باران شدید و سیل فرودگاه دبی را مختل کرد و 18 نفر را در عمان کشت

هجده نفر جان خود را از دست دادند و تعداد بیشتری نیز مفقود شده اند زیرا بیش از یک سال باران در عمان در چند روز بارید و باعث جاری شدن سیل گسترده شد. با ادامه بارش باران در روز چهارشنبه، مدارس و ادارات دولتی تعطیل و صدها نفر تخلیه شده اند.

مناطق وسیعی از کشور از روز یکشنبه شاهد بارش باران سیل آسا و رعد و برق بوده است. در برخی مناطق بین یکشنبه تا سه شنبه بیش از 180 میلی متر باران باریده است. مطابق با کمیته ملی مدیریت اضطراری کشور میانگین بارندگی سالانه در مسقط، پایتخت کشور، حدود 100 میلی‌متر است – اگرچه سایر نقاط کشور می‌توانند باران بیشتری دریافت کنند.

18 کشته شامل یک نوزاد، کمیته مدیریت اورژانس است گفت روز سه شنبه و دو نفر دیگر مفقود شده اند. به گزارش آسوشیتدپرس، ده نفر از کشته‌شدگان دانش‌آموزان مدرسه‌ای بودند که همراه با یک فرد بزرگسال در یک وسیله نقلیه برده شدند.

کمیته مدیریت اضطرار اعلام کرد روز چهارشنبه، بارش شدید باران پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط از جمله مسقط بین 30 تا 100 میلی‌متر باران خواهد بارید.

برخی از مدارس روز سه شنبه تعطیل شدند و برخی ادارات دولتی به کارکنان دستور دادند که از خانه کار کنند. تعطیلی روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت مطابق با رسانه دولتی

امارات متحده عربی همسایه نیز روز سه شنبه با دریافت گزارش مرکز ملی هواشناسی کشور و دولت، سیل را تجربه کرد. گفت بزرگترین رویداد بارندگی در 75 سال گذشته بود. این مرکز گفت که یک منطقه در کمتر از یک روز 254.8 میلی متر باران باریده است. پروازهای فرودگاه بین المللی دبی به دلیل طوفان شدید تغییر مسیر داده و عملیات برای مدت کوتاهی متوقف شد.



منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *