باید ۴۰۰ مسجد در تهران ساخته شود

پارلمان اسرائیل لایحه ارائه شده از سوی ائتلاف دولت بنیامین نتانیاهو برای «بستن فوری» شبکه الجزیره در این کشور به دلیل نحوه پوشش خبری جنگ غزه را تصویب و نهایی کرد.

همزمان با تصویب این قانون، نخست‌وزیر اسرائیل در پستی در شبکه ایکس نوشت: زمان بستن الجزیره فرا رسیده است.

ائتلاف دولت بنیامین نتانیاهو یک ماه پس از حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل که به جنگ ارتش اسرائیل علیه آن گروه در باریکه غزه منجر شد، نسخه قبلی قانون را از روی نگرانی از این‌که بستن الجزیره در اسرائیل به کوشش‌های قطر در میانجی‌گری برای آزادی اسرائیلی‌های ربوده شده به غزه لطمه بزند، کنار گذاشته بود.

اما در نشست مجلس اسرائیل در روز ۱۳ فروردین، ۷۱ قانون‌گذار از میان حاضران با پیش‌نویس جدید قانون برای بستن فوری الجزیره موافقت کرده و ۱۰ تن رأی مخالف دادند.

این قانون هر چند نام الجزیره را گرفته، اما به وزیر ارتباطات اسرائیل اجازه می‌دهد که با کسب موافقت نخست‌وزیر، پخش هر کانال خارجی را در صورتی که نخست‌وزیر متقاعد شود محتوای آن مستقیما امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند، صادر کند.

با این حال، بستن الجزیره یا هر شبکه دیگر تنها منوط به نظر نخست‌وزیر و وزیر ارتباطات نیست و قانون نظر یک کمیته و همچنین دستور دادگاه را درخواست کرده است.

در صورت بسته شدن هر شبکه خارجی، پخش آن برای ۴۵ روز متوقف خواهد شد اما امکان تمدید این توقف برای یک دوره ۴۵ روزه دیگر و یا تا پایان عملیات نظامی ارتش اسرائیل در جنگ جاری، وجود دارد.

بنیامین نتانیاهو دوشنبه در پستی در شبکه ایکس نوشت: «الجزیره به امنیت اسرائیل آسیب رساند، فعالانه در کشتار ۷ اکتبر (۱۵ مهر) شرکت کرد، علیه سربازان اسرائیل فتنه‌گری کرد و زمان حذف این بلندگوی حماس از کشورمان فرا رسیده است.»

آقای نتانیاهو در ادامه گفت که «شبکه تروریستی الجزیره دیگر از اسرائیل پخش نخواهد شد و من قصد دارم بلافاصله طبق قانون جدید برای توقف کامل فعالیت این کانال اقدام کنم.»

رهبران احزاب اپوزیسیون اسرائیل از لایحه دولت حمایت کرده و الجزیره را محکوم کردند.

گزارش‌های هفته گذشته الجزیره در خصوص «تجاوز» به یک زن فلسطینی در بیمارستان شفا، که ظاهرا برای آن سندی ارائه نکرده بود، با خشم گسترده اسرائیلی‌ها روبه‌رو شده بود.

با این حال، انجمن حقوق مدنی اسرائیل با انتقاد از قانون تصویب شده در کنست آن را بدعتی خطرناک نامید.

شبکه الجزیره، متعلق به قطر، در هر دو بخش زبان عربی و انگلیسی خود از بیش از یک دهه پیش دارای دفاتر رسمی در اسرائیل است.

قطر با اسرائیل رابطه رسمی ندارد اما در جریان جنگ جاری میانجی عمده در مذاکرات غیر مستقیم اسرائیل و گروه افراطی حماس است.

این شبکه کار خود را «حرفه‌ای» نامیده است. در جنگ کنونی شمار زیادی از اعضای خانواده وائل دحدوح، مدیر ارشد الجزیره در غزه کشته شدند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *