تولید آهسته باتری، عرضه خودروهای الکتریکی جنرال موتورز را کاهش می دهد

جنرال موتورز ده‌ها میلیارد دلار برای تولید مجموعه‌ای از خودروهای الکتریکی جدید سرمایه‌گذاری می‌کند و امیدوار است بتواند به تسلا برسد.

اما به نظر می رسد این خودروساز تا رسیدن به این اهداف بلندپروازانه فاصله زیادی دارد. امسال، این کشور در حال تلاش برای تولید نوع جدیدی از بسته باتری خودروهای الکتریکی است که برای وسایل نقلیه برقی که قصد دارد در چند سال آینده معرفی کند، تولید کند.

Paul Jacobson، مدیر ارشد مالی شرکت، در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران بعد از ظهر دوشنبه گفت: “این کمی چالش برانگیز بود.”

در نیمه اول سال جاری، جنرال موتورز فقط 50000 وسیله نقلیه الکتریکی ساخت و بیشتر آنها از بسته باتری قدیمی‌تری که توسط یک تامین‌کننده ساخته شده بود استفاده کردند. در ایالات متحده، جنرال موتورز کمتر از 2800 وسیله نقلیه را فروخت که از بسته‌های باتری جدید و ماژولار اولتیوم آن استفاده می‌کردند، که در کارخانه اوهایو ساخته می‌شد که این شرکت با راه حل انرژی ال‌جی مالک آن است. دو کارخانه دیگر Ultium در تنسی و میشیگان در حال ساخت هستند.

جنرال موتورز زمانی اعلام کرد که قصد دارد از سال 2022 تا 2024، 400000 وسیله نقلیه الکتریکی در آمریکای شمالی بسازد و در سال 2025 بیش از یک میلیون خودرو تولید کند که اکثریت قریب به اتفاق آنها قرار بود از فناوری Ultium استفاده کنند.

آقای جاکوبسون گفت که این شرکت انتظار دارد در نیمه دوم سال 2023 100000 وسیله نقلیه با باتری بسازد و او اطلاعات بیشتری در مورد برنامه های تولید در روز سه شنبه در یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران مالی ارائه خواهد کرد.

در حال حاضر، عرضه کند به سود شرکت لطمه ای وارد نمی کند. جنرال موتورز روز سه شنبه اعلام کرد که از آوریل تا ژوئن 2.6 میلیارد دلار سود داشته است که نسبت به سال قبل 52 درصد افزایش داشته است. درآمد مجموعاً 44.7 میلیارد دلار بود که 25 درصد افزایش داشت.

آقای جاکوبسون گفت که این شرکت از قیمت های بالاتر و فروش قوی کامیون ها و وسایل نقلیه ورزشی در آمریکای شمالی سود برده است. میانگین قیمت خودروهایی که جنرال موتورز در سه ماهه دوم فروخت 52000 دلار بود که حدود 1600 دلار بیشتر از سه ماهه اول سال بود.

جنرال موتورز در سه ماهه دوم 833000 خودرو و کامیون در آمریکای شمالی فروخت که نسبت به سال قبل 26 درصد افزایش داشت. در سایر نقاط جهان، 147000 دستگاه خودرو فروخت که حدود 8000 دستگاه کمتر از یک سال قبل است.

در حالی که سودهای قوی استقبال می شود، بسیاری از سرمایه گذاران به طور فزاینده ای در مورد استراتژی خودروهای الکتریکی شرکت نگران هستند زیرا چنین وسایل نقلیه ای سریع ترین بخش صنعت خودرو در حال رشد هستند.

یک ترس بزرگ برای سرمایه گذاران این است که جنرال موتورز، فورد موتور و سایر خودروسازان بزرگ به سرعت مشتریان خود را از دست بدهند زیرا رانندگان بیشتری خودروهای باطری می خرند. در چین، اروپا و کالیفرنیا، جایی که خودروهای الکتریکی سهم قابل توجه و رو به رشدی از فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص داده‌اند، زمانی خودروسازان مسلط مانند فولکس واگن و تویوتا سهم بازار خود را به تسلا و خودروسازان چینی مانند BYD از دست داده‌اند.

دو سال پیش، مدیر اجرایی جنرال موتورز، مری تی بارا، گفت که این شرکت قصد دارد درآمد سالانه خود را تا سال 2030 دو برابر کند و به حدود 280 میلیارد دلار برساند. قرار است بیشتر تجارت افزایش یافته از وسایل نقلیه الکتریکی و جریان های درآمدی جدید از نرم افزارها و خدمات مرتبط با آن خودروها و کامیون ها باشد. این شرکت همچنین هدف خود را برای توقف تدریجی تولید مدل های احتراق داخلی تا سال 2035 تعیین کرده است.

سام فیورانی، نایب رئیس پیش‌بینی جهانی خودرو در شرکت مشاوره AutoForecast Solutions، گفت: در حال حاضر، جنرال موتورز از جایی که باید باشد عقب مانده است. اگر آنها با موج اول این خودروهای برقی جدید مشکل دارند، و اگر نتوانند آنها را عرضه کنند، برای موج بعدی مدل‌های با حجم بالاتر خوب نیست.»

جنرال موتورز در حال حاضر تنها چند خودروی خاص را ارائه می دهد که از بسته های باتری Ultium استفاده می کنند. آنها شامل کادیلاک لیریک، یک SUV است. GMC Hummer که قیمت اولیه آن حدود 900000 دلار است. و ون های تحویل بزرگ ساخته شده توسط یک بخش جدید به نام BrightDrop.

در تابستان و پاییز امسال، جنرال موتورز قرار است سه شورلت الکتریکی را اضافه کند – شاسی بلندهای بلیزر و اکینوکس و یک پیکاپ برقی سیلورادو. این شرکت قبلاً گفته بود که Silverado در بهار به فروش می رسد، اما اکنون انتظار نمی رود که این کامیون تا پاییز برسد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *