر ایجاد و از فرسوده شدن شلوار جلوگیری شود.

استایل با شلوار پیلی دار

در دنیای مد و استایل امروز شلوار های پیلی دار همچنان پر طرفدار هستند به طوری که طراحان لباس طرح های مختلفی از این شلوار به بازار عرضه می کنند و بازار هم کشش کافی برای دریافت این طرح ها را دارد. این شلوار بسیار مناسب برای کسانی است که در قسمت پایین تنه اضافه وزن دارند. اما به این معنا نیست که افراد لاغر نمی توانند از این شلوار در استایل خود استفاده کنند.

این نوع از شلوار ها بیشتر مورد توجه کسانی قرار می گیرد که طرفدار سبک وینتیج یا قدیمی هستند. البته امروزه با تنوعی که در پارچه های کنونی وجود دارد شکل مدرن تری به خود گرفته است.

استایل رسمی با شلوار پیلی دار

خاصیت شلوار پیلی دار بلند بودن فاق آن است که به راحتی با استایل رسمی همخوانی دارد. البته شایان ذکر است اگر در قسمت کمر اضافه وزن دارید، این نوع شلوار مناسب با اندام شما نخواهد بود.

 

استایل رسمی با شلوار پیلی دار و دمپای پاکتی

 

مدل های متعددی از شلوار های پیلی دار وجود دارند که می توانند در استایل شما تغییر اساسی ایجاد کنند. شلوار های دو پیلی که بر روی خط کمر بسته می شوند، ظاهر رسمی و شیکی را برای شما رقم می زنند. می توانید برای تکمیل جذابیت استایل خود آن را با یک کت تک ست کنید.

استایل غیر رسمی با شلوار های پیلی دار

در سبک اسمارت کژوال می توان این نوع از شلوار ها را از اجزای لاینفک دانست. ترکیب پولو شرت کرمی با یک شلوار پیلی دار سفید به همراه یک کت بلیزر سفید، یک استایل بی نقص و به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد زد.

در استایل غیر رسمی با این نوع از شلوار ها باید به نکاتی هم توجه نمود.

1. شلوار های تک پیلی برای استایل های کژوال گزینه ی مناسب تری نسب به شلوار های دو پیلی است. شلوار های دو پیل برای استایل های رسمی استفاده می شود.

2. شلوار هایی با قد متوسط که با کفش هایی نظیر آکسفورد و لوفر ها ست می شوند، یک انتخاب هوشمندانه برای ساخت استایل های کژوال خواهد بود.

3. شلوار های پیلی داری که دارای پل کمربند دارند، برای استایل کژوال پیشنهاد می شود. شلوار هایی که پل کمربند ندارند ساده تر به نظر می رسند و برای استایل های رسمی گزینه ی مناسب تری است. از ساس بند ها هم برای این نوع از شلوار ها استفاده می شود.

4. به دمپای شلوار پیلی دار دقت کنید. دمپای پاکتی در این شلوار رسمی است. اگر می خواهید یک استایل کژوال و بی نقص داشته باشید از دمپای پاکتی تا حد امکان دوری کنید.

 

استایل کژوال با شلوار پیلی دار

 

پارچه ی مناسب برای دوخت شلوار پیلی دار

اگر می خواهید این شلوار ها را با بیشتر پوشش های خودتان ست کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از پارچه هایی با بافت سبک تر و نرم تر مانند فاستونی و فلانل استفاده کنید. به این دلیل که پارچه های نرم تر ظاهری اسمارت دارند و در ترکیب کردن نسبت به پارچه های دیگر به راحتی با سایر آیتم ها ترکیب و ست می شود.

پارچه ی مناسب برای تابستان

برای سبک و استایل کژوال پارچه های کتان بهترین انتخاب است. سعی کنید در فصل تابستان از شلوار هایی با جنس کتان به رنگ های بژ، کرم و سفید استفاده کنید و اینگونه بهترین استایل کژوال و تابستانه با شلوار های پیلی دار داشته باشید. با موارد ذکر شده حتی می توانید قدرت مانور بالایی در ست شدن با آیتم های دیگر خواهد داشت.

پارچه ی مناسب زمستان

در فصل زمستان هم می توانید از پارچه هایی مانند مخمل کبریتی و پشمی برای این شلوار جذاب استفاده کنید. شلوار پیلی دار با طرح های جناقی یکی از شیک ترین شلوار ها و آیتم های زمستانه است که هر فردی لازم است در کمد خود داشته باشد.

یادتان نرود که با یک اور کت زمستانی یا پالتو نمی توان یک شلوار کتان با بافتی نازک پوشید.

یک پارچه ی مناسب و با کیفیت به شما یک شلوار با دوخت تمیز و صاف تری می دهد و همین امر باعث می شود چین ها و پیلی های روی شلوار صاف ایجاد شود؛ پس در انتخاب پارچه نهایت دقت را انجام دهید.

برش شلوار های پیلی دار چگونه است؟

هر شلواری را صرف آن که جلوی آن چین داشته باشد، نمی توان شلوار پیلی دار نام برد. مهم ترین فاکتور برای این شلوار در ظاهر آن است که چین هایی منظم و صاف داشته باشد و چین اول بزرگ در امتداد خط اتو دوخته شود. رعایت همین نکات جزئی باعث می شوند که یک شلوار پیلی دار زیبا و بی نقص داشته باشید. داشتن شلوار پیلی داری که برش خوب و دوخت زیبایی ندارد از نداشتن آن بهتر است.

این نوع از شلوار ها به دلیل ساختار و نوع برش شان باعث می شوند فرد قد بلند تر دیده شود و کمر را باریک تر جلوه دهد.

یکی از آیتم های بی انتها در دنیای استایل و مد امروزی، شلوار های پیلی دار هستند که همچنان پای ثابت خود را حفظ کرده اند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر برای اولین بار می خواهید این شلوار را در استایل خود استفاده کنید از یک خیاط ماهر و حرفه ای کمک بگیرید تا اندام شما را خوب شناسایی کند. در این مطلب سعی ما بر این بود نکات و مواردی کاربردی در آشنایی با شلوار های پیلی دار بیان شود. ممنون که با ما همراه بودید.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *