آمریکا و استرالیا «آزار و اذیت زنان و دختران در ایران» را به شدت محکوم کردند

آمریکا و استرالیا در بیانیه مشترک خود به مناسبت سی و سومین نشست مشورتی وزرای خارجه و دفاع دو کشور، نقض حقوق بشر در ایران و افغانستان و همچنین فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کردند.

پنی وانگ وزیر امور خارجه و ریچارد مارلز معاون نخست وزیر و وزیر دفاع استرلیا در بیانیه مشترک خود با آنتونی بلینکن و لوید آستین وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده به شدت نقض حقوق بشر در ایران از جمله آزار و اذیت زنان و دختران، سرکوب تهاجمی جامعه مدنی و رفتار تبعیض آمیز با اقلیت‌های قومی و مذهبی را محکوم کردند.

در بخش دیگری از بیانیه، آنها ضمن محکوم کردن طالبان به دلیل نقض فاحش حقوق بشر، به ویژه نقض سازمان‌یافته و همه جانبه حقوق بشر زنان و دختران در افغانستان تعهد مشترک خود را برای ایستادن در کنار مردم ایران و افغانستان به ویژه زنان و دختران ابراز کردند.

دو کشور در بیانیه مشترک خود بازداشت غیرقانونی اتباع خارجی و دوتابعیتی و هدف‌گیری، ارعاب و آزار مخالفان در خارج از ایران را محکوم کردند.

وزرای خارجه و دفاع استرالیا در این بیانیه همچنین برنامه هسته‌ای، تکثیر موشک‌های بالستیک، حمایت از نیروهای نیابتی مسلح، و تهدید کشتی‌رانی در خلیج فارس را محکوم کردند.

ارائه پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ روسیه علیه اوکراین نیز در این بیانیه محکوم شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *