انتخابات سرنوشت ساز امسال در آمریکا؛ یک خبر بد دیگر برای بایدن

انتخابات سرنوشت ساز امسال در آمریکا؛ یک خبر بد دیگر برای بایدن

یافته های نظرسنجی جدید و مشترک روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز و دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که با وجود ماه ‌ها رشد خوب اقتصادی، آمریکایی‌ ها همچنان ترامپ را شایسته تر از بایدن در رسیدگی به اوضاع اقتصادی کشورشان می دانند.

فایننشال تایمز نوشت که قدرتنمایی ترامپ در این نظرسنجی علیرغم اذعان پاسخ دهندگان به بهبود اندک اوضاع مالی شخصی و چشم انداز کلی اقتصاد در دوران ریاست جمهوری بایدن است. چنین تناقضی این پرسش را مطرح می کند که آیا رشد خوب اقتصاد، بازار کار قوی و کاهش تورم می تواند احتمال انتخاب مجدد بایدن را افزایش دهد؟

این روزنامه معتبر نوشت که بر اساس یافته های نظرسنجی مذکور، ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان احساس می کنند ترامپ بهترین کارگزار اقتصادی آمریکا خواهد بود. ۳۱ درصد بایدن را بر گزیدند و ۲۱ درصد نیز گفتند که به هیچ یک اعتماد ندارند.

هنگامی که از داوطلبان شرکت در این نظرسنجی پرسیده شد که اوضاع مالی کنونی خود را چگونه توصیف می کنند، ۴۶ درصد از رای دهندگان گفتند که می توانند “راحتی زندگی کنند” یا “درآمدشان اندکی بیشتر از هزینه هایشان است “. در نظرسنجی مشابه نوامبر ۲۰۲۳، ۴۳ درصد چنین نظری داشتند.

۲۷ درصد پاسخ دهندگان گفتند که شرایط کلی اقتصادی آمریکا “عالی” یا “خوب” است که این سطح رضایت در ماه نوامبر با ۲۱ درصد بود.

با این حال، وقتی از جامعه آماری پرسیده شد که آیا روش مدیریت اقتصاد بایدن را تایید می کنند یا خیر، بدون تغییر نسبت به نوامبر، فقط ۳۶ درصد از رای‌ دهندگان پاسخ مثبت دادند.

وضعیت بد بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴

نشریه آمریکایی پولیتیکو نیز در گزارشی نتیجه نظرسنجی‌های اخیر را برای اردوگاه بایدن نگران‌کننده دانست و نوشت: بسیاری از دموکرات‌ها به‌جای مواجهه با این موضوع که وضعیت بایدن در حال حاضر تا چه حد برای حزب خطرناک به نظر می‌رسد، خیال خود را با دلایل نامطمئن آرام می‌کنند.

این گزارش برخی از این توجیه‌ها را این‌گونه معرفی می‌کند: نخست اینکه بسیاری از افراد نزدیک به رییس‌جمهوری با اشاره به انتخابات ۲۰۲۰، احتمال پیروزی مجدد او در انتخابات ۲۰۲۴ را نیز دور از ذهن نمی‌دانند، چون در آن انتخابات مردم به بایدن شک داشتند.

پولیتیکو در پاسخ به این گروه نوشت: شرایط فعلی به هیچ‌وجه شبیه شرایط انتخابات ۲۰۲۰ نیست، در آن زمان رای‌دهندگان دموکرات با توجه به چهار سال ریاست‌جمهوری پر از هرج‌و‌مرج ترامپ در کاخ سفید و واکنش ناکافی او به یک بیماری همه‌گیر مرگبار علیه او بسیج شده بودند، اما آنها امروزه مثل گذشته با ترامپ ناهمسو نیستند.

توجیه دیگر دموکرات‌ها که این گزارش به تشریح آن می‌پردازد، این است که آنها نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام‌شده را لزوما درست نمی‌دانند. مثلا برخی دموکرات‌ها معتقدند که اگرچه شاید برخی از این نظرسنجی‌ها بد به نظر برسند، باز هم قابل تغییر هستند. یعنی هرچند این نظرسنجی‌ها بیانگر نتیجه قطعی انتخابات آینده نیستند، در این شرایط فقط بیشتر موید اوضاع نگران‌کننده بایدن هستند.

پولیتیکو در ادامه گزارش از برجسته کردن نقص‌های آشکار ترامپ به عنوان یکی از تاکتیک‌هایی که دموکرات‌ها و مفسران لیبرال برای مقابله با آسیب‌پذیری‌های بایدن از آن استفاده می‌کنند پرداخته و آن را نیز توجیه موثر و قابل‌قبولی برای پیش‌بینی نتیجه انتخابات ۲۰۲۴ ندانست.

این نشریه آمریکایی بهانه‌تراشی‌های حزب دموکرات درباره اینکه به جز بایدن هیچ گزینه دیگری وجود ندارد را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده که حزب دموکرات باید با استفاده از نیروهای تازه‌وارد مانند کامالا‌هریس به دیگران نیز فرصت بدهد.

این گزارش پولیتیکو در انتها چنین نتیجه گرفت: طرح مجدد نام بایدن به عنوان تنها نامزد حزب دموکرات‌ و عدم‌وجود طرح پشتیبان از سوی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در آمریکا، به خوبی ثابت می‌کند که باید آینده خطرناکی را برای چپ‌ها در این کشور در نظر داشت.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *