اوهایو به حقوق سقط جنین رأی خواهد داد

رای دهندگان اوهایو در ماه نوامبر تصمیم خواهند گرفت که آیا قانون اساسی ایالت خود را برای ایجاد حق سقط جنین اصلاح کنند یا خیر، پس از اینکه مقامات ایالتی روز سه شنبه گفتند که موافقان آن بیش از 495000 نفر را ارائه کرده اند. امضاهای معتبر از رای دهندگان، بیش از اندازه کافی برای قرار دادن سوال در برگه رای کافی است.

حامیان این اقدام همچنان با مانع دیگری روبرو هستند. جمهوری‌خواهان در مجلس قانونگذاری ایالتی می‌خواهند تصویب این اصلاحیه را سخت‌تر کنند و آن را مطرح کرده‌اند یک سوال رای خودشان که آستانه رای دهندگان مورد نیاز برای اصلاح قانون اساسی ایالت را به جای اکثریت ساده به 60 درصد افزایش می دهد. این سوال در برگه رای در الف است انتخابات ویژه در 8 اوت; رای گیری زودهنگام در مورد آن اصلاحیه در حال حاضر در حال انجام است.

در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد، لورن بلوولت و لورن بین از ائتلاف اوهایوایی متحد برای حقوق باروری، ائتلافی که پشت این اقدام رای گیری قرار دارد، از این اعلامیه استقبال کردند.

آنها در این بیانیه گفتند: “هر فردی سزاوار احترام، کرامت و حق تصمیم گیری در مورد مراقبت های بهداشتی باروری است، از جمله تصمیمات مربوط به بارداری، مراقبت های سقط جنین، و سقط جنین بدون دخالت دولت.” اکنون که طرح طومار تکمیل شده است، ما مشتاق هستیم که کمپین را برای تثبیت این حقوق در قانون اساسی اوهایو ادامه دهیم و اطمینان حاصل کنیم که ساکنان اوهایو دیگر هرگز مشمول سیاست‌های مراقبت بهداشت باروری سختگیرانه تحمیل شده توسط افراط‌گرایان نخواهند شد. جراحی انتقال بدون رضایت والدین آنها، حتی اگر این اصلاحیه به دولت اجازه می دهد تا سقط جنین در اواخر بارداری را ممنوع کند و هیچ زبانی در مورد تغییر جنسیت در بر ندارد.

آنها از رای دهندگان خواستند تا با شرکت در انتخابات ویژه در ماه اوت، تصویب اصلاحیه سقط جنین را سخت تر کنند. پیتر رنج، مدیر اجرایی لایف اوهایو، «با دانستن خطر جدی این اصلاحیه و اینکه این گروه‌های ذینفع ویژه خارج از ایالت هنوز میلیون‌ها دلار برای تصویب آن دارند، ضروری‌تر است که هر اوهایوایی طرفدار زندگی به شماره 1 در ماه اوت امسال رأی مثبت بدهد تا اطمینان حاصل شود که قانون اساسی ما، فرزندان قبل از تولد ما و خانواده‌های ما محافظت می‌شوند.» در بیانیه ای گفت.

حامیان حقوق سقط جنین در سالی که دادگاه عالی رای رو علیه وید را که به مدت پنج دهه حق ملی برای سقط جنین را تثبیت کرده بود، لغو کرد، امیدهای فزاینده ای به اقدامات رأی گیری ایالتی داشتند. آنها توسط نظرسنجی های عمومی که نشان می دهد اکثر آمریکایی ها – و اکثریت در همه ایالت ها به جز چند ایالت – تشویق می شوند. فکر می کنم سقط جنین باید قانونی باشد حداقل در برخی موارد یک نظرسنجی شبکه USA Today/دانشگاه سافولک در اوایل ژوئیه دریافتند که 58 درصد از رای دهندگان احتمالی در اوهایو از اصلاحیه ایجاد حق سقط جنین حمایت کردند و 32 درصد مخالف بودند.

تصویر

رایلی تیلور، جید مارتینز و تام پریش در ماه آوریل در سینسیناتی امضاهایی را جمع آوری کردند تا اصلاحیه پیشنهادی آزادی باروری را در ماه نوامبر در رای گیری قرار دهند. اعتبار…مدی مک گاروی برای نیویورک تایمز

حامیان حقوق سقط جنین در شش مورد از شش اقدام در مورد اقدامات رای‌دهی که سال گذشته برای رای‌دهندگان گذاشته شد، از جمله موارد در ایالت‌های محافظه‌کار مانند کنتاکی و کانزاس، غالب شدند. اما هیچ یک از این اقدامات بیش از 60 درصد آرا را دریافت نکردند. قانونگذاران و گروه های ضد سقط جنین هستند سعی کنید یک قدم جلوتر بمانید با تلاش برای سخت تر کردن اقدامات برای قرار دادن در برگه های رای یا تصویب.

اوهایو به یک مورد آزمایشی تبدیل شده است.

مجلس قانونگذاری این ایالت به رهبری جمهوری خواهان قانونی را در سال 2019 تصویب کرد که سقط جنین پس از تقریباً شش هفته بارداری را ممنوع می کند – قبل از اینکه بسیاری از زنان بدانند باردار هستند – با استثناهایی برای نجات جان مادر یا جلوگیری از “اختلال اساسی” در عملکرد بدن، اما نه برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم. این قانون پس از لغو شدن Roe v. Wade در سال گذشته اجرا شد، اما یک قاضی دادگاه شهرستانی نگه داشتن بر این اساس، سقط جنین در اوهایو تا 22 هفته قانونی باقی می ماند.

طرح رأی گیری در مورد سقط جنین قانون اساسی اوهایو را اصلاح می کند تا حقی مانند آنچه که توسط رو محافظت می شد به آن اضافه شود. این حق سقط جنین را ایجاد می کند، اما به دولت اجازه می دهد تا پس از زنده ماندن جنین در خارج از رحم، معمولاً در حدود هفته 23 یا 24، این عمل را ممنوع کند. همچنین محدودیت‌هایی را برای سقط جنین قبل از زنده ماندن مجاز می‌سازد، تا زمانی که این قوانین از «کمترین ابزار محدودکننده برای ارتقای سلامت فرد» بر اساس «استانداردهای مراقبتی به طور گسترده پذیرفته شده و مبتنی بر شواهد» استفاده می‌کنند.

پرسش در برگه رای ویژه انتخابات 8 اوت، آستانه آرای لازم برای اصلاح قانون اساسی را به 60 درصد افزایش می دهد. حامیان اصلاحات آینده باید از حداقل 5 درصد رای دهندگان در تمام 88 شهرستان ایالت امضا جمع کنند. بر اساس قانون فعلی، آنها تنها به 5 درصد رای دهندگان در نیمی از شهرستان ها نیاز دارند. و این اقدام یک دوره 10 روزه “درمان” را که به موافقان اجازه می دهد تا امضاهای اضافی را برای جبران هر گونه امضایی که مقامات بی اعتبار اعلام کرده اند جمع آوری کنند، حذف می کند.

تصویر

فرانک لارز، وزیر امور خارجه، که بر انتخابات اوهایو نظارت می کند، یک جمهوری خواه است که از ممنوعیت سقط جنین حمایت کرده است.اعتبار…نیک فنچر برای نیویورک تایمز

قوه مقننه تحت رهبری جمهوری خواهان در اوایل سال جاری قانونی را تصویب کرد که اکثر انتخابات اوت را ممنوع می کرد و گفت که این انتخابات بیهوده گران بوده و مشارکت کم دارند که ضد دموکراتیک هستند. آقای لارز، وزیر امور خارجه، خود شهادت داده بود که به «تنها تعداد انگشت شماری از رأی دهندگان» اجازه داده اند که تصمیمات سنگین بگیرند.

اما قوه مقننه در ماه اوت سال جاری انتخابات ویژه ای را تصویب کرد که تنها به منظور بررسی اصلاحیه قانون اساسی است که پیشنهاد و تصویب سایر اصلاحات را دشوارتر می کند. اکثریت ساده برای تصویب آن لازم است.

اگرچه جمهوری خواهان گفته اند که این اقدام مستقیماً با هدف جلوگیری از حقوق سقط جنین انجام شده است، اما زبان در برگه رای ویژه انتخابات شامل کلمه “سقط جنین” نمی شود. این ممکن است برای حامیان حقوق سقط جنین برای جمع کردن رأی دهندگان خود، به ویژه در روزهای سگ تابستانی، دشوار باشد.

حامیان اصلاحیه حقوق سقط جنین در مجموع حدود 710000 امضا جمع آوری شده از 88 شهرستان را ارسال کردند. بر اساس قانون فعلی ایالت، آنها به 413,466 امضای معتبر برای این اقدام نیاز داشتند تا برای رای گیری نوامبر واجد شرایط شوند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *