ایالات متحده تسلیحات بیشتری به اوکراین در بحبوحه ضد حمله کند ارسال می کند

مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه گفتند که دولت بایدن ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی از جمله توپخانه، پدافند هوایی و تجهیزات پاک‌سازی مین به اوکراین ارسال می‌کند تا در تلاش برای کمک به تکمیل نیروهای کی‌یف همزمان با حملات متقابل آن‌ها باشد.

به گفته مقامات، در بسته ای که از انبارهای پنتاگون گرفته شده است، چندین نفربر زرهی استرایکر، تجهیزات مین پاکسازی و مهمات برای سیستم های ضد موشکی پاتریوت و سامانه های موشکی پیشرفته سطح به هوای ملی یا NASAMS گنجانده شده است.

این بسته همچنین شامل مهمات برای سیستم های ضد هوایی استینگر و سیستم های موشکی توپخانه با تحرک بالا یا HIMARS و همچنین مهمات جاولین و سایر سلاح های ضد تانک می باشد.

آخرین کمک‌های نظامی در حالی ارائه می‌شود که حمله متقابل اوکراین در جنوب شرقی این کشور کندتر از حد انتظار از طریق میادین مین متراکم روسیه و سایر دفاع‌ها پیش می‌رود. روسیه همچنین اخیراً برخی از وحشیانه ترین حملات جنگ را به اودسا، شهر بندری اوکراین، پس از کرملین انجام داده است. از طرح غلات دریای سیاه خارج شد، توافقنامه ای که امکان صادرات غلات اوکراینی را از طریق دریا فراهم می کرد.

اوایل روز سه‌شنبه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از متحدان غربی خواست تجهیزات دفاع هوایی و سایر کمک‌های نظامی بیشتری را پس از حمله روسیه به اماکن فرهنگی و زیرساخت‌های بندری اودسا فراهم کنند.

آقای زلنسکی در یک پیام گفت: «ما باید از اودسا دفاع کنیم پست توییتر پس از صحبت با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، افزود: «اوکراین فوراً نیاز به تقویت دفاع هوایی خود برای حفاظت از میراث تاریخی خود و ادامه طرح غلات دریای سیاه دارد».

بسته کمکی جدید آمریکا، مجموع کمک های نظامی ایالات متحده را که از زمان تهاجم گسترده روسیه در فوریه 2022 به اوکراین تحویل داده یا تعهد کرده است، به 43 میلیارد دلار می رساند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *