اعتراف افسر سابق فیلادلفیا در تیراندازی مرگبار به پسر 12 ساله

به گفته دفتر دادستانی منطقه فیلادلفیا، یک افسر سابق پلیس فیلادلفیا روز جمعه به قتل درجه سوم در تیراندازی به یک پسر بچه 12 ساله فراری در سال 2022 اعتراف کرد.

سوابق دادگاه نشان می دهد که افسر سابق، ادساول مندوزا، 28 ساله، همچنین در دادگاه دعاوی مشترک فیلادلفیا شهرستان فیلادلفیا در برابر قاضی دیانا آنهالت به داشتن ابزار جرم اعتراف کرد.

آقای مندوزا که قرار است در ۲۲ ژوئیه محکوم شود، ممکن است با ۴۰ سال زندان روبرو شود.

به گفته دادستان، آقای مندوزا پس از تیراندازی توماس به یک خودروی پلیس بدون نشان که آقای مندوزا و سه افسر پلیس فیلادلفیا در آن بودند، در جریان تعقیب و گریز با پای پیاده در شب 1 مارس 2022 به ضرب گلوله کشته شد.

به گفته دادستان، آقای مندوزا ابتدا به قتل درجه یک، قتل درجه سوم، قتل عمد و داشتن ابزار جرم متهم شده بود.

سوابق دادگاه نشان می دهد که محاکمه هیئت منصفه برای 13 مه برنامه ریزی شده بود.

چارلز گیبز، وکیل آقای مندوزا، روز جمعه از اظهار نظر خودداری کرد.

وکیل خانواده سیدریو بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

دفتر دادستانی منطقه در روز جمعه در بیانیه ای گفت: «عدالت باید یکسان باشد. همه باید در برابر قانون پاسخگو باشند.»

گروهبان اریک گریپ از اداره پلیس فیلادلفیا در بیانیه ای در روز جمعه گفت که تیراندازی مرگبار یک “تراژدی” بود که “با این واقعیت تشدید شد که یک زندگی توسط فردی که سوگند یاد کرد که از قانون حمایت کند و از جامعه محافظت کند، گرفته شد.”

مقامات در آن زمان گفتند که آقای مندوزا و سه افسر پلیس دیگر فیلادلفیا در حال زیر نظر گرفتن یک محله در ضلع جنوبی شهر در یک خودروی پلیس بدون نشان بودند که با توماس و یک پسر 17 ساله روبرو شدند.

مقامات قبلاً گفته بودند که افسران در آن روز به دنبال توماس و پسر دیگر نبودند.

وسیله نقلیه بدون علامت از توماس گذشت و اندکی بعد بازگشت. مقامات گفتند که در آن زمان توماس به سمت خودرو شلیک کرد.

سه نفر از افسران پس از شلیک گلوله، پناه گرفتند. آقای مندوزا به دنبال توماس در چیزی که مقامات آن را «تعقیب پا از نظر تاکتیکی نامناسب» توصیف کردند، دوید.

طبق گفته دادستانی منطقه، آقای مندوزا در طول تعقیب و گریز سه بار به سمت توماس شلیک کرد – دو بار در حالی که توماس مسلح بود و یک بار بعد از اینکه سلاح را دور انداخته بود. گلوله سوم پشت توماس را سوراخ کرد و بعداً در بیمارستان مرگ او اعلام شد.

لری کراسنر، دادستان منطقه فیلادلفیا، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از تیراندازی گفت که وقتی آقای مندوزا «سومین گلوله و مرگبار را شلیک کرد، او توماس سیدریو 12 ساله، قد پنج فوتی و 111 پوندی را شناخت. دیگر اسلحه داشت و نمی‌توانست به او آسیب برساند.»

آقای کراسنر گفت: «اما او یک گلوله از پشتش شلیک کرد که او را کشت.

آقای مندوزا که پس از تیراندازی از اداره پلیس اخراج شد، همچنین با یک شکایت مدنی فدرال روبرو است که توسط خانواده سیدریو در ژانویه علیه او و شهر فیلادلفیا تنظیم شد.

در شکایتی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی پنسیلوانیا تنظیم شده است، خانواده ادعا می کنند که توماس به “سبک اعدام” به قتل رسیده است و این تیراندازی مرگبار “یک شکست سیاست سیستماتیک افتضاح” توسط اداره پلیس و شهر بوده است.

وکلای مدافع خانواده در پرونده مدنی بلافاصله به درخواست اظهار نظر در روز جمعه پاسخ ندادند. نماینده مطبوعات دفتر شهردار فیلادلفیا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *