جزئیات جدیدی درباره رابرت مالی ارائه نشد

مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده، روز جمعه ششم مرداد پس از نشست محرمانه اعضای این کمیته با مقامات وزارت امور خارجه گفت که دولت آمریکا قادر نبود درباره پرونده رابرت مالی جزئیات جدیدی ارائه کند.

پس از آن که وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که مجوزهای امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران تعلیق شده و او به مرخصی اجباری فرستاده شده، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان خواستار برگزاری نشستی محرمانه برای ارائه توضیحات در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده آقای مالی شده بود.

مایکل مک‌کال به نشریه جوییش اینسایدر گفت: «ما واقعاً هیچ جزئیاتی در مورد تحقیقات از (رابرت) مالی نداریم، زیرا این تحقیقات در حال انجام است.»

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت که دولت آمریکا احتمالا تا زمانی که تحقیقات به پایان نرسد نمی‌تواند توضیحات کاملی ارائه دهد.

مایکل مک‌کال در پاسخ به این پرسش که آیا این نشست محرمانه نگرانی‌ها درباره پرونده رابرت مالی را کاهش داده است، گفت: «آنها نمی‌توانند وارد جزئیات شوند.»

او افزود: «سؤال این است که آیا اف‌بی‌آی در (تحقیقات) وارد شده است، زیرا اگر آنها ورود کرده‌اند، پس این یک مشکل امنیت ملی است.»

پیش از این شبکه خبری سی‌بی‌اس روز ۱۹ تیر به نقل از سه منبع مطلع گزارش داده بود که پلیس فدرال ایالات متحده، اف‌بی‌آی، پرونده رابرت مالی را دست بررسی دارد.

از هشتم تیرماه سال جاری که وزرات خارجه آمریکا اعلام کرد رابرت مالی به دلیل تعلیق مجوز امنیتی او به مرخصی بدون حقوق رفته است و ابرام پالی عهده‌دار وظایف آقای مالی به عنوان نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران خواهد شد، نمایندگان جمهوری‌خواه از وزرات خارجه این کشور خواسته‌اند در این زمینه توضیحاتی ارائه کند.

به رغم انتقادات جمهوری‌خواهان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، پیشتر در خصوص تحقیق از رابرت مالی گفته بود: «این یک موضوع پرسنلی است و در این مورد خیلی چیزها را نمی‌توانم بگویم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که راب مالی را برای سال‌های طولانی می‌شناسم، و او کسی است که زندگی و کار حرفه‌ایش را وقف خدمت به کشور کرده است، و این کار را به‌طور تحسین‌برانگیزی انجام داده است.»

رابرت مالی در ژانویه سال ۲۰۲۱ و به دنبال روی کار آمدن دولت جو بایدن به عنوان نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران منصوب شد. او در دولت باراک اوباما در جریان مذاکرات توافق «برنامه جامع اقدام مشترک» موسوم به برجام در گروه مذاکره کننده آمریکا حضور داشت و در این زمینه نقش مهمی ایفا کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *