تدابیر امنیتی شدیدتر باعث ناراحتی در زندان گوانتانامو شده است

وی افزود که سرهنگ کین در جلسه غیرعلنی شهادت داد که در مورد پرونده 11 سپتامبر از دستور تبعیت می کند.

هفده ملوان در بمباران ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در یمن در 12 اکتبر 2000 کشته شدند.

سوال غل و زنجیر اولین موضوع مربوط به شکنجه است که با قاضی پرونده جدید کول، سرهنگ فیتزجرالد روبرو می شود. پارسال قاضی قبلی اعترافات را بیرون انداخت آقای نشیری ساخته شده در گوانتانامو در سال 2007 به دلیل رفتار وحشیانه این زندانی در شبکه زندان های خارج از کشور آژانس. او از سال 2002 تا 2006 در سایت های سیاه پوست سیا نگهداری می شد.

آقای نشیری بود توسط روانشناسانی که به عنوان پیمانکار برای سیا کار می کنند، تحت پوشش آبی قرار گرفته اند، برهنه و در غل و زنجیر در “وضعیت های استرس” دردناک نگه داشته شده و مورد تهدید و خشونت از جمله سوء استفاده از مقعد، توسط کارکنان آژانس. یک ارزیابی پزشکی نظامی به دستور دادگاه نشان داد که در نتیجه آزار او، او از اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و سایر شرایط رنج می‌برد.

فرمانده پیت که بیش از سایر اعضای تیم دفاعی فعلی خود وکالت آقای نشیری را بر عهده داشته است، گفت که از سرگیری غل و زنجیر به توانایی زندانی برای برقراری ارتباط با وکلایش به دلیل “تغییر شناختی” ناشی از PTSD وی آسیب رسانده است. فرمانده پیت گفت که برای وکالت مؤثر او، آقای نشیری “باید به وکلای آمریکایی خود اعتماد کند، وکلای آمریکایی که لباسی شبیه من دارند.”

در حالی که هنوز مبهم است، مشکلات زندان برای اولین بار در اوایل امسال ظاهر شد، زمانی که هر چهار متهم پرونده 11 سپتامبر، از جمله خالد شیخ محمداو که متهم به طراح اصلی حملات است، ترجیح داد در جلسات هفته‌ها پیش از محاکمه شرکت نکند. اگرچه آنها حق دارند داوطلبانه از حضور خود قبل از شروع دادگاه چشم پوشی کنند، اما اساساً درگیر تحریم بودند.

در دادگاه ماه گذشته، دنی لبوفوکیل آقای محمد، به قاضی سرهنگ متیو ان. مک کال اعتراض کرد که زندانیان «سطحی از ناراحتی و هیاهو از شرایط اردوگاه و مشکلات حمل و نقل و ملاقات را تجربه کرده اند که در تجربه من بی سابقه است. ” او از سال 2008 در این پرونده بوده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *