برخی از گرمای ماه جولای: بدون تغییر آب و هوا عملا غیرممکن است، تجزیه و تحلیل یافته است

برخی از دماهای شدید ثبت شده در جنوب غربی ایالات متحده، جنوب اروپا و شمال مکزیک در آغاز ماه بدون تأثیر تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان، عملاً غیرممکن بود. بر اساس تحقیقات منتشر شده در سه شنبه.

در نیمه اول ژوئیه صدها میلیون نفر در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا زیر امواج گرمای شدید متورم شد. به گفته محققان، موج گرما در چین 50 برابر بیشتر به دلیل تغییرات آب و هوایی ایجاد شده است.

World Weather Attribution، گروهی بین‌المللی از دانشمندان که میزان تأثیر تغییرات آب و هوایی بر رویدادهای شدید آب و هوایی را اندازه‌گیری می‌کنند، بر بدترین گرمای تاکنون در تابستان نیمکره شمالی تمرکز کردند. در ایالات متحده، دمای هوا در فونیکس برای بیش از 20 روز متوالی به 110 درجه فارنهایت، تقریباً 43 سانتیگراد یا بالاتر رسیده است. بسیاری از مناطق در جنوب اروپا در حال تجربه هستند رکوردشکنی دماهای سه رقمی. یک شهرستان دور افتاده در سین کیانگ چین 126 درجه شد، شکستن رکورد ملی.

فریدریک اتو، مدرس ارشد علوم اقلیمی در امپریال کالج لندن و یکی از بنیانگذاران World Weather Attribution، می گوید: «بدون تغییرات آب و هوایی، ما اصلاً چنین چیزی را نمی دیدیم. “یا آنقدر نادر است که اساساً اتفاق نمی افتد.”

او گفت، اما در آب و هوای تغییر یافته توسط انتشار سوخت های فسیلی، امواج گرمایی با این بزرگی “رویدادهای نادری نیستند.”

بر اساس تجزیه و تحلیل آماری محققان، قبل از انقلاب صنعتی، امواج گرمای آمریکای شمالی و اروپا عملا غیرممکن بود. موج گرما در چین فقط هر 250 سال یک بار اتفاق می افتد.

اگر ترکیب جو در سطوح امروزی باقی بماند، ایالات متحده و مکزیک می‌توانند هر 15 سال یک‌بار انتظار موج‌های گرمایی مانند ژوئیه امسال را داشته باشند. در جنوب اروپا، هر سال 1 در 10 شانس یک رویداد مشابه وجود دارد. در چین هر سال 1 در 5 احتمال تکرار وجود دارد.

اما از آنجایی که انسان‌ها به سوزاندن سوخت‌های فسیلی و وارد کردن گازهای گلخانه‌ای اضافی به جو ادامه می‌دهند، این احتمال به نفع گرمای شدید ادامه خواهد یافت: حتی اگر متوقف شویم، دما دوباره سرد نمی‌شود، فقط افزایش می‌یابد.

دکتر اتو گفت: «امواج گرمایی که اکنون شاهد آن هستیم، قطعاً باید با آن زندگی کنیم.

تصویر

آتش سوزی در نیو پراموس یونان در 19 جولای.اعتبار…لوئیزا گولیاماکی/ خبرگزاری فرانسه — گتی ایماژ

با افزایش دما در اروپا، یونان با آتش سوزی های جنگلی مواجه شده است که بزرگترین تخلیه را در تاریخ این کشور انجام داده است. گرمای تاول زا تلاش های اطفای حریق را چالش برانگیزتر کرده است، مقامات گفتند. آتش سوزی های مکرر و شدیدتر در دریای مدیترانه نیز می تواند با تغییرات آب و هوایی مرتبط باشد. طبق یک مطالعه اخیر.

جولی آریگی، مدیر مرکز آب و هوای صلیب سرخ و هلال احمر و یکی از محققین با اسناد جهانی آب و هوا، گفت: «ما خطرات رو به افزایش ناشی از گرما را داریم. “کشنده است.” او بر لزوم تطبیق شهرها و زیرساخت های حیاتی با گرمای شدید و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در همان زمان تاکید کرد.

بسیاری از دولت‌های محلی و ملی، به‌ویژه در اروپا، برنامه‌های اقدام گرمایی را ایجاد کرده‌اند که شامل مواردی مانند مراکز خنک‌کننده عمومی، و هشدار و هماهنگی پیش‌رفته بین خدمات اجتماعی و بیمارستان‌ها است.

اما حتی در جاهایی که این برنامه‌ها وجود دارند، ناقص هستند و در حال حاضر، هزینه‌های انسانی دماهای شدید همچنان بالاست. تعداد تلفات گرمای این ماه تا مدتی مشخص نخواهد بود، اما بیش از 100 نفر در تابستان امسال در مکزیک جان خود را از دست داده اند به گفته وزیر بهداشت کشور، علل مرتبط با گرما. تابستان قبل، حدود 61000 نفر در سراسر اروپا جان خود را از دست دادند بر اساس مطالعه اخیر دیگری به دلیل امواج گرما.

مطالعه موج گرمای سازمان جهانی آب و هوا مورد بازبینی قرار نگرفت، اما یافته‌ها بر اساس روش های استاندارد منتشر شده در سال 2020. این گروه از بیش از دوازده مدل آب و هوایی برای مقایسه دمای مشاهده شده از دنیای واقعی با پیش بینی های مدل شده از سیاره بدون تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان استفاده می کند.

اندرو پرشینگ، معاون علمی در گروه غیرانتفاعی Climate Central گفت: «این روش در این زمینه بسیار استاندارد است. او در مطالعه سه‌شنبه شرکت نداشت، اما در گذشته با World Weather Attribution همکاری داشته است.

دکتر پرشینگ گفت، گرمای شدیدی که بیشتر سیاره در حال حاضر تجربه می‌کند، در یک زمینه تاریخی «تکان‌دهنده» است، اما افزود که یافته‌های نقش تغییرات آب و هوایی «تعجب‌آور نیست».

دو هفته اول جولای احتمالا بود گرم ترین زمین در تاریخ بشربر اساس تحلیل سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا. اداره ملی اقیانوسی و جوی دماهای غیرمعمول بیشتری را در بیشتر مناطق ایالات متحده در ماه اوت پیش بینی کرده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *