تعمیر آیفون 15 پرو به‌لطف شاسی بازطراحی‌شده آسان‌تر می‌شود

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در آخرین گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که تعمیر آیفون ۱۵ پرو به‌لطف شاسی بازطراحی‌شده، آسان‌تر از مدل‌های قبلی خواهد بود.

با این تغییر طراحی، ظاهراً مدل پرو آیفون ۱۵ به‌راحتی تعمیر می‌شوند و اگر پنل پشتی شیشه‌ای دستگاه آسیب ببیند، تعویض آن آسان خواهد بود.

تعمیر سری آیفون ۱۵ راحت‌تر می‌شود

به گزارش مارک گرمن، تغییر طراحی شاسی آیفون ۱۵ نتایج خوبی به‌همراه خواهد داشت و تعمیرپذیری این گوشی هوشمند را آسان‌تر می‌کند. این تغییر باعث می‌شود مدل‌های پرو آیفون ۱۵ به پنل پشتی شیشه‌ای با قابلیت جابه‌جایی مجهز شوند. آیفون‌ ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس اولین مدل‌های آیفون هستند که از زمان آیفون 4S در سال ۲۰۱۱ می‌توان از هر دو طرف پنل جلویی و پشتی، دستگاه را باز کرد. این بازطراحی به مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نرسید؛ البته قسمت جلویی این دستگاه برای تعمیرات باز می‌شود.

حالا با باطراحی شاسی، این امکان برای مدل‌های پرو فراهم خواهد شد. پنل شیشه‌ای پشتی با قابلیت جابه‌جایی احتمالاً منجر به کاهش قابل‌توجه هزینه تعمیر مدل‌های پرو آیفون ۱۵ می‌شود که پنل شیشه‌ای آن‌ها دچار آسیب شده است. برای کاربرانی که سرویس +AppleCare را ندارند، معمولاً هزینه‌های خارج از گارانتی اپل برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس برای آسیب پنل پشتی شیشه‌ای بین ۱۶۹ تا ۱۹۹ دلار خواهد شد؛ درحالی‌که این رقم برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو ۴۹۹ تا ۵۴۹ دلار است.

سال گذشته میلادی، iFixit اعلام کرد که قابلیت تعمیرپذیری آیفون ۱۴ از زمان آیفون X یکی از مهم‌ترین بازطراحی‌های این گوشی بوده است و به این موضوع اشاره کرد که این تغییر طراحی به‌قدری مهم بود که می‌توان آن را یکی از با‌اهمیت‌ترین موضوع در مورد تعمیرات آیفون طی سال‌ها در نظر گرفت.

انتظار می‌رود اپل در ماه سپتامبر از سری آیفون ۱۵ رونمایی کند. باید دید آیفون جدید با چه طراحی و مشخصاتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *