تاکید کیم جونگ اون بر تولید انبوه سلاح‌های راهبردی

خبرگزاری میزان – «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی از چندین کارخانه بزرگ تسلیحات این کشور، از جمله تاسیسات ساخت موتور موشک‌های کروز استراتژیک بازدید کرده و خواستار افزایش تولید تسلیحات شد.

بازدید سه روزه از کارخانه‌ها کمتر از ۲ هفته پس از شرکت کیم در رژه نظامی بزرگ با حضور مقامات روسیه و چین انجام می‌شود که جدیدترین تسلیحات کره شمالی از جمله موشک‌های بالستیک قاره پیما و پهپاد‌های نظارتی را به نمایش گذاشت.

کیم از یک کارخانه تولید موتور برای وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین مسلح و همچنین از خطوط تولید موشک انداز‌های چندگانه کالیبر بسیار بزرگ بازدید کرد.

رئیس کره شمالی در جریان بازدید از کارخانه موتور موشک خواستار افزایش مداوم عملکرد و قابلیت اطمینان موتور‌ها و گسترش سریع ظرفیت تولید آن شد.

کیم همچنین مدرن سازی سلاح‌های سبک را به عنوان مهم‌ترین و فوری‌ترین موضوع در آماده سازی برای جنگ برجسته کرد.

این بازدید‌ها در حالی انجام شد که کره جنوبی و آمریکا برای مانور‌های نظامی مشترک در ماه جاری آماده می‌شوند. کره شمالی این گونه مانور‌ها را تمرینی برای تهاجم می‌داند و بار‌ها تهدید کرده است که در پاسخ به آن اقدامی قاطع خواهد کرد.

ماه گذشته، پیونگ یانگ رژه نظامی بزرگی را به مناسبت هفتادمین سالگرد آتش‌بس جنگ کره برگزار کرد و تحلیلگران این رویداد را به عنوان بزرگترین و آشکارترین نمایش کره شمالی از سیستم‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توصیف کردند.

کره شمالی همچنین اخیراً یک نمایشگاه دفاعی بزرگ برگزار کرد و جدیدترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات این کشور، از جمله موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های نظارتی را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *